اخبار تکنولوژی

آیا حالت ذخیره نیرو برای گوشی ضرر دارد؟

آیا حالت ذخیره نیرو برای گوشی ضرر دارد؟ به احتمال زیاد تلفن همراه شما در حال حاضر در حالت صرفه جویی در باتری است و زیاد برای شما مهم نیست که باتری در این حالت باشد یا خیر. با این حال، آیا روشن بودن مدام حالت صرفه جویی در باتری در تلفن های همراه و تبلت ها مضر است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با کافه نیوز همراه باشید.

آیا به نظر می رسد باتری گوشی هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند یا لپ تاپ شما سریعتر از حد معمول خالی می شود؟ در این صورت احتمالا تصمیم خواهید گرفت که حالت ذخیره باتری را که در گوشی های مختلف به Low-Power یا Power-Saver معروف است را فعال کنید. اکثر کاربران این حالت صرفه جویی در باتری را بدون دلیل و هدف روشن نگه می دارند. با این حال، آیا استفاده از حالت ذخیره باتری در دراز مدت به باتری دستگاه آسیب می رساند؟ در زیر به مزایا و معایب استفاده از حالت ذخیره باتری خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب حالت ذخیره نیرو

بزرگترین مزیت حالت صرفه جویی باتری همیشه روشن این است که می توانید از دستگاه خود برای مدت زمان طولانی تری استفاده کنید. دستگاه شما به طور هوشمند فعالیت برنامه های پس زمینه را خاموش یا محدود می کند و بر این اساس، مدت زمان استفاده طولانی تر خواهد بود. بنابراین، قابلیت روشن نگه داشتن صفحه نمایش و یا به روز رسانی برنامه پس زمینه یکی از مهم ترین تصمیماتی است که تلفن های همراه برای صرفه جویی هرچه بیشتر باتری می گیرند.

با استفاده از حالت ذخیره باتری، نیاز کمتری به شارژ دستگاه تلفن همراه یا تبلت خود خواهید داشت. به همین دلیل، اگر از خانه یا محل کار خود دور هستید، کمتر نگران پیدا کردن ایستگاه شارژ هستید. شارژ دستگاه های کمتر نیز عمر باتری تلفن همراه را بهینه می کند. اگرچه باتری ها به طور طبیعی در طول زمان تحلیل می روند، این روند اجتناب ناپذیر می تواند تا حد زیادی با اتخاذ عادات شارژ مناسب کاهش یابد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از حالت صرفه جویی در باتری، کاهش مصرف داده تلفن همراه است. از آنجایی که دستگاه شما فعالیت پس‌زمینه و دستکاری داده‌ها را محدود می‌کند، در طول زمان از داده‌های اینترنتی کمتری استفاده می‌شود. این می تواند یک مزیت بزرگ باشد اگر یک کاربر سنگین اینترنت هستید.

آیا حالت ذخیره نیرو برای گوشی ضرر دارد 2

جدای از بحث در مورد مزایای ویژگی صرفه جویی در باتری، ممکن است همیشه نتوانید از گوشی خود در حالت صرفه جویی در باتری به بهترین شکل ممکن لذت ببرید. صفحه نمایش شما تیره تر از حد معمول است، اگر پردازنده گوشی شما ضعیف باشد، ممکن است رابط کاربری تلفن هوشمند شما به سرعت معمول پاسخ ندهد. همچنین، برنامه ها و ویژگی های اساسی مانند GPS ممکن است به خوبی کار نکنند. در نتیجه به روز نکردن اطلاعات نرم افزار پس زمینه، ممکن است اطلاعات مهمی مانند پیام ها، اعلان های مهم برای نرم افزارهای مختلف و حتی تماس ها را از دست بدهید. ممکن است جریمه اتصال به اینترنت را نیز تجربه کنید. با این حال، به نظر نمی رسد که دائماً حالت صرفه جویی در باتری باعث آسیب به باتری گوشی هوشمند یا حتی لپ تاپ شود.

در واقع کاهش فشار وارد بر قطعات دستگاه، مدیریت مصرف برق را کارآمدتر می کند. اگر باتری شما چرخه های شارژ و دشارژ کمتری را طی کند، عمر باتری بسیار بیشتر خواهد بود. با این حال، متاسفانه مطالعات بسیار کمی در این زمینه منتشر شده است.

آیا حالت ذخیره نیرو برای گوشی ضرر دارد؟

بر اساس مزایا و مضراتی که ذکر کردیم ، چگونه باید از حالت محافظ باتری استفاده کنید؟ اگرچه کاملاً به فعالیت های شما بستگی دارد، یک چیز بسیار مهم است: روشن نگه داشتن حالت صرفه جویی در باتری همیشه باعث می شود گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ شما کمتر هوشمند شود! قبل از روشن کردن این حالت ، بهتر است ابتدا سه مورد زیر را بررسی کنید:

۱٫ می توانید حالت صرفه جویی در باتری را زمانی که سطح باتری بسیار پایین است (مثلاً ۱۵ تا ۳۰) فعال کنید تا باتری گوشی خیلی سریع خالی نشود. به محض شارژ کامل دستگاه ، می توانید این حالت را خاموش کنید.

۲٫ اگر روز کاری بسیار شلوغ و پرمشغله ای در پیش دارید و این احتمال وجود دارد که به شارژر یا پریز دسترسی نداشته باشید، شاید بهتر باشد از همان ابتدای روز از حالت ذخیره باتری استفاده کنید. بنابراین ، برای سفرهای روزانه ، کمپینگ و کوهنوردی ، توصیه می کنیم از این ویژگی در دستگاه های هوشمند استفاده کنید.

۳٫ اگر می خواهید از تلفن خود برای کار یا موارد اضطراری استفاده کنید ، به نظر می رسد که از مزایای حالت صرفه جویی در باتری چشم پوشی کنید. به عبارت دیگر، اگر برخی از عملکردها و نرم افزارهای اولیه گوشی نیاز به اجرا در حالت صرفه جویی در باتری با چالش های مختلف داشته باشد، گوشی باید در حالت عادی استفاده شود.

معمولاً حالت محافظ باتری به طور موقت بهتر کار می کند.

آیا حالت ذخیره نیرو برای گوشی ضرر دارد

حالت ذخیره نیروی گوشی رو همیشه روشن کنیم یا نه

حالت محافظ باتری می تواند به شما در افزایش عمر مفید باتری تلفن همراه خود کمک کند. البته ، این ویژگی چیزی نیست که بخواهید همیشه در آن نگه دارید. با وجود اینکه کیفیت و قدرت شارژ در هر بار شارژ در حالت صرفه جویی در باتری بسیار عالی به نظر می رسد، با فعال سازی این قابلیت با نکات منفی مختلفی روبرو خواهید شد.

اگر تلفن شما به پایان عمر خود نزدیک می شود، این نکات منفی قابل تحمل هستند، اما وقتی باتری شما هنوز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است، فعال نگه داشتن صرفه جویی در باتری در تمام مدت ممکن است فایده چندانی نداشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا