اخبار تکنولوژی

افزودن برنامه به صفحه اصلی شیائومی

افزودن برنامه به صفحه اصلی شیائومی

نحوه افزودن ویجت به صفحه اصلی در دستگاه های اندرویدی

از جمله ویژگی های بصری سیستم عامل اندروید که بسیار جالب و مورد پسند کاربران است، ویجت ها هستند. سیستم عامل اندروید به کاربران این امکان را می دهد که ویجت های مورد نظر خود را به صفحه اصلی دستگاه اضافه کنند. در این مقاله روش افزودن ویجت به صفحه اصلی دستگاه های اندرویدی آموزش داده می شود.

سیستم عامل اندروید به دستگاه های هوشمندی که از آن استفاده می کنند اجازه می دهد تا جلوه های بصری ویژه ای به نام ویجت را به صفحه اصلی خود اضافه کنند. ویجت ها در واقع جلوه های بصری برنامه های نصب شده روی گوشی شما هستند. آنها به عنوان یک میانبر زیبا به صفحه اصلی دستگاه متصل شده اند، بنابراین به شما امکان می دهند رابط کاربری تلفن را سفارشی کنید. به عنوان مثال، ساعت دیجیتال یا فلش در صفحه اصلی گوشی اندرویدی شما یک ویجت است.

گجت ها اشکال و انواع مختلفی دارند. برخی از ویجت ها با برنامه های نصب شده روی گوشی شما مرتبط هستند و برخی دیگر به صورت پیش فرض در گوشی شما در دسترس هستند. ویجت هایی که زمان، آب و هوا و غیره را نشان می دهند معمولا در گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض وجود دارند. هدف از این مقاله آموزش افزودن ویجت به صفحه اصلی دستگاه های اندرویدی است.

نحوه افزودن ویجت به صفحه اصلی در دستگاه های اندرویدی

افزودن ویجت ها به صفحه اصلی دستگاه های اندرویدی آسان است. برای این کار ابتدا باید یک فضای خالی مناسب در یکی از صفحه های اصلی دستگاه خود پیدا کنید. همانطور که می دانید، زمانی که در صفحه اصلی یا صفحه اصلی دستگاه اندرویدی خود قرار دارید، می توانید با کشیدن انگشت خود به راست و چپ، بین صفحات مختلف حرکت کنید. تعداد این صفحات بسته به سلیقه شما متفاوت است. در این مقاله تمامی این صفحات به عنوان صفحه اصلی یا صفحه اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

به دلیل حجم نسبتاً بزرگ ویجت ها، در صورت عدم وجود فضای خالی مناسب در صفحه اصلی دستگاه، امکان افزودن و تست عملکرد آنها وجود ندارد. بنابراین بهتر است ابتدا یک صفحه اصلی جدید و خالی در دستگاه خود ایجاد کنید تا بتوانید هر ویجت را در این قسمت به صورت بصری بررسی و تست کنید. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت عدم وجود فضای خالی مناسب در صفحه اصلی دستگاه، جابجایی ویجت ها سخت و آزاردهنده است. بنابراین با ایجاد یک صفحه اصلی خالی جدید می توان از آن برای جابجایی، جابجایی و مدیریت بهتر ویجت ها نیز استفاده کرد.

بسته به نسخه سیستم عامل نصب شده در گوشی های اندرویدی، مدل گوشی و رابط کاربری آن و همچنین لانچر نصب شده بر روی آن، راه های مختلفی برای افزودن صفحه اصلی جدید و خالی بر روی دستگاه اندرویدی وجود دارد. برای این کار ابتدا به قسمت خالی صفحه نگاه کنید و انگشت خود را روی آن قرار دهید. با انتخاب گزینه ای مانند Edit می توانید صفحات مختلف را در صفحه اصلی گوشی مشاهده کنید. با انتخاب نماد «plus» در پایین این صفحات، می توانید یک صفحه اصلی جدید و خالی به دستگاه اضافه کنید. اگر انگشت خود را روی هر یک از این صفحات اصلی نگه دارید، می توانید آنها را به اطراف حرکت دهید. توجه داشته باشید که برندهای مختلف گوشی راه های مختلفی برای افزودن صفحات جدید به صفحه اصلی دستگاه های اندرویدی دارند.

افزودن ویجت

برای افزودن ویجت، باید به قسمت خالی صفحه نگاه کنید و انگشت خود را روی آن بگذارید و مدتی آن را نگه دارید. در این مرحله، ابزارک ها را از بین گزینه های زیادی که ظاهر می شود انتخاب کنید. در این شرایط، فهرستی حاوی ویجت‌های موجود در دستگاه ظاهر می‌شود و می‌توانید هر یک از این ویجت‌ها را در صفحه اصلی خالی جدیدی که ایجاد می‌شود، اضافه کرده و بررسی کنید. لازم به ذکر است که می توانید ابعاد و اندازه ویجت ها و حتی گاهی اوقات شکل و ظاهر آنها را تغییر دهید. با کمک برنامه هایی مانند Google Now Launcher می توانید ویجت های دستگاه خود را در گروه ها و مجموعه های خاص دسته بندی کنید و در نتیجه دسترسی آسان تر و بهتری به آن ها داشته باشید.

برای انتقال یک ویجت خاص از صفحه اصلی آزمایشی جدید به یکی از صفحه های اصلی دستگاه، باید انگشت خود را روی ویجت مورد نظر قرار داده و مدتی آن را نگه دارید. سپس با کشیدن انگشت خود به صفحه اصلی مقصد، ویجت مورد نظر را در محل انتخابی خود رها کنید. اگر آیکون ها یا ابزارک های دیگری در صفحه اصلی مقصد وجود دارد و پر است، نمی توانید ویجت مورد نظر را منتقل کنید. بنابراین، قبل از جابجایی ویجت، باید یک مکان مناسب در صفحه اصلی مقصد ایجاد کنید. برای این منظور می توانید ویجت های این صفحه را به طور موقت به صفحه اصلی جدید و خالی که ایجاد کرده اید منتقل کنید و ابزارک ها را در دستگاه اندرویدی خود مدیریت کنید.

ویجت ها ظاهری جذاب و منحصر به فرد به دستگاه اندروید می دهند و از ویژگی های محبوب سیستم عامل اندروید هستند که طرفداران زیادی دارند. گزینه هایی مانند ۴×۲، ۴×۴ و غیره که ممکن است با انتخاب چندین ویجت ظاهر شوند، در واقع ابعاد و شرایط نمایش محتوای ویجت مورد نظر را نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا