اخبار تکنولوژی

حذف فایل های باقی مانده از برنامه ها اندروید؟

حذف فایل های باقی مانده از برنامه ها اندروید؟

چگونه فایل های موقت را در دستگاه اندروید پاک کنیم؟

مرورگرهای دستگاه های اندرویدی برخی از فایل ها را به عنوان فایل های موقت (فایل های موقت) ذخیره می کنند. این فایل ها در محصولات اندرویدی قابل حذف هستند. با ما همراه باشید تا نحوه پاک کردن فایل های موقت کروم را به شما آموزش دهیم.

مرورگر دستگاه های اندرویدی هوشمند دارای قابلیتی است که فایل های خاصی را به طور موقت در حافظه خود ذخیره می کند و در نتیجه سرعت دسترسی کاربر به صفحات وب مورد نظر و بارگذاری محتوای آن صفحات را افزایش می دهد. به این فایل ها فایل های موقت می گویند. با گذشت زمان و استفاده بیش از حد از مرورگر در دستگاه های اندرویدی، حجم فایل های موقت (Temporary Files) ذخیره شده در دستگاه افزایش می یابد و در نتیجه می تواند فضای قابل توجهی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات لازم است (فایل های موقت) را در دستگاه اندرویدی خود حذف کنیم! اما چگونه این کار را انجام دهیم؟

پاک کردن یا پاک کردن (فایل های موقت) در دستگاه های اندرویدی بسیار آسان است و به روش های مختلف قابل انجام است. در این مقاله به ارائه سه روش مختلف برای این منظور می پردازیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد هر یک از قسمت های ذکر شده می توانید با کارشناسان موبایل در گوشی های ذکر شده تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

چگونه در گوشی اندروید (فایل های موقت) را حذف کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، پاک کردن یا حذف (فایل های موقت) در دستگاه های اندرویدی آسان است. در زیر سه روش مختلف برای این منظور ارائه می دهیم:

با رفتن به قسمت تنظیمات دستگاه خود و در نهایت پاک کردن کش مرورگر خود می توانید فایل های موقت ذخیره شده در آن را حذف کنید. برای انجام این کار، منوی شروع برنامه را در دستگاه اندرویدی خود اجرا کنید و سپس نماد چرخ دنده موجود را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات دستگاه شوید.

اکنون باید به بخش برنامه های کاربردی دستگاه خود بروید. این بخش با عناوینی مانند Applications، Applications، Application Manager و … نمایش داده می شود.

پس از وارد شدن به لیست برنامه های گوشی خود وارد قسمت All شوید. با مراجعه به این قسمت می توانید لیستی از تمامی برنامه های نصب شده بر روی دستگاه را مشاهده کنید.

اکنون در قسمت برنامه های موجود به دنبال نام مرورگر خود بگردید. اگر از مرورگر پیش فرض دستگاه استفاده می کنید، آن را انتخاب کنید و اگر از مرورگرهای دیگری مانند کروم، فایرفاکس و غیره استفاده می کنید، باید آنها را از لیست موجود انتخاب کنید.

حال کافی است گزینه Clear Cache را انتخاب کنید تا کش مرورگر مورد نظر حذف شود. پاک کردن کش مرورگر شما، تمام فایل های موقت را حذف می کند.

تصویر بالا حذف فایل های موقت مرورگر کروم و حافظه موقت آن را نشان می دهد. همانطور که می بینید، این کار را می توان به یک روش برای همه مرورگرها انجام داد.

با این حال، خود مرورگر و منوی تنظیمات آن به شما امکان می دهد مستقیماً فایل های موقت ذخیره شده در مرورگر خود را حذف کنید. برای این کار مراحل زیر را در دستگاه اندرویدی خود دنبال کنید.

ابتدا مرورگر مورد نظر را در دستگاه اندرویدی خود انتخاب و راه اندازی کنید.

حالا سعی کنید به منوی اصلی مرورگر خود بروید. در مرورگر پیش فرض خود می توانید با انتخاب نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای رابط مرورگر به این بخش دسترسی داشته باشید.

حالا به تنظیمات مرورگر خود بروید. لطفاً توجه داشته باشید که گزینه های نشان داده شده در این بخش ممکن است بسته به مرورگر شما متفاوت به نظر برسند. اگر در مورد مرورگرهای خاص سوالی دارید، می توانید از طریق شماره تماس های ارائه شده با کارشناسان موبایل ما برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

سپس به بخش Privacy and Policy بروید. توجه داشته باشید که برخی از مرورگرها برای دسترسی به فایل های موقت یا کش مرورگر نیازی به ورود به این بخش ندارند.

برای حذف (فایل های موقت)، به سادگی Clear Browsing Data یا Clear Cache را انتخاب کنید.

علاوه بر دو روش توضیح داده شده، می توانید از روش دیگری برای حذف یا پاک کردن دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. روش سوم مورد بحث از کاربرد ثانویه و ثانویه برای این منظور استفاده می کند. من CCleaner را برای این کار انتخاب کردم.

ابتدا وارد گوگل پلی استور دستگاه اندرویدی خود شده و برنامه خاصی را برای حذف انتخاب کنید. من برای این منظور از CCleaner استفاده کردم.

پس از دانلود برنامه CCleaner به منوی برنامه دستگاه خود بروید تا آن را نصب و اجرا کنید.

گزینه Analyze Now را انتخاب کنید. این گزینه ممکن است در برنامه ای که برای حذف خود استفاده می کنید موجود نباشد یا به شکل دیگری ارائه شده باشد.

منتظر بمانید تا تحلیل برنامه CCleaner به پایان برسد. زمانی که تجزیه و تحلیل بخش هایی مانند کش، تاریخچه، تاریخچه مرورگر را مشاهده کردید، گزینه Caching را تیک بزنید و تمامی موارد ذکر شده را انتخاب کنید.

در اینجا گزینه Clear را انتخاب کنید تا کش خود را حذف کنید. اگر در مورد هر یک از موارد و مراحل توضیح داده شده مشکل یا ابهامی دارید، می توانید با شماره تماس های ذکر شده با کارشناسان موبایل ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله