اخبار تکنولوژی

چگونه حافظه گوشی را خالی کنیم گوشی سامسونگ

چگونه حافظه گوشی را خالی کنیم گوشی سامسونگ

پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ یا حافظه نهان یک برنامه خاص در این تلفن‌ها، با آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی، به عملکرد سریع‌تر گوشی کمک می‌کند.
اگر عملکرد گوشی سامسونگ شما کاهش یافته است یا در راه اندازی اپلیکیشن با مشکل مواجه هستید، بهتر است قبل از هر اقدامی کش آن اپلیکیشن یا کش کل گوشی را پاک کنید. گوشی های سامسونگ از کش یا کش برای ذخیره اطلاعات یا فایل های برنامه موقت استفاده می کنند. با Zomit ادامه دهید تا در مورد اهمیت پاک کردن کش و نحوه پاک کردن آن به طور کلی یا برنامه به برنامه بیشتر بدانید.

اهمیت پاک کردن کش سامسونگ

حافظه پنهان گوشی سامسونگ پر از داده های موقتی است که توسط برنامه ها استفاده می شود. این حافظه نهان به برنامه ها کمک می کند تا سریعتر اجرا شوند و اطلاعات مورد نیاز آنها برای انجام وظایف را پیگیری می کند.

با این حال، گاهی اوقات اندازه این کش ممکن است به مرور زمان افزایش یابد و مقداری از فضای ذخیره سازی را اشغال کند و یا اطلاعات ذخیره شده خراب شده و مشکلاتی مانند کندی عملکرد گوشی یا از کار افتادن برنامه ها را ایجاد کند. در چنین شرایطی دو راه برای بهبود عملکرد گوشی و افزایش سرعت راه اندازی برنامه ها دارید:

  • تمام حافظه پنهان گلکسی خود را پاک کنید. (مناسب برای بازیابی ذخیره سازی)
  • کش یک برنامه خاص را پاک کنید. (مناسب برای عیب یابی اجرای این برنامه)

در هر صورت، در مورد داده ها و اطلاعات مهم خود مطمئن باشید. پاک کردن کش داده های مهم را حذف نمی کند و فقط فایل ها و داده های موقت را دور می اندازد.

نحوه پاک کردن کش در گوشی سامسونگ

ابتدا از بخش تنظیمات گوشی به منوی باتری و مراقبت از دستگاه (Battery and device care) بروید.

در این بخش روی حافظه (Memory) ضربه بزنید و حالا پاک کنید (Clean now) را انتخاب کنید.

blank

blank

عددی که قبل از ضربه زدن روی این دکمه مشاهده می‌کنید، نشان می‌دهد که پس از پاک کردن حافظه نهان، چه مقدار فضای ذخیره‌سازی به دست خواهید آورد.

blank

blank

blank

این روش کل کش گوشی سامسونگ را پاک می‌کند و اگر می‌خواهید فایل‌های موقت یک برنامه خاص را نگه دارید، می‌توانید آن برنامه را در قسمت Excludeapps اضافه کنید تا گوشی هیچ ارتباطی با داده‌های آن برنامه نداشته باشد. کش پاک می شود

نحوه پاک کردن کش برنامه در گوشی سامسونگ

از قسمت تنظیمات گوشی، به منوی مراقبت از باتری و دستگاه بروید و در صفحه مراقبت از دستگاه، (Battery and device care) روی ذخیره سازی (Storage) ضربه بزنید. در این بخش، Apps را انتخاب کنید و روی برنامه ای که کند یا آویزان است ضربه بزنید، سپس روی Storage در صفحه اطلاعات برنامه ضربه بزنید.

blank

blank

blank

صفحه ای که باز می شود اطلاعاتی در مورد حجم اشغال شده توسط فایل نصبی برنامه، حجم داده های برنامه، حجم حافظه کش آن و کل حجم اشغال شده را نشان می دهد. برای پاک کردن کش برنامه اندروید، کافیست روی کلمه cache پاک در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

blank

blank

blank

مراقب باشید که به اشتباه “پاک کردن داده‌ها” را انتخاب نکنید! این قسمت مربوط به اطلاعات اولیه و اطلاعات شخصی شما در اپلیکیشن مانند نام کاربری، رمز عبور و ایمیلی است که در اپلیکیشن ثبت کرده اید و با حذف این داده ها، اپلیکیشن به همان حالت نصب اولیه برمی گردد.

چگونه پاک کردن کش به گوشی سامسونگ شما کمک می کند؟

پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ نه تنها به داده های گوشی آسیب نمی رساند، بلکه فضای ارزشمندی را آزاد می کند و سرعت اجرای برنامه ها را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا