اخبار تکنولوژی

گوگل فوتو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

گوگل فوتو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

ویژگی های کاربردی و پنهان برنامه Google Photos

از جمله برنامه هایی که به صورت پیش فرض روی گوشی های اندرویدی نصب می شود، اپلیکیشن گوگل فوتو است. این برنامه علاوه بر دسته بندی و بایگانی عکس ها، قابلیت های دیگری نیز دارد که در این مطلب به آنها می پردازیم.

از جمله برنامه هایی که به صورت پیش فرض بر روی گوشی های اندرویدی نصب می شود اپلیکیشن گوگل فوتو است که به کاربران این امکان را می دهد تا عکس های ضبط شده توسط دوربین گوشی خود را به روشی خاص مشاهده و در ابر آرشیو کنند. همگام سازی یا همگام سازی فایل آرشیو تهیه شده با جیمیل آدرس، به شما امکان می دهد عکس های خود را با استفاده از هر دستگاه هوشمند دانلود و ذخیره کنید. بنابراین، دیگر نیازی به ذخیره دائمی عکس های خود در حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود ندارید. پس از پشتیبان گیری از عکس ها، می توانید آنها را حذف کنید.

هدف از این مقاله معرفی ویژگی های پنهان و کاربردی اپلیکیشن گوگل فوتو است که به احتمال زیاد شما از آنها بی اطلاع هستید و تصور نمی کنید که این اپلیکیشن دارای این ویژگی ها باشد.

ویرایش عکس

برنامه گوگل فوتو علاوه بر قابلیت مرتب سازی عکس های ثبت شده توسط دوربین دستگاه بر اساس تاریخ و تهیه فایل آرشیو از آنها، دارای قسمت ویژه ای برای ویرایش است که بسیاری از کاربران اطلاعی از آن ندارند. از جمله کارکردهای این بخش ویرایش عبارتند از: افزودن فیلترهای مختلف به عکس، چرخش عکس در زوایای مختلف، برش بخشی از عکس، تنظیم رنگ، نور و ….

برای استفاده از قابلیت ویرایش عکس اپلیکیشن گوگل فوتو، پس از راه اندازی این برنامه و انتخاب عکس مورد نظر از آرشیو، روی نماد مداد در پایین صفحه ضربه بزنید و وارد حالت ویرایش عکس شوید. امکان ویرایش عکس ها یکی از ویژگی های پنهان گوگل فوتوز است که بسیاری از کاربران از آن اطلاعی ندارند.

یک ویدیوی کوتاه از مجموعه عکس خود ایجاد کنید

یکی از جالب ترین و پنهان ترین کاربردهای اپلیکیشن گوگل فوتو که بسیاری از شما از آن اطلاعی ندارید، ساخت فیلم های کوتاه از عکس های منتخب است که در آرشیو عکس شما قرار دارد. این یک ویژگی جالب و خوب است.

راه انجام این کار این است که ابتدا برنامه Google Photo را راه اندازی کنید. سپس انگشت خود را روی عکس مورد نظر می گذاریم و مدتی آن را نگه می داریم. در این مرحله عکس هایی را که می خواهیم در ویدیو نمایش دهیم انتخاب می کنیم. سپس روی نماد “Plus” واقع در بالای صفحه، در گوشه سمت راست ضربه بزنید و گزینه Movie را انتخاب کنید. در این مرحله مراحل ساخت ویدیوی مورد نظر آغاز می شود. برنامه Google Photo این قابلیت را دارد که به طور خودکار موسیقی را برای ویدیوی شما انتخاب کند. با این حال، هنگامی که ویدیو گرفته شد، می توان قسمت های مختلف آن را با استفاده از برنامه Google Photo دوباره ویرایش کرد.

نتیجه

هدف از این مقاله معرفی ویژگی های پنهان و کاربردی اپلیکیشن گوگل فوتو بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا