اخبار تکنولوژی

محصولات سیستم نظارت تصویری ایرانی و آینده آن

دوربین مداربسته از آن دسته تجهیزات هوشمند است که با گسترش تکنولوژی و افزایش درخواست بازار هر روز جایگاه بیشتری را در بین تجهیزات حفاظتی و امنیتی از آن خود می‌کند. با بالا رفتن تقاضای این محصول در بازار و همچنین مشکلاتی مانند سختگیری در قوانین واردات، وضع قوانین سفت و سخت برای مقابله با قاچاق و بالا رفتن قیمت ارز؛ کمبود محصولات خارجی به شدت حس شد. به همین دلیل شرکت‌های داخلی تولید کننده تجهیزات امنیتی و حفاظتی ضمن واردات به تولید رو آوردند و سعی کردند تا برندهای اختصاصی خودشان را بسازند. در واقع شرایط طوری فراهم شد که تولید و عرضه دوربین‌های مدار بسته ایرانی استارت بخورد. کمبود بعضی قطعات مانند سنسور تصویر، لنز فرستنده، گیرنده نسل جدید از مشکلاتی بود که تولید کننده‌های داخلی با آن مواجه بودند. به این ترتیب، وارد کردن قطعات و تجهیزات برای ساخت  کار آسان‌تری نسبت به واردات خود دوربین بود، در نتیجه تولید کنندگان اقدام به وارد کردن قطعات کردند و محصولات معتبر خارجی را در داخل ایران مونتاژ و در مواردی نیز به خلق برند جدیدی  اقدام کرده‌اند. در این مقاله انواع دوربین‌های مدار بسته ایرانی و آینده آن را بررسی خواهیم کرد. به علاوه به شناسایی برندهای معتبر و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

برندهای دوربین مداربسته ایرانی

محصولات تولید داخل دارای ویژگی‌های مثبت متعددی هستند. از جمله می‌توان به قیمت مناسب، کیفیت رقابتی، بومی‌سازی کامل، ثبات نسبی قیمت، وجود ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش اشاره کرد. با توجه به رشد روزافزون این صنعت در داخل و همچنین حمایت‌های دولتی، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه چشمگیر و بهبود کیفیت محصولات باشیم. البته همچنان چالش‌هایی از جمله تحریم‌های بین‌المللی، محدودیت دسترسی به تکنولوژی‌های روز، و رقابت شدید با محصولات خارجی وجود دارد؛ اما در مجموع آینده‌ای روشن برای صنعت دوربین‌های مداربسته در ایران پیش‌بینی می‌شود.

این صنعت با چالش‌هایی جدی مواجه است. از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و محدودیت دسترسی به تکنولوژی‌ها و قطعات مورد نیاز اشاره کرد. این در حالی است که تولید داخل و حمایت از شرکت‌ها و صنایع بومی، همواره مورد تاکید بوده است. با این وجود محصولات تولید داخل دارای مزایایی همچون قیمت مناسب‌تر، توان رقابت با محصولات وارداتی، بومی‌سازی، ثبات نسبی قیمت‌ها و ارائه خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه می‌باشند. به نظر می‌رسد با حمایت جدی و همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی این صنعت، بتوان گام‌های موثری در جهت رشد و توسعه آن برداشت. البته رفع موانع و محدودیت‌های پیش رو نیز ضروری به نظر می‌رسد.

هر کدام از این برندها ویژگی‌های فنی خاصی دارند و شما می‌توانید با بررسی آن‌ها و نوع کاربری‌ای که نیاز شما است تصمیم به خرید بگیرید.

۱- یونی ویو Univeiw

شرکت یونی ویو که دومین تولیدکننده بزرگ تجهیزات امنیتی در کشور چین است، از سال ۱۳۹۶ تولید محصولات خود را با لیسانس در ایران آغاز کرده است. دوربین‌های مداربسته ایرانی یونی ویوی ۲۷ ماه گارانتی یونیک دارند. و از کیفیت ساخت معادل با استانداردهای بین المللی برخوردار است. به عنوان مثال؛ از استاندارد ONVIF پیروی می‌کنند و با نرم‌افزارهای مدیریت ویدئویی معتبر همخوان هستند. محصولات یونی ویو به سه دسته دوربین‌های آسان، حرفه‌ای و آنالوگ تقسیم می‌شوند. ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون دید در شب، WDR، شمارش و تشخیص هوشمند افراد، استانداردهای ایمنی و مقاومت در برابر دما از ویژگی‌های آنها است.

۲- اکسوم Exsom

شرکت فوژان از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در زمینه تولید سیستم‌های معمولی، پلاک‌خوان و اعلام سرقت آغاز کرده است. و  در مدت زمان کوتاهی موفق به کسب جایگاه خوبی در بازار شده است. تمامی محصولات برند اکسوم با جدیدترین تکنولوژی و به عنوان تولید داخل در ایران مونتاژ می‌شوند. یکی از مزیت‌های اکسوم، ارائه ۵۰ ماه خدمات گارانتی است. لازم به ذکر است، شرکت فوژان به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده داخلی اسکنر نیز شناخته می‌شود و یکی از ۲۰ تولیدکننده برتر جهان است.

انواع دوربین های مداربسته ایرانی

۳- برایتون Briton

برند برایتون یکی از بهترین برندهای ایرانی است. شرکت برایتون از سال ۱۳۹۲ شروع به تولید دوربین مدار بسته کرده است و در حال حاضر یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید سیستم های نظارت تصویری و امنیتی است وبا میزان فروش بالایی که دارد جز برندهای پرطرفدار محسوب می‌شود. همچنین این برند با گارانتی ۲۴ ماه و کیفیت مناسب و قیمتی منطقی‌ از برندهای محبوب و پرفروش محسوب میشود.

۴- کی دی تی Kdt

شرکت کی‌دی‌تی یکی دیگران از تولید کنندگان در ایران است که از سال ۱۳۹۰ به طور رسمی وارد این عرصه شده است. این شرکت قبل از آن نیز در زمینه تجهیزات POE فعالیت می‌کرد. محصولات KDT بسیار متنوع بوده و دارای گارانتی ۲ تا ۵ ساله می‌باشند. این برند با تمرکز بر رضایت مشتریان، توانسته جایگاه خوبی در بازار ایران کسب کند. شعار KDT این است که نظر مصرف‌کننده و نصب‌کننده در اولویت قرار دارد. این شرکت معتقد است رضایت مشتری، بهترین تبلیغ برای یک برند است. به این ترتیب، KDT با تمرکز بر کیفیت و خدمات پس از فروش، توانسته به یکی از برترین‌های بازار داخلی تبدیل شود.

۵- حارس Hares

برند حارس نیز از برندهای ایرانی است که در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت پارس ارتباط افزار معرفی شد. انواع دوربین‌های مداربسته ایرانی دام و بولت است که با جدیدترین تکنولوژی های روز ساخته شده‌اند و از محصولات معتبر این برند هستند که دارای خدمات پس از فروش و ۲ سال گارانتی هستند.

۶- برندناظر NZ = Nazer

شرکت فراگستر نیز در زمینه تولید دوربین‌های مدار بسته ایرانی فعالیت می‌کند. انواع دوربین مداربسته اسپید دام، دام، بولت و پانوراما با تکنولوژی‌های جذابی نظیر استارلایت از تولیدات شرکت ناظر هستند که می‌توانید با خیال راحت از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید.

دوربین های مداربسته ایرانی

.

نکات خرید

در هنگام خرید توجه به چند نکته ضروری است. اول از همه باید به کیفیت و مشخصات فنی دوربین توجه کرد. مشخصاتی مانند تعداد پیکسل، حساسیت نوری، قابلیت تشخیص تاریکی، قابلیت ضد آب بودن و دمای کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تشخیص چهره و حرکت نیز می‌تواند مدنظر قرار گیرد. سپس، باید به برند دوربین و اعتبار سازنده توجه کرد. برخی از برندهای داخلی، سابقه طولانی و شناخته شده‌ای در این حوزه دارند. علاوه بر آن، ضروری است قیمت محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و متناسب با بودجه خود، محصول مناسبی را انتخاب نمود. در نهایت، توجه به میزان و دوره گارانتی، سهولت دسترسی به قطعات و خدمات پس از فروش نیز حائز اهمیت فراوانی است. با ملاحظه همه‌ی این موارد می‌توان تصمیم درست و مناسبی برای خرید دوربین مداربسته ایرانی اتخاذ نمود.

مراکز فروش

برای تهیه سیستم نظارت تصویری خود باید به مشخصات، کارایی آن ، سنسور، لنز، رزولوشن و سایر مشخصات فنی دقت کنید و در جهت نوع نیاز خود آن را انتخاب و خرید کنید. نکته دیگری که اهمیت دارد این است که باید به خدمات گارانتی و پشتیبانی بعد از خرید دوربین مدار بسته ایرانی دقت کنید تا در صورت بروز هر نوع مشکل با خیال راحت بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما دوربین مدار بسته ایرانی خود را از مراکز معتبر دریافت کنید.

یکی از معتبرترین مراکز هامین است که با بررسی دقیق بازار بهترین برندها را که دارای کیفیت بالایی هستند در وب سایت خود به آدرس /https://www.haamin.ir گردآوری کرده و با قیمت مناسب در دسترس مصرف کنندگان در سراسر کشور قرار داده است. به علاوه در تمام مراحل انتخاب و خرید و حتی پس از خرید در کنار شما خواهد بود. تا با ارائه پشتیبانی و مشاوره رایگان توسط کارشناسان فعال در این حوزه به شما کمک کند، بتوانید متناسب با بودجه و کاربری مورد نیاز خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

تماس با پشتیبانی:

۰۲۱۷۱۰۵۷۱۳۵

۰۹۱۹۱۷۱۲۵۵۷

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا