اخبار تکنولوژی

غیر فعال کردن قابلیت ردیابی مکان‌های پربازدید در آیفون‌ و حذف تاریخچه آن

قابلیت ردیابی مکان های پربازدید آیفون و حذف تاریخچه آن را غیرفعال کنید

آیفون های اپل دارای ویژگی خاصی به نام مکان های مکرر هستند که در آن مکان هایی که کاربر اغلب از آنها بازدید می کند به طور خودکار در حافظه آیفون ذخیره می شود. در این قسمت سعی داریم نحوه غیرفعال کردن ردیابی مکان های پربازدید (Frequent Locations) را برای شما توضیح دهیم. با ما بمان

گاهی اوقات ردیابی مکان های مکرر در آیفون اپل می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، تصور کنید می‌خواهید مکان‌هایی را که همسرتان در آنجا معاشرت می‌کند، بررسی کنید. در این صورت می توانید با استفاده از قابلیت Frequent Locations این مشکل را در آیفون او بررسی کنید. از سوی دیگر، برای برخی افراد که نمی خواهند برخی رازها فاش شود، بسیار ناراحت کننده است. بخش موسوم به «مکان‌های مکرر» در آیفون اپل دائماً فهرستی از مکان‌هایی را که شما مرتباً از آنها بازدید می‌کنید نمایش می‌دهد. البته اگر به مکانی می روید که خصوصی است و نمی خواهید دیگران از آن مطلع شوند، بهتر است قابلیت ردیابی مکان های مکرر را در دستگاه خود غیرفعال کنید.

اما چگونه این قابلیت را غیرفعال کنیم؟ در این قسمت مراحل لازم برای غیرفعال کردن قابلیت ردیابی مکان های مکرر در آیفون اپل را توضیح خواهیم داد. همچنین نحوه حذف تاریخچه مکان های پربازدید را به شما آموزش خواهیم داد. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد هر یک از قسمت های توضیح داده شده می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید. با ما بمان

غیرفعال کردن قابلیت ردیابی مکان های مکرر

می توان گفت غیرفعال کردن قابلیت ردیابی مکان های مکرر و پاک کردن تاریخچه آن در آیفون بسیار آسان است و هر فردی می تواند به راحتی این کار را انجام دهد. برای انجام این کار، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

ابتدا به تنظیمات بروید و سپس Privacy را انتخاب کنید.

در مرحله بعد گزینه Location Services را انتخاب کنید.

قسمت Location Services در واقع شامل تمامی سرویس های مربوط به موقعیت مکانی دستگاه می شود. امکان ردیابی مکان های پربازدید (مکان های مکرر) در آیفون بخشی از این بخش است. در این قسمت می توانید قابلیت Location Services را به طور کامل غیرفعال کنید اما با این کار تمامی سرویس هایی که از موقعیت مکانی دستگاه و سرویس GPS شما بهره می برند غیرفعال می شوند. در نتیجه، توصیه می کنیم با دنبال کردن مراحل زیر، خدمات موقعیت مکانی را فعال کنید و به طور خاص ردیابی مکان محبوب را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن ردیابی مکرر موقعیت مکانی، پس از بازدید از برگه خدمات موقعیت مکانی، به پایین اسکرول کنید. در انتهای لیست گزینه ای به نام System Services را مشاهده می کنید، آن را انتخاب کنید.

اکنون گزینه های مختلف دیگری را مشاهده می کنید. در پایین این ها، بخشی به نام مکان های مکرر را مشاهده می کنید که وضعیت آن روشن است. این گزینه را انتخاب کنید تا به تنظیمات ردیابی دستگاه خود بروید.

حال اگر گزینه Frequent Locations را غیرفعال کنید، امکان ردیابی مکان های پربازدید در دستگاه شما نیز غیرفعال می شود. همچنین در پایین این صفحه، لیستی از مکان هایی که بیشترین بازدید را در آیفون خود ذخیره کرده اند را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب گزینه آبی رنگ Clear History، تاریخچه مکان های مکرر آیفون شما حذف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا