اخبار تکنولوژی

پخش فیلم از گوشی روی تلویزیون بدون کابل

پخش فیلم از گوشی روی تلویزیون بدون کابل

محتوای صفحه نمایش دستگاه Android خود را در تلویزیون خود نمایش دهید

بد نیست بدانید که اکنون کاربران گوشی ها یا تبلت های اندرویدی به کمک راهکاری خاص می توانند محتوای گوشی یا تبلت خود را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون به نمایش بگذارند. این بدان معناست که تلویزیون دقیقاً همان چیزی را که روی صفحه نمایش تلفن یا تبلت اندرویدی شما وجود دارد نشان می دهد. با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها بخوانید.

شاید به دلایلی برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید محتوای صفحه نمایش گوشی یا تبلت اندرویدی خود را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون نمایش دهید. به عنوان مثال، فرض کنید با اعضای خانواده خود بیرون رفته اید و زمانی که به خانه برگشتید، می خواهید عکس ها و فیلم های ضبط شده با دوربین گوشی یا تبلت اندرویدی خود را به همه اعضای خانواده نشان دهید. در این شرایط باید محتوای صفحه گوشی یا تبلت اندرویدی خود را روی صفحه نمایش بزرگ دیگری مانند صفحه تلویزیون قرار دهید.

امکان انجام این کار یا قرار دادن محتوای صفحه نمایش گوشی یا تبلت اندرویدی بر روی تلویزیون وجود دارد و در حال حاضر بسیاری از کاربران به دلایل خاصی از این عملکرد استفاده می کنند. از این قابلیت در شرکت های بزرگ برای برگزاری کنفرانس ها و غیره نیز استفاده می شود. برای اینکه بتوانید محتوای گوشی یا تبلت اندرویدی خود را بر روی صفحه تلویزیون نمایش دهید، با ما همراه باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

خوب است بدانید قبل از شروع نحوه انجام این کار باید نکات و شرایط لازم برای این کار را در نظر داشته باشید. این اصطلاحات در زیر توضیح داده شده است.

۱) سیستم عامل گوشی یا تبلت اندروید:

برای پشتیبانی از این عملکرد و نمایش محتوای صفحه گوشی یا تبلت اندرویدی روی صفحه تلویزیون، گوشی یا تبلت اندرویدی شما باید حداقل نسخه سیستم عامل اندروید ۴٫۲٫۲ را داشته باشد. باید بدانید که نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند. برای شناسایی سیستم عامل گوشی هوشمند یا تبلت خود، به تنظیمات بروید و سپس درباره تلفن کلیک کنید. حالا گزینه نسخه اندروید را پیدا کنید. این قسمت نسخه دقیق سیستم عامل اندروید نصب شده روی گوشی یا تبلت شما را نشان می دهد.

۲) Google Chromecast یا Google Chromecast:

Google Chromecast یا Google Chromecast یک دانگل یا دستگاه الکترونیکی بسیار کوچک و قابل حمل ساخت شرکت گوگل است که توانایی برقراری ارتباط بین تلویزیون شما و تلفن یا تبلت اندرویدی شما برای نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی یا تبلت اندرویدی شما را دارد. این دانگل به اندازه یک فلش است و از طریق درگاه اتصال HDMI به تلویزیون متصل می شود.

۳) برنامه Chromecast:

یکی دیگر از شرایط لازم برای نمایش محتوای صفحه گوشی یا تبلت اندروید بر روی صفحه تلویزیون یا کامپیوتر، نصب برنامه ویژه کروم کست بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی مورد نظر است. برای استفاده می توانید این برنامه را از سایت ما دانلود و نصب کنید.

نحوه اتصال Google Chromecast به تلویزیون و اجرای آن

یکی از مراحلی که برای نمایش محتوای صفحه گوشی یا تبلت اندرویدی روی صفحه تلویزیون باید انجام شود، اتصال و اجرای دانگل کروم کست است. ابتدا باید این قطعه الکترونیکی را به تلویزیون خود متصل کرده و مراحل اولیه نصب را انجام دهید. برای این کار به ادامه مقاله توجه کنید.

ابتدا دانگل Google Chromecast را به پورت HDMI تلویزیون خود وصل کنید. حالا کابل micro USB موجود را به پایین Chromecast وصل کنید و سر دیگر را به پورت USB تلویزیون وصل کنید. اکنون، اگر تلویزیون شما پورت USB ندارد، می توانید انتهای کابل micro USB را به آداپتور داخل جعبه کروم کست متصل کرده و آن را به پریز برق وصل کنید.

در این مرحله با تغییر حالت نمایش تلویزیون پورت HDMI به صفحه نمایش منتقل می شوید. همانطور که می بینید، از شما می خواهد با استفاده از سیستمی مانند لپ تاپ یا دستگاه Android خود به www.google.com/chromecast/setup بروید. با این حساب می خواهیم از برنامه اختصاصی گوگل کروم کست استفاده کنیم، دیگر نیازی به مراجعه به این سایت و آدرس آن نیست، فقط کافی است برنامه گوگل کروم کست را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود باز کنید.

باید بدانید که در بسیاری از موارد کاربران هنگام اجرای برنامه کروم کست از طریق اپلیکیشن موبایل با مشکلات و مشکلاتی مواجه شده اند. اگر شما هم با مشکلی مواجه شدید، پیشنهاد می کنیم Chromecast را با لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی نصب و اجرا کنید و به آدرس سایت آن مراجعه کنید. اگر در این زمینه سوالی دارید و یا با مشکل خاصی مواجه شدید، آن را در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

همچنین، برنامه Google Chromecast را در تلفن یا رایانه لوحی Android خود باز کنید. با کلیک بر روی نماد نشان داده شده با سه خط افقی در بالا و سمت چپ صفحه گوشی یا تبلت، به منوی اصلی برنامه Chrome Cast رفته و بر روی گزینه Cast Screen / Audio کلیک کنید. توجه داشته باشید که برای اتصال موفقیت آمیز، Chromecast و تلفن یا رایانه لوحی Android شما باید به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند. اگر سوالی در مورد این موضوع دارید در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. در پایان بر روی گزینه زرد رنگ به نام Cast Screen / Audio کلیک کنید.

با دنبال کردن این مراحل، بین تلویزیون و تلفن یا تبلت اندرویدی شما ارتباط برقرار می شود. ارتباط بین Chromecast و تلفن یا رایانه لوحی Android راه دیگری دارد. می توانید از نماد Cast به عنوان میانبر در قسمت اعلان گوشی یا تبلت خود استفاده کنید. با فعال کردن این گزینه، لیستی از دستگاه های موجود برای اتصال به تلفن یا تبلت اندرویدی شما مانند دانگل Chromecast ظاهر می شود. با کلیک بر روی این کلید می توانید به راحتی بین گوشی یا تبلت اندرویدی خود و تلویزیون خود ارتباط برقرار کنید. اگر در رابطه با هر یک از قسمت های این مقاله سوالی دارید و یا با مشکل خاصی مواجه هستید، در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا