اخبار تکنولوژی

انتقال فایل از اندروید به کامپیوتر بدون کابل

انتقال فایل از اندروید به کامپیوتر بدون کابل

انتقال بی سیم فایل بین کامپیوتر و دستگاه اندروید

اگر قصد دارید از طریق امکانات بی سیم و بدون کمک کابل رابط بین گوشی موبایل اندروید و کامپیوتر خود تبادل فایل کنید، این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله نحوه انتقال فایل ها بین دستگاه اندروید و کامپیوتر را به صورت بی سیم به شما آموزش می دهیم و قدم به قدم شما را راهنمایی می کنیم.

یکی از راه های رایج و آسان برای انتقال فایل ها از دستگاه اندرویدی به کامپیوتر استفاده از شارژر یا کابل USB است. برای این کار کابل را به گوشی و دستگاه خود وصل می کنید و می توانید فایل های مورد نظر را از حافظه داخلی گوشی به کامپیوتر انتقال دهید. اما راهی هم وجود دارد که می توانید بدون استفاده از کابل و بدون حمل کابل شارژر، فایل های مورد نظر را در کامپیوتر وارد کنید و به حافظه داخلی گوشی خود در کامپیوتر دسترسی پیدا کنید. برای درک نحوه عملکرد این روش، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله با قابلیتی آشنا می شوید که بدون نیاز به اتصال کابلی، شما را در تبادل فایل روی موبایل و کامپیوتر همراهی می کند. اگر سوالی دارید، روی کمک کارشناسان ما حساب کنید. با خواندن مقاله، خواهید دید که چگونه می توانید با مراحل ساده و بدون استفاده از کابل، فایل ها را از تلفن همراه خود به رایانه منتقل کنید. انتقال بی سیم و بدون سردرد. در آینده با ما همراه باشید.

برنامه مورد نیاز را روی دستگاه اندرویدی نصب کنید

برای تبادل فایل بین دستگاه های تلفن همراه اندروید و رایانه بدون استفاده از اتصالات کابلی، ابتدا باید برنامه های مناسب برای این کار را نصب کنید. در زیر دو برنامه را معرفی خواهیم کرد که عملکرد بهتری نسبت به سایر برنامه های ارائه شده دارند.

اولین برنامه اپلیکیشن swiFTP است که با استفاده ساده و عملکرد صحیح به شما این امکان را می دهد که فایل های مورد نظر خود را از موبایل اندروید به کامپیوتری که از سیستم عامل ویندوز یا لینوکس یا مک بوک اپل پشتیبانی می کند، انتقال دهید. اتصال امن FTP ارائه شده توسط این برنامه تبادل فایل های شما را بسیار آسان کرده و عملکرد قابل قبول و فوق العاده ای از خود نشان می دهد.

اپلیکیشن ES File Explorer به عنوان یک فایل منیجر یا برنامه مدیریت فایل یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که برای بسیاری از کاربران مفید بوده است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید اطلاعات گوشی موبایل خود را به صورت بی سیم با کامپیوتر خود مبادله کنید و از عملکرد بی نقص این برنامه برای انجام کارهای خود نهایت بهره را ببرید.

در این مقاله پس از معرفی دو اپلیکیشن مناسب برای انتقال اطلاعات بی سیم بین گوشی موبایل اندروید و کامپیوتر، نحوه نصب و اجرای این اپلیکیشن ها را به شما خواهیم گفت. برای اینکه بتوانید به سوالاتی که در ذهن شما ایجاد می شود پاسخ دهید و یا اطلاعات دقیق و دقیق تری کسب کنید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ابتدا به معرفی مراحل کار با برنامه SwiFTP می پردازیم. برای آشنایی با نحوه عملکرد این برنامه و اجرای آن، کافیست مراحل ذکر شده در زیر را با دقت دنبال کنید:

ابتدا برنامه را از فروشگاه گوگل پلی یا هر سایت معتبر دیگری دانلود کرده و آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

پس از نصب برنامه، باید حقوقی برای فعال کردن عملکرد FTP ایجاد کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا برنامه SwiFTP را در لیست برنامه های خود پیدا کنید و آن را اجرا کنید.

همانطور که در تصویر نشان داده شده است صفحه را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله باید نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کنید.

سپس با انتخاب گزینه Start گوشی یا تبلت اندرویدی خود را به سرور یا اتصال FTP تبدیل کنید. بنابراین گزینه Start را انتخاب کنید.

سپس خواهید دید که برنامه یک آدرس IP در اختیار شما قرار می دهد. این جزئیات را ذخیره یا ضبط کنید و آنها را برای مراحل بعدی ایجاد اتصال FTP ذخیره کنید.

مراحل اولیه مورد نیاز در رایانه شخصی یا لپ تاپ ویندوز

ایجاد یک نماد میانبر برای تسهیل ارتباط بی سیم ضروری است. بنابراین، برای ایجاد این میانبر، به قسمت My Computer یا This Computer کامپیوتر یا لپ تاپ خود بروید و مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

مطابق تصویر روی قسمتی از صفحه کلیک راست کرده و گزینه Add Network Location را انتخاب کنید

در اینجا آی پی گوشی خود را که قبلا مشاهده کرده اید و در برنامه SwiFTP ذخیره کرده اید وارد کنید.

حالا وقت آن است که نام کاربری خود را در اپلیکیشن SwiFTP وارد کنید.

اکنون باید یک نام منحصر به فرد برای اتصال ایجاد شده در رایانه خود انتخاب کنید. نام این اتصال را اندروید من گذاشتیم.

با دنبال کردن این مراحل، می توانید با پوشه دسترسی سریع که در My Computer خود ایجاد کرده اید، به اطلاعات دستگاه Android خود دسترسی پیدا کنید. فقط روی پوشه دوبار کلیک کنید و رمز عبور خود را وارد کنید.

با استفاده از ES File Explorer فایل ها را به صورت بی سیم به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از برنامه هایی که در ابتدای مطلب شما را با آن آشنا کردیم، اپلیکیشن ES File Explorer است که در بین کاربران اندروید بسیار محبوب و آشنا بوده و عملکرد بی نقصی را ارائه می دهد. مراحل زیر را دنبال کنید تا این برنامه را برای تبادل بی سیم داده بین دستگاه اندروید و رایانه فعال کنید.

البته نسخه ای که آموزش در این مقاله بر روی آن ارائه شده است نسخه قدیمی برنامه است و در نسخه های جدید ممکن است تفاوت های جزئی در سبک و ظاهر برنامه مشاهده کنیم. اما روند کلی اجرای برنامه تغییر چندانی نکرده است و مراحل ذکر شده در این مقاله برای این اپلیکیشن در تمامی نسخه ها قابل اجرا است. با وجود اینکه این آموزش اطلاعات مهم و ضروری را برای اجرای برنامه ارائه کرده است، اما برای راهنمایی بیشتر و یا رفع مشکلات در حین اجرای برنامه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

راه اندازی و استفاده از ES File Explorer

برنامه را از فروشگاه گوگل پلی یا سایت معتبر دیگری دانلود کنید و فایل را روی دستگاه خود نصب کنید.

پس از نصب اپلیکیشن ES File Explorer، آن را اجرا کنید و مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

چندین تب مختلف در برنامه وجود دارد که باید تب LAN را از بین آنها پیدا کرده و انتخاب کنید. البته این بخش می تواند در نسخه های مختلف اپلیکیشن به صورت متفاوتی طراحی و ارائه شود.

هنگامی که تب مورد نظر خود را پیدا کردید، گزینه New را انتخاب کنید و Scan را انتخاب کنید. اگر می خواهید به صورت دستی و با وارد کردن آدرس IP متصل شوید، می توانید گزینه Server را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه اسکن، برنامه در مدت زمان کوتاهی فایل های موجود را جستجو و نمایش می دهد.

حال باید به تب Local برگردید تا بتوانید فایل های لازم را با کپی از حافظه گوشی در این تب به کامپیوتر منتقل کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید پس از انتخاب فایل های مورد نظر خواهید دید که برنامه ES File Explorer فایل ها را در حالت کلیپ بورد مرتب می کند و آماده انتقال است.

اکنون می توانید به تب LAN رفته و فایل های انتخابی خود را با ضربه زدن بر روی کلیپ بورد ایجاد شده نمایش دهید.

با انتخاب گزینه Menu و سپس گزینه Operations به گزینه Paste دسترسی خواهید داشت که فایل های انتخابی شما را به کامپیوتر منتقل می کند.

در طی این مراحل، در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و یا در صورت بروز هرگونه مشکل در اجرای برنامه، می توانید با کمک کارشناسان ما مشکلات را برطرف کنید.

استفاده از خدمات ذخیره سازی ابری را فراموش نکنید!

علاوه بر اپلیکیشن‌های معرفی‌شده، می‌توانید فایل‌های خود را بین دستگاه اندرویدی و رایانه خود در بستر ابری نیز مبادله کنید. شما می توانید اطلاعات مورد نظر را در دستگاه اندرویدی خود آپلود کرده و از طریق رایانه خود در فضاهای ابری مانند Dropbox و Google Drive بارگیری کنید. این انتقال اطلاعات به صورت بی سیم و بدون استفاده از کابل های رابط و با کمک اینترنت انجام می شود. البته این گزینه بیشتر برای کسانی مناسب است که نیازی به نگرانی بابت محدودیت بسته اینترنت یا محدودیت سرعت و حجم اینترنت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا