اخبار تکنولوژی

بلاک کردن اتوماتیک و دستی (شماره افراد خاص)

مسدود کردن شماره به صورت خودکار و دستی برای تماس های اندروید

علیرغم کاهش موارد مزاحمت های تلفنی در سال های اخیر، گاهی برخی از این مزاحمت ها به قدری آزاردهنده است که فرد را مجبور می کند گوشی را خاموش کند یا در شرایط بحرانی تری اقدام به تعویض سیم کارت کند. اما خوشبختانه در طراحی اکثر گوشی های هوشمند، عملکرد مسدود کردن به افرادی که عجله دارند و از ارتباط با افراد ناخوشایند اجتناب می کنند، کمک می کند.

اگر سیستم عامل گوشی هوشمند شما اندروید است، با استفاده از امکانات این گوشی به راحتی می توانید تماس ها و پیام های شخص مورد نظر خود را مسدود کنید. این بدان معنی است که شخص مورد نظر نمی تواند با شما تماس بگیرد. در این مقاله روش های مختلف مسدود کردن توضیح داده می شود. اگر پس از مطالعه مقاله ابهام و یا سوالی در این زمینه داشتید، می توانید از طریق راه های ارتباطی ارائه شده با کارشناسان ما تماس گرفته و از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

تحصیلات مسدود کردن اعداد مزاحم در اندروید

مسدود کردن شماره تماس با شماره گیری (اندروید ۶٫۰ و بالاتر)

در نسخه اصلی سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو و سایر نسخه های بعدی، مسدود کردن را می توان از طریق شماره گیر انجام داد. مسدود کردن تماس افراد خاص به طور مستقیم از طریق شماره گیر یکی از ویژگی های مورد نیاز کاربران است که خوشبختانه در گوشی های هوشمند طراحی و استفاده می شود. برای مسدودسازی از این طریق کافی است وارد قسمت شماره گیری شده و انگشت خود را بر روی شماره تماس مورد نظر برای چند ثانیه نگه دارید تا مانند تصویر زیر یک پنجره پاپ آپ ظاهر شود. در این صفحه چندین گزینه وجود دارد که با انتخاب گزینه Block Number شماره مورد نظر مسدود می شود.

بدین ترتیب مسدود شدن مستقیم شماره تماس ها در نسخه اصلی یا به اصطلاح استوک اندروید و همچنین در سری محصولات نکسوس گوگل قابل مشاهده است و در سایر محصولات اندرویدی این مسدودسازی به صورت متفاوتی اجرا خواهد شد. بنابراین، اگر مراحل بالا را امتحان کنید و گزینه block number را مشاهده نکردید، رابط کاربری دستگاه شما این ویژگی را به روش دیگری پیاده سازی می کند.

به عنوان مثال روش مسدودسازی در سری محصولات سامسونگ گلکسی به این صورت است که به تب Blocked Number List مراجعه کنید که برای مدیریت کارآمدتر و بهتر اعداد مسدود شده طراحی شده است و با مراجعه به آن، کاربر شماره های مسدود شده را مدیریت کرده و خواهد کرد. تصمیم بگیرید که آیا شماره را آزاد کنید یا به مسدود کردن ادامه دهید.

خوشبختانه در اکثر دستگاه های اندرویدی امکان مراجعه به تب Block List نیز وجود دارد. مراجعه به این بخش از طریق بخش شماره گیری یا دفترچه ثبت تماس امکان پذیر است. در برخی از گوشی های هوشمند با انتخاب گزینه ای مشابه سه نقطه عمودی و در برخی دیگر از گوشی ها گزینه More برای این منظور تعبیه شده است که هر دو عملکردی کاملا مشابه دارند و کاربر را به قسمت تنظیمات قسمت شماره گیر هدایت می کنند.

لیستی از ویژگی ها در قسمت تنظیمات ظاهر می شود. با انتخاب گزینه Call Block لیستی از شماره های مسدود شده با کلمه Bock را مشاهده خواهید کرد.

با ورود به تب Call Blocking یا Blocked Number List لیستی از شماره های مسدود شده را مشاهده خواهید کرد. اگر این لیست خالی باشد، تصویری مانند تصویر زیر با گزینه Add Number مشاهده خواهید کرد. بنابراین برای شروع فرآیند مسدودسازی لازم است این گزینه را انتخاب کرده و شماره تماس فرد را در پنجره نمایش داده شده اضافه کنید. همچنین امکان انتخاب شماره از لیست مخاطبین وجود دارد. همانطور که قبلا گفته شد، این فرآیند مسدود کردن ممکن است در گوشی های مختلف روند متفاوتی داشته باشد که در این صورت می توانید از طریق شماره های ارائه شده با کارشناسان ما تماس بگیرید و از نحوه انجام این کار مطلع شوید.

لطفاً توجه داشته باشید که این مسدود کردن باعث می‌شود که فرد نتواند از طریق تلفن با شما ارتباط برقرار کند و در هنگام تماس با وزوز یا حتی بدون وزوز مواجه شود.

استفاده از پست صوتی

یکی دیگر از روش های غیرمستقیم برای مسدود کردن تماس افراد، استفاده از پست صوتی است. در این صورت تمام تماس ها به لیست پست صوتی منتقل می شود. اما در این بین به دلیل عدم علاقه تماس گیرنده به پیام ها و یا حتی عدم عادت کاربر به بررسی لیست پیام ها، علاوه بر از دست دادن تماس های شخص مورد نظر، افراد دیگری نیز توسط شما برقرار خواهند شد. بنابراین خواه ناخواه با استفاده از این روش بلاک کردن به صورت غیر مستقیم انجام می شود. این قابلیت در تمامی نسخه های سیستم عامل اندروید وجود دارد و کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • به لیست مخاطبین بروید و مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید. در این صورت تمام اطلاعات ذخیره شده در مورد آن در گوشی شما نمایش داده می شود.
  • اکنون باید از گزینه ویرایش استفاده کنید که معمولاً با نماد مداد روی صفحه در دسترس است. با انتخاب آن به صفحه ویرایش می روید.
  • در این صفحه آیکون را به صورت سه نقطه عمودی در سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید و سپس تیک گزینه All calls to voicemail را بزنید. در نتیجه تمام تماس های او به پست صوتی می رود.

لطفا توجه داشته باشید که مزیت این روش در مقایسه با مسدودسازی مستقیم این است که تمام شماره های تماس ذخیره شده توسط وی در تلفن شما به پست صوتی منتقل می شود. در حالی که در روش مستقیم باید طی مراحل ذکر شده تمامی شماره های مرتبط با آن را یکی یکی مسدود کنید.

  • کاربرد عدد

علاوه بر دو روش ذکر شده در بالا، یک روش سریعتر و حرفه ای تر، نصب Mr. شماره وجود دارد. لینک دانلود این اپلیکیشن در انتهای مطلب موجود است. این برنامه دارای قابلیت‌های متفاوت و متنوعی با قابلیت هوشمند است که تنها به مسدود کردن شماره از طریق آن محدود می‌کنیم. این برنامه با مسدود کردن شماره های ناشناس بدون شناسه تماس گیرنده می تواند ابزار مفیدی برای شما باشد. بنابراین، در زیر به مراحل استفاده از آن می پردازیم:

  • با استفاده از لینک انتهای مقاله این برنامه را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید
  • مانند تصویر بالا، این برنامه را اجرا کنید و آیکون سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید. در این صورت به صفحه ای با چندین گزینه هدایت می شوید.
  • روی گزینه “Blocking Enabled” در لیست ارائه شده در بخش “CALL BLOCKING” ضربه بزنید. اگر به تازگی اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب کرده اید، ممکن است با گزینه “Blocking is disabled” مواجه شوید.
  • مانند تصویر بالا، چندین گزینه موجود است که می توانید از آنها برای مسدود کردن استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که گزینه های موجود را روی حالت پیش فرض قرار دهید.

در این لیست، سه گزینه اهمیت بیشتری دارند. اولین گزینه نشان داده شده در تصویر زیر Not in My Contact است و مربوط به تماس افراد با شماره های ذخیره نشده در لیست مخاطبین است. در صورت فعال سازی، تماس تمامی افراد غریبه و جدید رد می شود. مسدود کردن تماس های بین المللی با فعال کردن گزینه دوم یعنی شماره بین المللی امکان پذیر خواهد بود. سومین گزینه مهم Hidden Numbers است که مخصوص شماره های بدون Caller ID (یا Unknown که در حین مکالمه روی صفحه قابل مشاهده است) است و در صورت فعال بودن، این گونه تماس ها را مسدود می کند. برای مسدود کردن یک عدد خاص، گزینه Numbers in my block list را انتخاب کنید و سپس روی نماد مثبت (+) در بالا و سمت راست پنجره ضربه بزنید. در این حالت روش های مختلفی برای افزودن شماره به لیست بلوک دستگاه وجود دارد که عبارتند از:

  • وارد کردن دستی شماره تماس
  • استفاده از لیست مخاطبین و انتخاب یک مخاطب خاص
  • با استفاده از بخش پیام متنی یا سابقه تماس

این اپلیکیشن به صورت هوشمند به عنوان یک آنتی ویروس کار می کند و با ارسال نوتیفیکیشن شما را از وجود تماس مشکوک مطلع می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد عملکرد این اپلیکیشن و یا قابلیت های آن می توانید از طریق شماره تماس های درج شده با کارشناسان ما در تماس باشید. تماس گرفت و از راهنمایی او بهره برد.

مسدود کردن شماره با استفاده از سرویس صدای گوگل

برای استفاده از این سرویس مسدودسازی تماس، باید از قبل این سرویس را فعال و استفاده کرده باشید.

پیام محقق: (سلام کاربر گرامی، در این قسمت جمله ای وجود دارد که به نظر نمی رسد مربوط به این قسمت باشد: برای مسدود کردن شماره مشخص کافی است روی شماره مورد نظر در لیست تماس راست کلیک کرده و انتخاب کنید. گزینه ” “Block Caller” را انتخاب کنید.

اپراتورهای سیم کارت می توانند شماره های مورد نظر شما را مسدود کنند!

ارائه دهندگان سیم کارت نیز این حق را دارند که شماره های شما را مسدود کنند، کافی است با آنها تماس بگیرید و این نیاز را به آنها اطلاع دهید. البته، گاهی اوقات این محدودیت ها یا سیاست های متفاوتی از هر اپراتور دارد. اما در هر صورت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق کارشناسان پشتیبانی کریر خالی از اشکال نیست.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا