اخبار تکنولوژی

راهنمای خرید قوی ترین cpu سرور

راهنمای خرید قوی ترین cpu سرور

سی‌پی‌یو سرور یک پردازنده بسیار پرقدرت است که وظیفه پردازش و تحلیل چندین دستورالعمل‌ مجزا از هم را در یک لحظه بر عهده دارد. در حقیقت سی‌پی‌یو مهم‌ترین بخش سرور محسوب می‌شود که مسئولیت آن پردازش اطلاعات و عملکرد سرور است. به همین دلیل باید از برندی معتبر که محصولات خود را با بالاترین کیفیت ممکن تولید می‌کند انتخاب گردد. در این مقاله از سرور خط سبز با ما باشید تا نکات مهم انتخاب قوی ترین cpu سرور را برایتان بازگو نماییم.

مشخصات فنی قوی ترین cpu سرور

هنگامی که یک سرور را برای محیط کار، جهت پردازش و کنترل چندین سیستم انتخاب می‌کنید، باید از قدرت کافی آن جهت پردازش اطلاعات مدنظر مطمئن باشید. در غیر این‌صورت عملکرد آن تفاوت زیادی با یک کامپیوتر معمولی نخواهد داشت. برای این منظور باید نسبت به مشخصات cpu سرور که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت اطلاعات کافی کسب نمایید.

هسته‌ها

در حقیقت هسته مغز پردازشگر سی‌پی‌یو است. هر هسته می‌تواند دستور عملی را جدا از هسته‌های دیگر، هم همزمان با آنها در سی‌پی‌یو اجرا کند. چنین قابلیتی در هسته‌ها این امکان را فراهم می‌کند که سرور بتواند در آن واحد، چندین کار را به صورت همزمان پردازش و کنترل نماید. بنابراین به دلیل نوع عملکرد سرورها و نیاز آنها به پردازش حجم گسترده‌ای از اطلاعات، cpu سرور به شکل چند هسته‌ای انتخاب می‌شود. در نظر داشته باشد این مسئله نشان‌دهنده تفاوت cpu سرور با سایر سیستم‌ها است.

Threads

Threads رشته‌های اضافه هر هسته هستند و می‌توانند مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را به مجموعه دیگر سوئیچ و انتقال دهند، در حالی‌که هسته منتظر بازگشت اولین مجموعه انتقال یافته است. بنابراین هر چقدر رشته‌های بیشتری در یک هسته‌ به کار رفته باشد،cpu از توان عملیاتی و سرعت محاسباتی بیشتری برخوردار است. باید بدانید که Threadsرشته‌هایی متشکل از مجموعه‌ای دستورالعمل‌ قابل پردازش توسط cpu هستند که به هسته‌ها متصل می‌شوند.

سرعت قوی ترین cpu سرور

سرعت سی‌پی‌یو بر حسب واحد ساعت بر گیگاهرتز اندازه‌گیری می‌شود که به مفهوم تعداد سیگنال‌هایی است که در هر ثانیه cpu می‌تواند آنها را پردازش نماید. بنابراین قوی ترین cpu سرور با سرعت بیشتری می‌تواند به پردازش داده‌ها بپردازد.

حافظه قوی ترین cpu سرور

مقدار حافظه‌ای که پردازنده سرور آن را پشتیبانی می‌کند برای برنامه‌های سازمانی در مقیاس بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویژگی تعیین می‌کند، پردازنده چه میزان از داده‌ها را قادر خواهد بود به طور همزمان مدیریت کند. پس میزان حافظه بر عملکرد cpu تاثیر مستقیمی دارد.

حافظه پنهان

حافظه پنهان نوعی حافظه در سی‌پی‌یو سرور است که برای ذخیره‌سازی دستورالعمل‌های پر کاربرد به کار می‌رود. این قابلیت به سرور اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری به دستورالعمل‌های پر مصرف دسترسی داشته باشد.

راهنمای خرید قوی ترین cpu سرور

با پیشرفت تکنولوژی انتخاب‌های مختلفی برای خرید یک cpu پرقدرت جهت استفاده در حوزه‌های مختلف و پردازش اطلاعات وجود دارد. به همین دلیل اولین نکته در خرید آن توجه به مشخصات فنی قطعه مورد نظر است. پس از آن باید موارد دیگری را در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

حجم کار: اگر از لحاظ عملیاتی نیاز باشد سرور ترافیک زیادی از داده‌ها را مدیریت کند، به cpu احتیاج می‌شود که بتواند توانایی انجام فشار زیاد کاری را داشته باشد. بودجه: پس از انتخاب نوع cpu مورد نظر نکته مهم خرید آن، بودجه‌ای است که برای این منظور در نظر گرفته‌اید.

قدرت پردازش cpu: هر چقدر سی‌پی‌یو از لحاظ مشخصات فنی بالاتر باشد، به طور حتم قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

بررسی شرایط محیطی: سرور ابر کامپیوتری است که مدام در حال پردازش اطلاعات است. بنابراین دما و رطوبت محیط می‌تواند روی عملکرد آن تاثیرگذار باشد. از‌ اینرو شرایط محیطی در انتخاب قوی ترین cpu سرور تاثیرگذار است.

مصرف انرژی: مصرف برق هنگام خرید پردازنده سرور نکته حیاتی است که باید با آن توجه ویژه‌ای شود. مصرف انرژی کمتر cpu به مفهوم کاهش هزینه‌های عملیاتی و کاهش استفاده از انرژی‌های تجدید ناپذیر است. بنابراین در هنگام خرید باید به میزان مصرف انرژی سی‌پی‌یو که منجر به افزایش عمر آن نیز می‌شود توجه نمایید.

استوریج چیست؟

استوریج در حقیقت یک ذخیره ساز کامپیوتر است که می‌تواند شامل فلاپ دیسک‌های قدیمی تا ذخیره سازهای ابری سرورهای جدید شود. استوریج شبکه شرایطی را فراهم می‌کند که کاربران در یک مقیاس وسیع‌تر بتوانند درون شبکه به اطلاعات ذخیره شده دسترسی پیدا کنند.

هنگام خریداری ذخیره‌ساز استوریج باید به محل کاربرد نوع کسب‌وکار و سازمانی که سرور را برای آن خریداری می‌کنید توجه نموده و سپس اقدام به خرید نمایید. در نهایت کیفیت استوریج از اهمیت بالایی برخوردار بوده که بهترین انتخاب می‌تواند خرید استوریج hp باشد. توصیه می‌کنیم اگر در خصوص این موارد ابهام دارید، جهت کسب اطلاعات مورد نیاز از کارشناسان سرور خط سبز که در این زمینه تخصص کافی دارند کمک بگیرید.

خرید سرور hp

سرورهای hp در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که برای خرید آنها باید متناسب با محل استفاده و توانی که از پردازش اطلاعات سرور انتظار دارید، نسبت به خرید cpu سرور اقدام نمایید. به همین دلیل در ادامه در خصوص انواع cpu سرور توضیحات مهمی را بیان خواهیم نمود.

سرورهای نسل پنجم hp

این محصولات از قدیمی‌ترین سرورهای این برند هستند که از پردازنده‌های سری ۵۳۰۰ Intel Xeon و ۵۴۰۰ Intel Xeon استفاده می‌‌کنند و به عنوان قوی ترین cpu سرور نسل پنجم و قدیمی‌ترین نوع پردازنده می‌توان به X5470 اشاره نمود.

سرورهای نسل ششم hp

برند hp برای تولید پردازنده‌های نسل ششم خود از پردازنده‌های ۵۵۰۰ Intel Xeon و ۵۶۰۰ Intel Xeon استفاده کرده است که تا پردازنده X5670 را پشتیبانی می‌کنند.

سرورهای نسل هفتم hp

سرورهای نسل هفتم دارای پردازنده ۵۶۰۰ Intel Xeon هستند به طوری‌که بهترین مدل آن پردازنده سرور X5690  با ۶ هسته مرکزی است.

سرورهای نسل هشتم hp

نسل هشتم سرورهای hp با نسخه‌های اول و دوم Intel Xeon E5-2600 به بازار عرضه شده‌اند.
بیشترین هسته‌ای که در آنها به کار رفته ۱۲ هسته بوده که در نسخه دوم پردازنده فوق قرار دارد.

سرورهای نسل نهم hp

در نسل نهم سرورهای hp از نسخه‌های بالاتر پردازنده‌ سری Intel Xeon E5-2600استفاده شده که تا ۲۲ هسته را پشتیبانی می‌کنند.

قوی ترین cpu سرور نسل دهم hp

سرورهای نسل دهم hp با تحول بسیار عظیمی روبرو هستند که مهم‌ترین آنها استفاده از پردازنده Intel Xeon Scalable است. همچنین این cpu‌ها می‌توانند ۲۸ هسته را پشتیبانی نمایند، به همین دلیل از قدرت پردازش بالایی برخوردار هستند.

قیمت cpu سرور hp

از آنجا که سرورهای hp در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند، قیمت این پردازنده‌ها متناسب با نوع کاربرد و جدید بودن فناوری به کار رفته در ساخت آنها متفاوت خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان سرور خط سبز تماس بگیرید.

خرید CPU سرور g10

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تعداد افرادی که همزمان از کامپیوتر در محیط‌های مختلف اداری استفاده می‌کنند افزایش یافته است. بنابراین تولید سرورهایی که بتوانند به پردازش حجم وسیعی از اطلاعات بپردازند گسترش پیدا کرده است. در همین راستا شرکت hp نسل دهم سرورهای خود را با پردازنده‌هایی تولید کرده که قدرت قابل توجهی برای تحلیل اطلاعات دارند. این سرورها که به عنوان قوی ترین cpu سرور hp شناخته می‌شوند، در چند گروه طراحی و تولید شده‌اند و متناسب با مشخصاتی که دارند، قیمت cpu سرور g10 نیز متفاوت خواهد بود.

در راستای انتخاب سرور مناسب باید برای اطلاع از قیمت سرور hp dl380 g10 به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرورهای نسل دهم hp با مشخصات فنی آن آشنا باشید. این سرور قدرتمند از نوع رکمونت بوده و برای انجام کارهای مختلف در محیط‌های اداری طراحی شده است و به عنوان یکی از مشهورترین سرورها در سطح جهان شناخته می‌شود. این سرور قابلیت تطبیق‌پذیری فوق العاده بالایی با محیط‌های کاری داشته و برای کار با حجم وسیعی از اطلاعات مناسب است. علاوه بر آن به دلیل برخورداری از قابلیت‌های expandability و scalability در پیکربندی‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

با توجه به گسترش استفاده از کامپیوتر در سازمان‌های مختلف و وجود حجم وسیعی از اطلاعات قابل پردازش، انتخاب سروری قدرتمند با پردازنده مناسب بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل باید این امر مهم را به کارشناسان زبده شبکه و امور مربوط به آن بسپارید. در همین راستا با کمک کارشناسان و متخصصان کاربلد سرور خط سبز می‌توانید بهترین و قوی‌ترین سرور را برای انجام امور موردنظر خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا