اخبار تکنولوژی

جزئیات جدیدی از پورت USB-C آیفون ۱۵ منتشر شد

اپل جزئیات جدیدی از ویژگی های پورت USB-C مورد استفاده در سری آیفون ۱۵ مانند شارژ لوازم جانبی با سرعت ۴٫۵ وات منتشر کرده است.

امسال با معرفی سری آیفون ۱۵، اپل بالاخره لایتنینگ را در دنیای آیفون با درگاه USB-C جایگزین کرد. حال اطلاعاتی که در وب سایت اپل قرار داده شده است، جزئیات بیشتری از عملکرد این پورت به ما می دهد.

صفحه پشتیبانی اپل به ویژگی های پورت USB-C در سری آیفون ۱۵ مانند سرعت شارژ لوازم جانبی، نسخه USB و پشتیبانی از DisplayPort اشاره کرده است.

ویژگی های پورت USB-C در سری آیفون ۱۵

از قبل می دانستیم که امکان شارژ لوازم جانبی با آیفون ۱۵ وجود دارد و می توانید اپل واچ و قاب ایرپاد را با این محصولات شارژ کنید. اکنون طبق اطلاعات اپل با سرعت شارژ ۴٫۵ واتی روبرو هستیم.

مورد دوم مربوط به نسخه USB آیفون است. اگرچه تمامی مدل های سری آیفون ۱۵ مجهز به USB-C هستند، اما نسخه و سرعت آنها متفاوت است. آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس از USB 3.2 نسل ۲ با حداکثر سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند. با این حال، کابل USB-C موجود در جعبه همراه آیفون از سرعت USB 2 پشتیبانی می کند، بنابراین برای استفاده کامل از سرعت آیفون باید یک کابل جداگانه خریداری کنید.

جزئیات جدیدی از پورت USB-C آیفون 15 منتشر شد؛ امکان شارژ لوازم جانبی با سرعت 4.5 وات

طبق اطلاعات رسمی اپل، تمامی مدل های آیفون ۱۵ از DisplayPort با قابلیت پخش ویدیوی ۴K HDR پشتیبانی می کنند. بنابراین، آیفون‌ها را می‌توان به نمایشگر خارجی یا تلویزیون با پشتیبانی از کابل USB-C به DisplayPort متصل کرد یا مبدل را انتخاب کرد. برخلاف برخی از مدل‌های آی‌پد با Stage Manager، هیچ حالت صفحه‌نمایش عریض در آیفون وجود ندارد.

مدل‌های آیفون ۱۵ پرو همچنین می‌توانند ویدیوهای ProRes را مستقیماً روی حافظه خارجی با حداکثر وضوح ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

برای اتصال سری آیفون ۱۵ به پورت USB-A خودرو برای استفاده از CarPlay، اپل می گوید کاربران می توانند از کابل USB-C به USB-A استفاده کنند.

در میان تمامی ویژگی ها، نکته مهم دیگر در مورد استفاده از پورت USB-C در سری آیفون ۱۵، امکان شارژ محصولات اندروید و آیفون تنها با یک کابل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا