اخبار تکنولوژی

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد زمین نیست

بنیانگذار و مدیر عامل سابق آمازون پس از عبور از سد ایلان ماسک، بار دیگر در صدر ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفت.

بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که چه کسانی ثروتمندترین افراد جهان هستند و نکته جالب در مورد این لیست این است که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، یک پله سقوط کرد و اولین عنوان خود را از بنیانگذار آمازون به دست آورد.

جف بزوس بار دیگر ثروتمندترین مرد جهان شد

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، رشد ۱۷ درصدی سهام آمازون پس از محبوبیت هوش مصنوعی از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۹۰ درصد افزایش یافته است، بسیار چشمگیر است. این امر باعث شده تا آمازون در ماه های اخیر رشد خوبی را تجربه کند و اگرچه این شرکت از نظر ارزش سهام در رتبه پایین تری از NVIDIA قرار دارد، اما از نظر رشد درآمد کلی جایگاه بسیار خوبی را به دست آورده است.

به لطف این مشکل، جف بزوس ۶۰ ساله که در حال حاضر ۹ درصد از کل سهام آمازون را در اختیار دارد، با رشد سرمایه قابل توجهی توانست مجموع دارایی های خود را به ۲۰۰ میلیارد دلار برساند و بار دیگر به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شود. این عنوان به مدت ۹ ماه در اختیار ایلان ماسک بود. در مقطعی، دارایی خالص ایلان ماسک ۱۴۲ میلیارد دلار بیشتر از جف بزوس بود.

جف بزوس در سال ۲۰۱۷ با پشت سر گذاشتن بیل گیتس توانست برای اولین بار خود را ثروتمندترین فرد جهان معرفی کند. پس از افزایش قابل توجه سهام تسلا، ماسک توانست در سال ۲۰۲۱ جایگاه بزوس را به دست آورد. ایلان ماسک در حال حاضر با ۱۹۸ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد و برنارد آرنو، رئیس هیئت مدیره برند لوکس LVMH، سومین عنوان شده است. ثروتمندترین فرد جهان با اختلاف بسیار کم ثروت آرنو به ۱۹۷ میلیارد دلار می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا