اخبار تکنولوژی

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم؟ (ایرانسل، همراه اول، رایتل)

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم؟

با توجه به اینکه تعرفه محاسبه اینترنت آزاد با اینترنت خریداری شده در بسته تفاوت زیادی دارد و در درازمدت هزینه زیادی برای ما خواهد داشت، باید یاد بگیریم که چگونه استفاده از اینترنت آزاد را قطع کنیم و بتوانیم هزینه اینترنت ماهانه خود را کاهش دهیم. حداقل هیچ اپراتور سیم کارتی از این قاعده مستثنی نیست و خرید بسته اینترنت در هر صورت مقرون به صرفه تر است. اگر شما هم نگران غیرفعال کردن استفاده از اینترنت آزاد و کاهش مصرف اینترنت هستید، پس این مقاله کافه نیوز برای شما نوشته شده است، تا انتها با ما همراه باشید.

کاهش مصرف اینترنت توسط اپراتورهای مختلف (رایتل، ایرانسل، همراه اول)

فرقی نمی کند از کدام سیم کارت استفاده می کنید. اعتباری یا دائمی، همراه اول، ایرانسل یا رایتل؛ زیرا همه اپراتورها برای محاسبه هزینه اینترنت تعرفه های متفاوتی دارند و همیشه قیمت کارمزد اینترنت آزاد بیشتر از بسته است. شما کاربر یکی از اپراتورها هستید. در ادامه این مطلب می توانید به طور کامل به نحوه کاهش مصرف اینترنت پاسخ دهید; ملاقات کنید و از این پس هزینه های اینترنت خود را بهتر از قبل مدیریت کنید و بهره وری بهتری داشته باشید.

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ایرانسل

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ایرانسل

اگر کاربر ایرانسل هستید، فرقی نمی کند از سیم کارت دائمی استفاده کنید یا کارت اعتباری. از آنجایی که می توانید بسیاری از فعالیت ها مانند بسته شارژ خط خرید، صورتحساب اینترنتی، پرداخت قبض و غیره را به راحتی انجام دهید. در کمترین زمان ممکن با نصب اپلیکیشن مرد ایرانسل که دائما در حال بروز رسانی و بهبود است. امکان نصب این برنامه برای هر دو دستگاه اندروید و IOS وجود دارد و در صورت عدم اهمیت به نصب برنامه می توانید از کدهای غیرفعال یا فعال سازی مختلف برای حالت های مختلف مانند کد جلوگیری از استفاده آزاد از اینترنت در ایرانسل استفاده کنید.

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ایرانسل دائمی

اگر سیم کارت دائمی iSIM یا ایرانسل خریداری کرده اید و قصد خرید بسته اینترنت برای سیم کارت را دارید، می توانید این کار را به دو صورت انجام دهید:

برنامه ایرانسل من

کدهای دستوری در سایت ایرانسل

با استفاده از کد *۵۵۵*۸# می توانید بسته اینترنت سیم کارت دائمی ایرانسل را خریداری کنید. پس از استفاده از بسته، اگر حجم اینترنت تمام شد و اینترنت با توجه به مصرف آزاد محاسبه شد، برای توقف این محاسبه آزاد ، باید از کد قطعی اینترنت ایرانسل ثابت استفاده کنید.

کد جلوگیری از مصرف آزاد اینترنت ایرانسل دائمی : #۳*۲*۳*۵۵۵*

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ایرانسل اعتباری

معمولا تعداد کاربران سیم کارت های اعتباری ایرانسل بیشتر از سیم کارت های ثابت است. البته ایرانسل در ارائه خدمات برای هیچکدام تفاوتی نکرده است، اما برای سیم کارت های اعتباری مانند دائمی هم کد کنترل اعتبار ایرانسل و هم اپلیکیشن من ایرانسل می توانند خدمات خوبی ارائه دهند.

چطور مصرف آزاد اینترنت ایرانسل جلوگیری کنیم؟

بهترین پاسخ برای این سوال استفاده از کد #۳*۲*۳*۵۵۵ است. البته اگر برنامه مرد ایرانسل را از قبل نصب کرده اید، می توانید از طریق اپلیکیشن مرد ایرانسل نیز اقدام کنید. این زمان بسیار کمتری می برد.

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ایرانسل من

  • وارد اپلیکیشن ایرانسل شوید. (توجه داشته باشید که اگر یکی از برنامه های تغییر آدرس IP سیستم در گوشی شما فعال است، ابتدا آن را خاموش کرده و سپس وارد برنامه ایرانسل من شوید تا با خطاهای خاصی مواجه نشوید.)
  • اگر طرح ایرانسل من را به روز کرده اید; در بالای برنامه در سمت چپ آیکونی با ذره بین برای جستجو وجود دارد. روی آن ضربه بزنید تا با جستجوی قبلی به گزینه مورد نظر برسید.
  • فقط کلمه (استفاده) را جستجو کنید.
  • گزینه کنترل استفاده از اینترنت آزاد پیشنهاد خود برنامه است که باید آن را فشار دهید.
  • حالت فعال سازی را انتخاب کنید.
  • اگر با پنجره جدید و پیامی مواجه شدید (سرویس با موفقیت فعال شد!) به این معنی است که مانع استفاده آزاد از اینترنت شده اید.
    در نهایت ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از این فعال سازی باید از ایرانسل پیامک دریافت کنید.

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم همراه اول

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم همراه اول

برای کاهش مصرف اینترنت آزاد موبایل اول، باید از راهکار ارائه شده توسط موبایل اول استفاده کنیم تا علاوه بر حجم اینترنت، به کاهش هزینه خرید و استفاده از اینترنت روی سیم کارت نیز کمک کنیم. بهترین راه در این مرحله استفاده از کد برای جلوگیری از استفاده آزاد از اینترنت همراه است. مراحل زیر را دنبال کنید.

صفحه شماره گیری گوشی را باز کنید.

کد ۱۰۰*۱۱۳*# را وارد کنید. صد ستاره، صد و سیزده ستاره مربع

پنجره ای باز می شود که در آن از شما خواسته می شود با ارسال شماره ۱ تأیید کنید که قصد دارید استفاده آزاد از اینترنت همراه اول را متوقف کنید.
در صورت تایید، کار تکمیل می شود و با پایان یافتن بسته اینترنت، دیگر آزادی استفاده از آن وجود ندارد و هزینه گزافی به آن اضافه نمی شود.
توجه: اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید حالت اینترنت آزاد را دوباره فعال کنید. فقط کد ۱۰۰*۱۱۴*# را شماره گیری کنید.

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم رایتل

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم رایتل

اگر کاربر رایتل باشید، پس می‌توانید از یکی از ۲ روش اپلیکیشن رایتل من یا کد جلوگیری از اینترنت سيمكارت رايتل استفاده کنید.

کد غیرفعال سازی استفاده آزاد رایتل در اینترنت

استفاده از کد دستوری #۱۴۲* ستاره صد و چهل و دو مربع در قسمت شماره گیر

با استفاده از برنامه رایتل من

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا