اخبار تکنولوژی

جدیدترین گزارش Speedtest: کاهش سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

بر اساس آخرین گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران در مرداد ماه به ترتیب ۱۱٫۹۲ و ۳۱٫۳۳ مگابیت بر ثانیه بوده است.

اسپیدتست گزارشی ماهانه از سرعت اینترنت ثابت و همراه در جهان و کشورهای مختلف منتشر می کند و هم اکنون بر اساس آخرین گزارش خود در ماه آگوست ۲۰۲۳، سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران کاهش یافته است.

در گزارش اوت ۲۰۲۳ اسپیدتست، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان نسبت به گزارش قبلی افزایش یافته است. متوسط ​​سرعت اینترنت موبایل در جهان از ۴۲٫۳۸ مگابیت بر ثانیه قبلی به ۴۳٫۲۰ مگابیت در ثانیه رسید. متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت نیز از ۸۲٫۵۹ مگابیت بر ثانیه به ۸۲٫۷۷ مگابیت در ثانیه افزایش یافته است.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران 1

سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران

به گزارش اسپیدتست مرداد ماه، سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران همراه با رتبه کشورمان در رتبه بندی کاهش یافته است. سرعت اینترنت موبایل در ایران در مردادماه به ۳۱٫۳۳ مگابیت بر ثانیه رسید. در حالی که در گزارش قبلی این سرعت برابر با ۳۳٫۴۴ مگابیت بر ثانیه بود. با این کاهش رتبه ایران نیز با افت ۵ پله ای مواجه شد و اکنون در رتبه ۷۲ جهان قرار دارد.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران 2

سرعت اینترنت ثابت نیز در کشورمان کاهش یافت و از ۱۲٫۱۱ مگابیت بر ثانیه در گزارش قبلی به ۱۱٫۹۲ مگابیت بر ثانیه رسید. علاوه بر کاهش سرعت، رتبه کشورمان نیز چهار پله سقوط کرده و اکنون در رتبه ۱۵۲ جهان هستیم.

در سطح جهانی، سنگاپور همچنان بالاترین سرعت اینترنت ثابت را در اختیار کاربران قرار می دهد و این سرعت برابر با ۲۵۴٫۶۵ مگابیت بر ثانیه است. رتبه بندی زیر بدون تغییر است و هنگ کنگ و شیلی به ترتیب با سرعت ۲۴۳٫۵۹ و ۲۴۰٫۴۳ مگابیت بر ثانیه در رده های دوم و سوم قرار دارند.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران 3

در بخش اینترنت موبایل، رتبه اول تا سوم تغییری نکرده است و امارات متحده عربی با سرعت ۲۱۰٫۸۹ مگابیت بر ثانیه همچنان در رتبه اول قرار دارد. در همین حال، نروژ، دانمارک و چین هر کدام چند پله صعود کردند و رتبه های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا