اخبار تکنولوژی

کاربرد گوشی شیائومی با حسگر اثر انگشت روی صفحه

گوشی شیائومی با حسگر اثر انگشت روی صفحه

عملکرد اسکنر اثر انگشت در گوشی های هوشمند

امروزه گوشی های هوشمند دارای امکانات زیادی هستند و روز به روز شاهد افزایش این ویژگی ها در انواع گوشی های هوشمند هستیم. یکی از این امکانات در گوشی های هوشمند و تبلت ها امکان اسکنر یا به عبارتی اثر انگشت است که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است.

اسکنر داخل گوشی یا ویژگی اثرانگشت در گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت وجود داشت، اما همانطور که بسیاری از کاربران از این ویژگی استقبال کردند، اکنون در هر نوع گوشی هوشمند، حتی گوشی‌ها یا تبلت‌های ارزان‌قیمت موجود است. این نوع تابع یعنی. اسکنر یا اثر انگشت اما بهتر است بدانید این قابلیت چه کاربردی در گوشی ها دارد و چه راحتی در اختیار کاربر قرار می دهد که مورد استقبال کاربران قرار می گیرد.

در مقاله پیش رو، حداکثر پنج کاربرد اسکنر یا اثر انگشت در گوشی های هوشمند را شرح خواهیم داد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید به کاربرد و کارایی اسکنر و اثر انگشت در گوشی های هوشمند پی ببرید. امیدواریم این مقاله بتواند برای شما مفید باشد.

قفل صفحه گوشی را با استفاده از اسکنر اثر انگشت باز کنید

می توان گفت مهم ترین ویژگی اسکنر اثر انگشت گوشی های هوشمند، قابلیت بازکردن قفل صفحه نمایش گوشی است. برای بازکردن گوشی هایی که مجهز به اسکنر هستند دیگر نیازی به وارد کردن رمز نیست و کاربر می تواند به راحتی قفل صفحه نمایش گوشی های مجهز به این نوع قابلیت یعنی. اسکنر انگشت تا بتوانند ویژگی های افکت را ببینند. انگشت خود را وارد شکاف می کنند و بدون وارد کردن رمز یا الگوی دیجیتال، به سادگی گوشی خود را لمس کرده و قفل صفحه را باز می کنند.

تأیید فرآیند خرید از Google Play یا App Store با استفاده از اسکنر اثر انگشت

در گوشی هایی که به اثر انگشت مجهز نیستند و در گذشته، هنگام خرید از فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور، برای جلوگیری از خرید اشتباه از فروشگاه گوگل یا اپ استور، باید یک شماره تایید دیجیتال برای تایید فرآیند خرید وارد کنید. اپ استور، اما امروزه با تجهیز گوشی خود به قابلیت اثر انگشت ما، می توانید این فرآیند را در فروشگاه گوگل پلی و اپ استور به سادگی با لمس گوشی خود و تایید و تکمیل خرید خود بدون وارد کردن رمز دیجیتال تایید کنید. پس می توان گفت یکی دیگر از کاربردهای اثر انگشت در گوشی های هوشمند، تایید فرآیند خرید از اپ استور یا گوگل پلی است.

قفل برنامه ها را با استفاده از اسکنر اثر انگشت باز کنید

اگرچه نمی‌توانید برنامه‌ها را روی دستگاه تلفن همراه اندروید خود قفل کنید، اما برنامه‌هایی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید برخی از برنامه‌های نصب شده را قفل کنید و برای دسترسی به آن برنامه باید قفل آن را باز کنید.

بنابراین، زمانی که شما یا شخص دیگری می خواهید وارد آن برنامه خاص شوید، ابتدا باید قفل آن را باز کنید و یک رمز عبور برای باز کردن آن وارد کنید. اما در گوشی هایی که مجهز به قابلیت اسکنر هستند، می توانید با قرار دادن اثر انگشت خود بر روی قسمت اثر انگشت گوشی و ضربه زدن بدون وارد کردن رمز، قفل را باز کرده و وارد برنامه مورد نظر شوید. باز کردن قفل اپلیکیشن نیز می تواند یکی دیگر از کاربردهای اسکنر اثر انگشت در گوشی های هوشمند باشد.

تأیید تراکنش ها و استفاده از برنامه های بانکی از طریق اسکنر اثر انگشت

یکی دیگر از کاربردهای اسکنر اثر انگشت در گوشی های هوشمند، استفاده از برنامه های بانکی و نقل و انتقالات از طریق این برنامه ها است. بنابراین برخی از برنامه های بانکی از شما می خواهند که هویت خود را تأیید کرده و رمز عبور را برای تأیید تراکنش های خود وارد کنید. در گوشی های مجهز به اسکنر گوشی، می توانید با قرار دادن انگشت خود بر روی اسکنر گوشی هویت خود را تأیید کنید و کارهای بانکی خود را انجام دهید.

از اسکنر اثر انگشت برای خدماتی مانند Android Pay و Apple Pay استفاده کنید

یکی دیگر از کاربردهای اسکنر اثر انگشت در تلفن های همراه، هنگام استفاده از خدماتی مانند Android Pay یا Apple Pay است. بدین ترتیب هنگام استفاده از خدمات پرداخت الکترونیکی مانند Android Pay یا Apple Pay می توانید از اسکنر اثر انگشت روی گوشی خود استفاده کنید، بدین منظور پس از وارد کردن مشخصات کارت بانکی خود می توانید گوشی را در نزدیکی گیرنده سرویس قرار دهید و پس از این کار این است که انگشت خود را روی اسکنر اثر انگشت گوشی قرار دهید و از این طریق می توانید هویت خود را تایید کرده و استفاده از کارت بانکی خود را کامل کنید.

در مقاله پیش روی شما، چندین کاربرد اسکنر اثر انگشت در گوشی های هوشمند مجهز به این نوع عملکرد را شرح داده ایم. بنابراین با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود با کاربردها و کارایی این قابلیت آشنا شوید و از این نوع قابلیت در گوشی هوشمند خود استفاده بهتری ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله