اخبار تکنولوژی

افزایش ناگهانی ۱۰۰درصدی رجیستری تلفن همراه!

هزینه رجیستری به طور چشمگیری و ناگهانی افزایش یافت.

همزمان با کاهش نرخ ارز و ثبات بازار و همچنین کاهش نسبی قیمت ها در بازار موبایل، معامله گران صنعت موبایل در گفتگو با روزپلاس از افزایش تا ۱۰۰ درصدی رجیستری خبر می دهند. هزینه به گفته فروشندگان رجیستری آیفون ۱۳ پرومکس، پیش از این رقم ۱۹ میلیون تومان در سامانه اعلام شده است. تا به امروز هیچ اطلاعیه رسمی در این زمینه صورت نگرفته و مشخص نیست این افزایش قیمت بر چه مبنای قانونی صورت گرفته است.

 

این طرح علاوه بر مزایای طرح رجیستری که در چند سال گذشته برای اطلاع از مشخصات مالک گوشی تلفن همراه و همچنین مبارزه با قاچاق این محصول اجرا شد، موجب افزایش قیمت موبایل نیز شده است. گوشی و سهم گمرک و رجیستری تلفن همراه چند میلیون تومان قیمت گوشی موبایل جمع می شود.

 

طبق قانون، هزینه رجیستر برای گوشی های زیر ۶۰۰ دلار معادل ۱۷ درصد قیمت دلار و برای گوشی های بالای ۶۰۰ دلار معادل ۲۲٫۵ درصد قیمت دلاری آنها است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت دلاری فعلی گوشی جدید (قیمت با ارزش گذاری گمرکی) محاسبه می شود. با این محاسبه قیمت گمرکی و قیمت رجیستر آیفون ۱۳ پرومکس باید تقریبا معادل ۱۱ میلیون تومان باشد که مبلغی معادل هزینه رجیستر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا