اخبار تکنولوژی

کم شدن نور صفحه ایفون هنگام بازی

کم شدن نور صفحه ایفون هنگام بازی

کم شدن نور صفحه ایفون هنگام بازی، دلیل کم نور شدن ناگهانی صفحه نمایش آیفون؟ آیا به این سوال بسیار مهم برخورد کرده اید؟ برند اپل یکی از معروف ترین برندهای گوشی در جهان است. البته در حال حاضر مدل های زیادی از گوشی های موبایل آیفون در بازار وجود دارد که هر کدام از این مدل ها یک سری ویژگی های خاص و منحصر به فرد دارند.

محصولات اپل به گونه ای طراحی شده اند که می توانید با خیال راحت از آنها در شرایط مختلف استفاده کنید. حال این سوال پیش می آید که دلیل اصلی افزایش یا کاهش روشنایی صفحه نمایش آیفون چیست؟ اگر شما نیز با این مشکل و سوال مواجه شده اید، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

روشنایی خودکار صفحه در آیفون چیست؟

همه تلفن های همراه در جهان از قابلیتی به نام تنظیم خودکار نور استفاده می کنند. این ویژگی به گوشی های مختلف اجازه می دهد تا فعالیت های کنترل نور را انجام دهند. زمانی که در محیطی پرنور هستید، روشنایی گوشی شما افزایش می یابد و زمانی که در مکان هایی با نور کم قرار می گیرید، روشنایی گوشی نیز کاهش می یابد. این مشکل ناشی از آسیب صفحه نمایش آیفون نیست! اما این به دلیل سیستم خودکاری است که برای آن طراحی شده است.

خوشبختانه، در حال حاضر راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای خاموش کردن تنظیم خودکار روشنایی صفحه آیفون استفاده کنید. موضوع مهمی که باید به آن توجه کرد نسخه آیفون است. باید از روش های مرتبط با گوشی خود استفاده کنید. قبل از اینکه به این روش ها نگاه کنیم، اجازه دهید زمان خاموش شدن را تنظیم کنیم. در آیفون‌ها، شما مجاز به تغییر و تنظیم زمان خاموش شدن خودکار خواهید بود.

نحوه تنظیم کردن زمان مربوط به خاموش شدن صفحه نمایش آیفون

اگر بعد از مدت زمان مشخصی با صفحه نمایش آیفون خود کار نکنید، سیستم احساس می کند که به گوشی نیازی ندارید و آن را خاموش می کند. فرض کنید در حال خواندن یک کتاب یا جزوه در گوشی خود هستید. در این شرایط چه باید کرد؟

  • ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی موبایل شوید.
  • گزینه Display را پیدا کرده و باز کنید.
  • صفحه جدیدی باز می شود، گزینه قفل خودکار را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید می توانید بازه های زمانی مختلف از ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه را مشاهده کنید. علاوه بر گزینه های پیش فرض، گزینه Never نیز وجود دارد.

اگر Never را انتخاب کنید. نور گوشی شما هرگز خاموش نمی شود. بنابراین می توانید با خیال راحت گوشی خود را کنار بگذارید و روی فعالیت های دیگر خود تمرکز کنید.
همچنین باید به این مهم توجه کنید که خاموش کردن صفحه نمایش آیفون یک فعالیت ضروری برای تنظیم باتری و افزایش عمر آن محسوب می شود.

مراحل خاموش کردن تنظیمات روشنایی صفحه

برای خاموش کردن تنظیم خودکار روشنایی صفحه در آیفون، باید مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که نور خودکار سنسورهای شما را فعال می کند و روی طول عمر گوشی تاثیر منفی می گذارد. بنابراین خاموش کردن آن باعث بهبود عمر گوشی شما می شود. البته مراحل ذکر شده روی آیفون ۱۱ تست شده است.

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید
  • وارد بخش General شوید.
  • گزینه Accessibility را پیدا کنید.
  • نمایش محل اقامت را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • در این صفحه می توانید بخشی به نام Auto Brightness را مشاهده کنید.
  • برای غیرفعال کردن تنظیم خودکار روشنایی صفحه در آیفون خود، باید این ویژگی را خاموش کنید.

اگر از آیفون قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید تا تنظیم خودکار روشنایی صفحه در آیفون را خاموش کنید.

  • گزینه Display & Brightness را در تنظیمات پیدا کرده و باز کنید.
  • مانند تنظیمات سری قبل، گزینه روشنایی خودکار را پیدا کرده و آن را خاموش کنید.
  • اگر نیاز به فعال کردن مجدد این ویژگی دارید، کافیست مراحل را دنبال کرده و این گزینه را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا