اخبار تکنولوژی

علائم ویروسی شدن هارد اکسترنال

مشکل ویروسی شدن هارد اکسترنال یکی از مشکلات ناخوشایندی است که بسیاری از کاربران از آن می ترسند. تصور کنید که اطلاعات زیادی روی هارد دیسک خود دارید و اکنون متوجه می شوید که هارد شما آلوده به ویروس است و احتمال از دست رفتن اطلاعات و داده های شما بسیار زیاد است. گرفتن ویروس یکی از مشکلات هارد اکسترنال است که واقعا باید جدی گرفته شود زیرا می تواند شما را مجبور کند هارد دیسک را دور بیندازید.

علائم ویروسی شدن هارد اکسترنال

اگر سیستمی که هارد اکسترنال را به آن وصل می کنید ویروس داشته باشد و فایلی را از سیستم به هارد اکسترنال خود منتقل کنید، طبیعتا هارد دیسک آلوده می شود و درست مانند یک میزبان جدید برای ویروس کامپیوتر عمل می کند.

از کجا بفهمیم هارد ویروسی شده

چگونه از ویروسی شدن هارد اکسترنال جلوگیری کنیم؟

اولین و مهمترین راه برای جلوگیری از آلوده شدن هارد اکسترنال این است که همیشه سیستم خود را از ویروس ها پاک نگه دارید. یعنی اگر لپ تاپ شما تمیز از ویروس باشد طبیعتا هارد اکسترنال آلوده نمی شود. برای تمیز نگه داشتن سیستم می توانید موارد زیر را انجام دهید.

همیشه پیوست های ایمیل را قبل از باز کردن اسکن و بررسی کنید.
هرگز روی پیام های تبلیغاتی که از آنها اطلاعی ندارید کلیک نکنید.
قبل از دانلود فایل های نصبی و فایل های رسانه ای مختلف از جمله موسیقی، ویدئو و موارد مشابه حتما این فایل ها را اسکن کنید.
از یک برنامه آنتی ویروس قابل اعتماد استفاده کنید. آنتی ویروس های خوب قابلیت اسکن دائمی فایل ها را دارند و می توانند شما را از وجود فایل های غیرعادی مطلع کنند.
از اتصال هارد یا فلش مموری نامعتبر و ناشناخته به سیستم خود خودداری کنید.
نکته بسیار مهم دیگر این است که تا حد امکان هارد اکسترنال خود را به چندین سیستم متصل نکنید. زیرا این رویداد احتمال آلوده شدن هارد دیسک را چندین برابر افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر هارد اکسترنال خود را به ۴ لپ تاپ مختلف متصل کنید، ممکن است یکی از سیستم ها آلوده شود و هارد دیسک را نیز آلوده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا