اخبار تکنولوژی

چگونه در گالری عکس مخفی کنیم سامسونگ؟ (۳ روش)

چگونه در گالری عکس مخفی کنیم سامسونگ

به دلایلی، ممکن است نخواهید برخی از فایل های تصویر و عکس شما در دستگاه هوشمند شما ظاهر شود. به عبارت دیگر، در برخی شرایط ممکن است بخواهید برخی از فایل های تصویری ذخیره شده در دستگاه خود را مخفی کنید. سیستم عامل اندروید می تواند این کار را انجام دهد و فایل های جداگانه را بدون نیاز به استفاده از برنامه خاصی مخفی کند. اما راه های دیگری نیز برای رسیدن به این هدف وجود دارد. مخفی کردن فایل های تصویری در سیستم عامل اندروید کار سختی نیست، اما بسیاری از افراد نمی دانند که تنها این سیستم عامل توانایی انجام این کار را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم سه روش مختلف برای مخفی کردن فایل های تصویری در دستگاه های اندرویدی به شما معرفی کنیم. اگر در رابطه با هر یک از این سه روش و مراحل توضیح داده شده با مشکل یا ابهامی مواجه شدید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

روش اول: استفاده از یک برنامه متصل

برنامه های زیادی برای مخفی کردن فایل های تصویری در دستگاه های اندرویدی توسعه و منتشر شده است. اپلیکیشن‌هایی مانند Vaulty، PhotoVault، Gallery Lock، Hide It Pro و KeepSafe از محبوب‌ترین و مرتبط‌ترین اپلیکیشن‌هایی هستند که این روزها توسط بسیاری از کاربران دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌شوند. برای استفاده از این برنامه ها مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد فروشگاه گوگل پلی شده و دانلود اپلیکیشن مورد نظر را شروع کنید. برای این منظور اپلیکیشن KeepSafe را انتخاب کرده ایم. این برنامه برای دسترسی به محتوا رمز عبور می خواهد و محتوا را از گالری دستگاه حذف می کند.

پس از دانلود برنامه KeepSafe، آن را روی دستگاه خود نصب کنید. اولین باری که این برنامه را باز می کنید، باید یک رمز عبور منحصر به فرد برنامه تعیین کنید. این رمز عبور در واقع رمز ورود فایل های مخفی در اپلیکیشن KeeSafe خواهد بود، پس مراقب باشید، رمزی را که انتخاب کرده اید به خوبی به خاطر بسپارید.

رابط کاربری اپلیکیشن KeepSafe در تصویر زیر نشان داده شده است. با استفاده از آیکون و گزینه ذکر شده در تصویر زیر می توانید فایل های تصویری مورد نظر خود را وارد کنید. فایل های تصویری انتخاب شده در این بخش به طور خودکار از گالری دستگاه حذف شده و به KeepSafe منتقل می شوند. در این صورت می توانید این تصاویر را به سادگی با وارد کردن رمز مورد نظر مشاهده کنید. توجه داشته باشید که محل قرارگیری گزینه «افزودن تصویر» ممکن است در هر اپلیکیشن متفاوت باشد، اما در هر صورت اکثر آن ها با علامتی شبیه به علامت «به علاوه» ظاهر می شوند.

روش دوم: استفاده از عملکرد پنهان سیستم عامل اندروید

همانطور که قبلا ذکر شد، سیستم عامل اندروید این قابلیت را دارد که فایل های ذخیره شده در حافظه دستگاه را مخفی کند. توجه داشته باشید که با استفاده از این روش می توانید تمامی فایل های ذخیره شده در دستگاه خود را رمزگذاری کنید و این فرآیند رمزگذاری و پنهان سازی تنها برای فایل های تصویری نیست. همچنین به این ترتیب می توانید تمامی فایل های مورد نظر خود را مخفی کرده و به پوشه ای خاص منتقل کنید و سپس تمامی فایل های ذخیره شده در پوشه مورد نظر را مخفی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

برای دسترسی به محتویات حافظه دستگاه خود به یک مدیر فایل نیاز دارید. اکثر دستگاه‌های اندرویدی به‌طور پیش‌فرض دارای یک برنامه مدیریت فایل هستند، اما اگر گوشی هوشمند شما این برنامه را ندارد، اشکالی ندارد. می توانید به فروشگاه گوگل پلی بروید و فایل منیجر مورد نظر خود را دانلود کنید. در حال حاضر، چندین برنامه مدیریت فایل در فروشگاه Google Play وجود دارد که به راحتی قابل دانلود و نصب هستند. برنامه هایی مانند ES File Explorer، File Manager و ASTRO File Manager از جمله محبوب ترین برنامه های مدیریت فایل در سیستم عامل اندروید هستند.

پس از دانلود فایل منیجر مورد نظر، آن را نصب کرده و وارد کنید. به مسیری که می خواهید فایل ها را مخفی کنید بروید. می توانید یک پوشه جدید ایجاد کنید و فایل هایی را که می خواهید مخفی کنید به آن پوشه منتقل کنید.

پس به محل یا مسیر مورد نظر رفته و یک پوشه جدید ایجاد کنید. ایجاد یک پوشه جدید در برنامه های مختلف مدیریت فایل ممکن است متفاوت باشد.

اکنون نام پوشه مورد نظر را تنظیم کنید. در ابتدای نام این پوشه حتما یک نقطه (.) قرار دهید. با قرار دادن نقطه در ابتدای نام این پوشه، سیستم عامل اندروید به صورت خودکار آن را مخفی می کند.

حال باید به قسمت تنظیمات اپلیکیشن مدیریت فایل بروید و گزینه نمایش فایل های مخفی را فعال کنید. بسته به برنامه مدیریت فایل نصب شده بر روی دستگاه شما، ممکن است فرآیند کمی متفاوت باشد، اما در هر صورت، اگر به تنظیمات بروید، این گزینه را مشاهده خواهید کرد.

حال پیشنهاد می کنیم به پوشه مخفی که در مرحله آخر ایجاد کردید بروید و یک پوشه دیگر داخل آن ایجاد کنید. با این کار هنگام جستجوی سیستم عامل و اسکن برنامه ها به هیچ وجه نمی توان به محتویات پوشه دوم دسترسی پیدا کرد. بنابراین یک پوشه مخفی دیگر در داخل اولین پوشه مخفی ایجاد کنید. اکنون مسیر ذخیره سازی فایل هایی را که می خواهید رمزگذاری و مخفی کنید بررسی کنید. فایل یا فایل های مورد نظر را انتخاب کرده و به مسیر پوشه های مخفی ایجاد شده در مرحله قبل منتقل کنید. با این کار فایل های مورد نظر مخفی می شوند. برای انتقال این فایل ها از گزینه Cut یا Move استفاده کنید و به هیچ وجه آنها را کپی نکنید زیرا کپی این فایل ها باعث باقی ماندن آنها در مسیر اصلی می شود.

حالا به قسمت تنظیمات فایل منیجر برگردید و گزینه نمایش فایل های مخفی را غیرفعال کنید. به این ترتیب فایل های مخفی دستگاه دیگر توسط مدیر فایل نمایش داده نمی شوند.

توجه داشته باشید که امکان انتقال تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی و … وجود دارد. در پوشه های مخفی سیستم عامل توجه داشته باشید که در این شرایط می توانید فایل منیجر خود را نیز حذف کنید اما از طریق این اپلیکیشن می توانید دوباره به فایل های مخفی دسترسی داشته باشید.

روش سوم: یک فایل فشرده رمزگذاری شده ایجاد کنید

بنابراین از قابلیت فشرده سازی آنها برای مخفی کردن فایل های مورد نظر استفاده می کنیم. اپلیکیشن های زیادی برای این کار وجود دارد. برنامه های ZArchiver و ArchDroid دو نمونه از محبوب ترین برنامه های موجود در سیستم عامل اندروید هستند.

در مرحله اول یکی از اپلیکیشن های ذکر شده مانند Zarchiver را دانلود و نصب کنید.

پس از نصب اپلیکیشن مورد نظر، آن را باز کنید.

در قسمت بالا و سمت راست پنجره برنامه یک گزینه و آیکون به شکل “Plus” وجود دارد. روی این گزینه ضربه بزنید.

اکنون بر روی گزینه “New Archive” ضربه بزنید.

حال در قسمت نام آرشیو مورد نظر قبل از هر نام نقطه بگذارید تا فایل ایجاد شده توسط اندروید به عنوان فایل مخفی شناخته شود.

در قسمت «رمز عبور» می‌توانید برای آرشیو رمز عبوری ایجاد کنید که می‌خواهید امنیت آن را افزایش دهید.

حال باید فایل هایی را که می خواهید به آرشیو اضافه کنید انتخاب کنید.

پس از انتخاب تمام فایل های مورد نظر، از نمادی که در تصویر بالا می بینید برای ذخیره آرشیو یا مجموعه فشرده استفاده کنید. توجه داشته باشید که فرآیند ایجاد آرشیو فشرده یا ZIP ممکن است در برنامه های مختلف کمی متفاوت باشد، اما روند مخفی کردن آنها یکسان خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. از این رو، اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله