اخبار تکنولوژی

شرکت MSI را بیشتر بشناسید.

برای علاقه مندان به فناوری و به خصوص گیمرها، MSI جایگاه ویژه ای دارد. زیرا بخش بزرگی از فعالیت این شرکت مربوط به صنعت بازی است. البته MSI در سال های اخیر طراحی محصولات تولید محتوا را جدی گرفته و آماده رقابت با شرکت های مطرح در این زمینه شده است. اما چه چیزی MSI را از سایر برندهای لپ تاپ، مادربرد و کارت گرافیک متمایز می کند؟ مهمترین ویژگی محصولات اژدهای قرمز تایوان چیست؟

تاریخچه مختصر MSI

اگر با این شرکت آشنایی ندارید، احتمالا اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند این است که MSI در کجا تولید می شود؟ MSI در سال ۱۹۸۶ توسط ۵ کارمند سابق سونی به نام های جوزف هسو، جینز هوانگ، فرانک لین، کنی یو و هنری لو تاسیس شد. دلیل آشنایی این اعضا با یکدیگر اخراج کارکنان شرکت ژاپنی در سال ۱۹۸۵ بود. همان نامی که اکنون به عنوان شرکت MSI می شناسیم.

MSE با حفظ دفتر مرکزی خود در شهر نیو تایپه، تایوان، یک کارخانه در شنژن در سال ۲۰۰۰ و یک ساختمان تحقیق و توسعه در کونشان در سال بعد تأسیس کرد تا رسماً وارد چین شود. علاوه بر این، برند MSI مدت هاست که خدمات پس از فروش خود را در مناطق مختلف جهان مانند آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و مرکزی، آسیا و استرالیا ارائه می کند.

محصولات MSI

blank

MSI کار خود را با تولید مادربرد آغاز کرد و سال ها به این فعالیت ادامه داد. اما این شرکت در زمینه های دیگری نیز به تولید محصولات مختلف می پردازد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. نکته جالب در مورد MSI، تمایل شدید این شرکت برای تبدیل شدن به اولین برند در صنعت بازی در جهان است. بنابراین تقریبا در تمامی دسته بندی های محصولات تایوانی Red Dragon، نمونه هایی از محصولات مخصوص بازی به چشم می خورد.

لپ تاپ ام اس آی

blank

MSI لپ تاپ های خود را به ۳ گروه اصلی دسته بندی می کند: بازی، تولید محتوا، و کسب و کار و بهره وری.

همانطور که قبلاً گفتیم، MSI در سال های اخیر تمرکز خود را روی بازار بازی گذاشته است، بنابراین تعجبی ندارد که ۹ سری لپ تاپ گیمینگ تولید کند! در بین این محصولات لپ تاپ های Stealth، Titan و Raider شهرت جهانی دارند.

MSI لپ‌تاپ‌های سری Creator و Workstation را برای تولیدکنندگان محتوا در نظر گرفته است که به پردازنده‌ها و گرافیک‌های قدرتمند برای مدیریت گرافیک‌های سنگین و نرم‌افزارهای ویرایش مجهز هستند.

لپ تاپ های تجاری MSI در سه سری Summit، Prestige و Modern دسته بندی می شوند. ویژگی اصلی این سری ها نازک و سبک بودن برای حمل آسان است.

نگرانی بسیاری از کاربران این است که لپ تاپ MSI ساخت کدام کشور است؟ در پاسخ به این مخاطبان باید اعلام کنیم که MSI یک برند تایوانی است که مانند اکثر شرکت های فناوری، بخش بزرگی از تاسیسات تولیدی خود را به چین منتقل کرده است. بنابراین نمی توان با قطعیت اعلام کرد که این سری یا مدل لپ تاپ ام اس آی در کجا و در کدام کارخانه تولید می شود.

برند MSI همچنین برخی از لوازم جانبی لپ تاپ مانند قلم و داک استیشن را تولید می کند.

کامپیوتر رومیزی

blank

دسکتاپ های MSA علاوه بر رایانه های شخصی همه کاره تجاری به دسته های بازی، تولید محتوا و کسب و کار نیز تقسیم می شوند.

در زمینه کامپیوترهای رومیزی، MSI توجه اصلی خود را بر روی تولید محصولات بازی متمرکز کرده است. ۶ سری رایانه های شخصی بازی MSA در بازار وجود دارد که سری های Aegis و Infinite از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

سری کامپیوترهای رومیزی Cubi و PRO از MSI برای استفاده در ادارات و سازمان ها طراحی شده اند و علیرغم اندازه نسبتا کوچکشان، به خوبی کارهای اداری را انجام می دهند.

MSI دو سری از رایانه های شخصی همه در یک را به بازار عرضه می کند، مدل های مدرن طراحی جذاب تری نسبت به واحدهای PRO دارند.

مانیتور

blank

شاید برند MSA برای تولیدکنندگان مانیتور قابل اعتماد شهرت نداشته باشد، اما محصولات با کیفیت و متنوع این شرکت طرفداران خود را دارد. جدا از ۳ سری ثابت محصولات خود یعنی. بازی، تولید محتوا و تبلیغات، MSI نیز خانواده تولید مانیتورهای قابل حمل را تعریف می کند که طبیعتاً به نمایشگرهای قابل حمل این شرکت اشاره دارد.

در این زمینه Red Dragon تایوان بیشترین توجه خود را بر روی تولید محصولات گیمینگ متمرکز کرده و موفق به طراحی مانیتورهای گیمینگ سری MPG، MAG، G و NXG شده است.

MSI دو سری مانیتور Creator و Prestige را برای افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند طراحی کرده است و خانواده Prestige به دلیل عرض زیاد، کاربران حرفه ای را از خرید و قرار دادن دو مانیتور در کنار هم رها می کند.

در بخش مانیتور تجاری، برند MSI دو سری PRO و Modern را ارائه می دهد که سری دوم ظاهر جذاب تری دارد.

جدیدترین نوع مانیتورهای MSI، مانیتورهای قابل حملی هستند که تحت عنوان سری MAG تولید می شوند و ظاهری کاربردی تر از محصولات شرکت های رقیب دارند.

کارت گرافیک MSI

blank

یکی از تخصص های اصلی شرکت MSI تولید کارت گرافیک های رده بالا برای اجرای سخت ترین بازی ها می باشد. در این راستا، تایوانی Red Dragon از هر دو پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce و AMD Radeon استفاده می کند. کیفیت کارت های گرافیک MSI به قدری بالاست که تنها برندهای معتبری مانند ایسوس و گیگابایت می توانند با این شرکت رقابت کنند.

انتقادی که همیشه به برند MSI وارد می شود این است که برخلاف محصولات رده بالا، محصولات ارزان قیمت این شرکت کیفیت خوبی ندارند و نمی توان به آنها اعتماد کرد.

مادربرد MSI

blank

مادربرد قدیمی ترین محصول برند MSI است و این شرکت همواره نگاه ویژه ای به ارتقای سطح کیفی این دسته از محصولات خود دارد. بازی، تولید محتوا و مادربردهای حرفه ای ۳ دسته اصلی تجهیزات این غول تایوانی هستند و بیشتر بازار محصولات رده بالا را هدف قرار داده اند.

مادربردهای گیمینگ MSI به ۳ سری MEG، MPG و MAG تقسیم می شوند. اکثر محصولات محبوب MSA در این زمینه اعضای خانواده MEG و MPG هستند.

برای آن دسته از کاربران حرفه ای که علاقه ای به محصولات بازی ندارند، MSI سری PRO را ارائه می دهد که از آخرین نسل پردازنده های اینتل و رم DDR4 با فرکانس بالا پشتیبانی می کند.

کیس و تجهیزات

blank

بازار کیس و تجهیزات کامپیوتر یکی از حوزه هایی است که MSI در آن تجربه زیادی دارد. در این زمینه محصولات این شرکت در ۸ دسته شامل گروه های حافظه ذخیره سازی، جعبه های بازی، جعبه های تولید محتوا، تجهیزات خنک کننده، منبع تغذیه، تجهیزات مادربرد، تجهیزات کارت گرافیک و تجهیزات جعبه قرار می گیرند.

MSI کیس های خود را در سه دسته MPG و MAG (برای بازی) و Creator (برای تولید محتوا) تولید می کند که هر کدام از این گروه ها زبان طراحی خاص خود را دارند. در بازار جعبه های بازی، رقیب اصلی MSI، هموطنش ایسوس است که محصولات جذابی را در بازار عرضه می کند.

کلکسیون اژدها

blank

از آنجایی که تخصص اصلی برنده MSA تولید محصولات بازی است، این شرکت علاقه خاصی به ترویج این سبک زندگی دارد. MSI برای این منظور انواع کوله پشتی، ماوس پد، لیوان، مچ بند، جاسوئیچی و حتی عروسک اژدها را با نام Dragon Collection تولید می کند که برای طرفداران این برند فوق العاده جذاب است.

MSI علاقه زیادی به شناخته شدن به عنوان اولین برند در صنعت بازی دارد و در این راه دست از سر هیچ چیز نمی کشد. آوردن انواع لوازم جانبی به بازار نشان می دهد که MSI به خوبی می داند چگونه برندسازی کند.

موقعیت MSI در بین برندهای بزرگ فناوری

blank

MSI به عنوان یکی از تاثیرگذارترین برندهای دنیای بازی، سال هاست که نوآوری را در دستور کار قرار داده و محصولات مختلفی را روانه بازار کرده است. با توجه به انواع محصولات این برند، MSI در حال حاضر در ۱۲۰ کشور جهان حضور دارد و در شکل دادن به آینده فناوری نقش دارد.

MSI بیش از ۲۰ سال است که به تولید سخت افزارهای بازی می پردازد و یکی از مهم ترین حامیان این صنعت به حساب می آید. حمایت از بیش از ۲۰ تیم eSports در سراسر جهان و میزبانی مسابقات بازی MSI MGA از مهم ترین فعالیت های Taiwan Red Dragon در این زمینه است.

MSA یکی از شرکت های بزرگ فناوری است که مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی خاصی را برای خود تعریف کرده است. این شرکت در زمینه آموزش، کمک های مالی و فعالیت های داوطلبانه گام های بلندی برداشته و ساختن جامعه ای پویا و برابر را در دستور کار قرار داده است.

ام اس آی در زمینه محیط زیست در تلاش است تا از اثرات منفی فعالیت های خود بکاهد و به سمت تولید سبز سازگار با طبیعت حرکت کند. این غول بازی سرمایه گذاری زیادی برای کاهش مصرف انرژی و مواد شیمیایی و همچنین تولید زباله برای مبارزه با اثرات مضر تغییرات آب و هوایی انجام داده است.

سخن پایانی

شاید نتوان MSI را به عنوان اولین برند در زمینه خاصی معرفی کرد، اما این شرکت توانسته نام خود را در بین تولیدکنندگان مطرح دنیا در زمینه لپ تاپ، مادربرد، کارت گرافیک و کیس قرار دهد. بازی ها بخش کلیدی تجارت تایوانی رد دراگون هستند و به همین دلیل است که روز به روز بر محبوبیت این شرکت در بین گیمرها افزوده می شود. نظر شما در مورد برند MSI چیست؟ آیا کیفیت محصولات این شرکت با ایسوس، گیگابایت و ایسر قابل مقایسه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا