اخبار تکنولوژی

از کجا بفهمیم باتری ایفون چند درصد سالمه

از کجا بفهمیم باتری ایفون چند درصد سالمه

از کجا بفهمیم باتری ایفون چند درصد سالمه، باتری گوشی های هوشمند یکی از مهم ترین قطعاتی هستند که بر سلامت سایر قطعات تاثیر می گذارند. گاهی اوقات باتری های موبایل به سادگی آسیب پذیر می شوند و حتی باعث از کار افتادن گوشی می شوند. اگر زمان تعویض باتری یا ضعیف شدن آن را درک کرده باشید، می توانید از چنین اتفاقی جلوگیری کنید و موبایل خود را گم نکنید.

گاهی اوقات تشخیص خرابی یا کاهش عمر باتری آسان نیست. در یکی از مطالب قبلی علائم خرابی باتری گوشی را بررسی کردیم. با توجه به این علائم می توان کاهش عملکرد باتری گوشی را تشخیص داد.

اما در برخی موارد خرابی باتری گوشی می تواند بدون علامت باشد و در عوض قسمت های مختلف گوشی به طور همزمان از کار بیفتد. معمولاً می توان با استفاده از روش های مختلف علائم پنهان آسیب باتری را تشخیص داد. در گوشی های هوشمند آیفون، قابلیتی وجود دارد که درصد سلامت باتری را به شما نشان می دهد. در این مقاله نگاهی کامل به این ویژگی و مزایای آن خواهیم داشت.

چگونه از سلامت باتری آیفون مطلع شویم؟

برای تشخیص سلامت باتری گوشی های اندرویدی باید نرم افزارهای مختلفی را نصب کنید. البته اگر با علائم واضحی مانند تورم باتری یا خاموش شدن ناگهانی گوشی مواجه نشده اید.

اما انجام این فرآیند در آیفون ها کمی متفاوت است. شما می توانید درصد سلامت باتری آیفون را بدون نیاز به نصب نرم افزار تعیین کنید.

برای تست باتری آیفون نیازی به کد ندارید. کافیست به قسمت تنظیمات آیفون بروید. سپس گزینه Battery را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه، صفحه ای باز می شود که اطلاعات مصرف باتری ده روز گذشته و ۲۴ ساعت گذشته را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این اطلاعات مربوط به میزان مصرف باتری اپلیکیشن های مختلف در پایین صفحه نمایش قابل مشاهده است.

گزینه Battery Health گزینه ای است که از طریق آن می توانید از سلامت باتری آیفون مطلع شوید. با انتخاب این گزینه عبارت Maximum Capacity را مشاهده می کنید که در مقابل آن درصدی نوشته شده است.

عددی که مشاهده می کنید سلامت باتری گوشی شما است که از ۰ تا ۱۰۰ متغیر است.

blank

چگونه سلامت باتری آیفون را بررسی کنیم؟ (با استفاده از نرم افزار)

در روش قبلی از سلامت باتری آیفون بدون نرم افزار خاصی مطلع خواهید شد. اما اگر نیاز به دانستن راه دیگری برای تعیین سلامت باتری گوشی دارید، می توانید از نرم افزارهای مختلفی که برای این منظور ساخته و ارائه شده اند استفاده کنید.

در این قسمت به بررسی دو مورد از این نرم افزارها می پردازیم.

۱- اپلیکیشن CoconutBattery قابل استفاده برای دارندگان مک بوک

با استفاده از برنامه CoconutBattery، می توانید اطلاعاتی در مورد سلامت باتری مک بوک خود دریافت کنید. کاربران مک بوک از این برنامه برای اطلاع از سلامت باتری لپ تاپ استفاده می کنند، اما نکته اینجاست که این برنامه امکان اطلاع از سلامت باتری آیفون و آیپد را نیز به صورت رایگان ارائه می دهد.

برای کار با این اپلیکیشن کافی است گوشی خود را با کابل شارژر آیفون به مک بوک متصل کرده و سپس گزینه دستگاه iOS را انتخاب کنید.

۲- اپلیکیشن iBackupBot برای تست سلامت باتری آیفون با ویندوز

متاسفانه این برنامه رایگان نیست و برای استفاده از آن باید آن را خریداری کنید. با نصب این برنامه می توانید اطلاعات کاملی از وضعیت باتری آیفون مشاهده کنید.

برای کار با این نرم افزار باید آیفون را با کابل لایتنینگ به کامپیوتر متصل کنید سپس برنامه را اجرا کنید. پس از راه اندازی برنامه، گزینه Devices را انتخاب کرده و روی نام گوشی متصل شده کلیک کنید. در این مرحله پنجره ای در برنامه ظاهر می شود که باید روی More information کلیک کنید تا اطلاعاتی مانند تعداد چرخه های آیفون، ظرفیت اولیه و توان فعلی باتری که شارژ می شود را مشاهده کنید.

blank

پس از تشخیص بدتر شدن سلامت باتری آیفون چه کنیم؟

در قدم اول باید به یاد داشته باشید که تمامی باتری ها عمر مفیدی دارند و پس از مدت ها شاهد کاهش کیفیت کار آنها خواهید بود. بنابراین، اگر سال ها از آیفون خود استفاده می کنید، انتظار داشته باشید که سلامت باتری کاهش یافته است.

وضعیت بعدی مشاهده کاهش شدید سلامت باتری گوشی در مدت زمان کوتاهی است که ممکن است به دلیل استفاده نادرست از گوشی و باتری موبایلی باشد که تحت استرس است.

اگر باتری گوشی حداکثر حالت خود را از دست داده است، بهترین راه حل تعویض آن است. معمولا مواردی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی یا تورم باتری می تواند یکی از علائم اصلی آسیب باشد که زمان تعویض باتری را نشان می دهد.

در چنین شرایطی توصیه می شود در اسرع وقت باتری را تعویض کنید زیرا به قسمت های دیگر مانند صفحه نمایش فشار وارد می کند و در نهایت باعث ترک خوردن صفحه نمایش می شود.

خلاصه کلی:

در این مقاله به بررسی روش های تشخیص سلامت باتری آیفون پرداختیم و دو اپلیکیشن برای این کار معرفی کردیم. در صورت داشتن سوال در مورد این موضوع می توانید از قسمت نظرات با کارشناسان خارجی تماس بگیرید. کارشناسان خارجی در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. شما می توانید تمام تست های باتری آیفون ۷ و بالاتر را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا