اخبار تکنولوژی

اموزش ذخیره پیام های واتساپ

اموزش ذخیره پیام های واتساپ

در حال حاضر واتس اپ یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که روزانه میلیون ها کاربر از آن به عنوان وسیله ای برای پیام رسانی و چت استفاده می کنند. اما یکی از مشکلات همیشگی کاربران این اپلیکیشن پرطرفدار، از دست رفتن پیام های آن ها هنگام تعویض گوشی موبایل یا بازنشانی آن به تنظیمات کارخانه است. اما طراحان اپلیکیشن واتس اپ دو روش برای ذخیره مکالمات در این اپلیکیشن قرار داده اند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به نحوه ذخیره مکالمات و چت های واتس اپ و نحوه عملکرد آن در تمامی سیستم عامل ها.

  • توجه داشته باشید که دو راه برای ذخیره یا پشتیبان گیری از پیام های WhatsApp وجود دارد. یکی از آنها بک آپ حساب کاربری گوگل است که در جای دیگری قابل خواندن نیست و فقط در واتس اپ قابل بازیابی است و دیگری ذخیره مکالمات شما به عنوان یک فایل متنی است که در واتس اپ قابل بازیابی نیست و فقط برای خواندن مکالمات قبلی است. کار می کند.

مکالمات و چت های WhatsApp را ذخیره کنید

اندروید

پشتیبان گیری در حساب Google
۱٫ برنامه WhatsApp را باز کنید.
۲٫ تنظیمات برنامه را از منو (دکمه با سه نقطه در بالای صفحه) مشاهده کنید.
۳٫ به بخش چت ها و سپس پشتیبان چت نگاه کن

  1. از مکالمات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
    در این صفحه اول، Backup to Google Drive را انتخاب کنید و تنظیم کنید که هر چند وقت یکبار از مکالمات شما نسخه پشتیبان تهیه شود. همچنین می‌توانید با کلیک کردن بر روی Backup، از پیام‌های WhatsApp نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  2. در اینجا باید حساب Google خود را انتخاب کنید که پیام های WhatsApp در آن ذخیره می شوند. اگر حساب گوگل ندارید، با کلیک روی Add Account و وارد کردن آن به برنامه، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.
    ۶٫ Backup via را برای انتخاب نوع اتصال در حین تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کنید. توصیه می کنیم به دلیل حجم بالای تماس ها، این حالت را روی Wi-Fi قرار دهید.

چند یادداشت
• به دلیل حجم پیام و سرعت اینترنت، اولین نسخه پشتیبان شما ممکن است کمی طول بکشد.
• می توانید فاصله زمانی بین دو نسخه پشتیبان را از تنظیمات WhatsApp (تنظیمات > چت و مکالمات > پشتیبان گیری چت) تنظیم کنید.
• هر بار که از پیام های WhatsApp در حساب Google خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید، نسخه پشتیبان قبلی پیام ها حذف می شود و نسخه به روز شده جایگزین آن می شود.

پیام های WhatsApp را به صورت فایل متنی در اندروید استخراج کنید

همانطور که گفته شد، واتس اپ به شما اجازه می دهد مکالمات را در قالب فایل متنی استخراج کنید. برای این کار کافی است انگشت خود را روی یکی از مکالمات نگه دارید، در منوی باز شده گزینه Email chat را انتخاب کنید و مشخص کنید که آیا باید از فایل های ویدیویی و صوتی نیز پشتیبانی کند یا خیر. پس از این مرحله، برنامه ایمیل شما راه اندازی می شود و باید گیرنده ایمیل را با پیوست مکالمه متنی انتخاب کنید. می توانید آدرس ایمیل خود را به عنوان گیرنده انتخاب کنید تا فایل را برای خود ارسال کنید.

بک آپ های WhatsApp را بازیابی یا انتقال دهید

در اولین راه‌اندازی پس از تأیید شماره تلفن، واتس‌اپ از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید مکالمات خود را از پشتیبان‌گیری و پشتیبان‌گیری که ذخیره کرده‌اید بازیابی کنید یا خیر. با کلیک بر روی گزینه Restore، تلفن شما شروع به بازیابی پیام های WhatsApp از حساب Google شما می کند.
اما برای بازیابی نسخه پشتیبان از حافظه گوشی خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱٫ در فایل منیجر گوشی خود به Whatsapp/Databases بروید.
۲٫ نام پوشه پشتیبان این فایل را از msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt8 به msgstore.db.crypt8 تغییر دهید.
۳٫ واتس اپ را از گوشی خود حذف و دوباره نصب کنید.
۴٫ روی Startup Recovery ضربه بزنید.
مراقب باشید، اگر قصد دارید گوشی خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید، قبل از انجام این کار، باید پوشه پشتیبان واتس اپ را که در فایل Whatsapp/Databases قرار دارد را به رایانه منتقل کنید و پس از بازنشانی کارخانه دوباره آن را به گوشی خود منتقل کنید.

آیفون

هنگامی که از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید، از مکالمات واتس اپ شما نیز نسخه پشتیبان تهیه می شود. اما اگر می‌خواهید به صورت دستی از چت‌های واتس‌اپ پشتیبان‌گیری کنید، به Settings > Chats > WhatsApp Chat Backup بروید و Backup Now را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پشتیبان‌گیری خودکار تنظیم کنید، به عنوان مثال در پایان هر هفته از پیام‌های WhatsApp در آیفون شما نسخه پشتیبان تهیه می‌شود. نسخه پشتیبان WhatsApp در حساب iCloud شما ذخیره می شود.

موارد مورد نیاز:
– iOS نسخه ۵٫۱ یا بالاتر
– شما باید به حساب کاربری iCloud خود وارد شوید (Settings > iCloud).
– در iOS 7: Documents & Data در Settings > iCloud > Documents & Data باید روشن باشد.
– در iOS 8 و جدیدتر: iCloud Drive باید در Settings > iCloud > iCloud Drive روشن باشد.
شما باید فضای ذخیره سازی کافی در iPhone و iCloud خود داشته باشید.

پیام های WhatsApp را به صورت فایل متنی در آیفون استخراج کنید

می توانید پیام های واتس اپ را از آیفون خود به صورت فایل متنی استخراج کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
۱٫ به چت یا مکالمه ای که می خواهید استخراج کنید بروید.
۲٫ نام مخاطب یا عنوان گروه را از بالای صفحه انتخاب کنید.
۳٫ به پایین لیست بروید و روی Export Chat کلیک کنید.

  1. اگر می خواهید فایل های صوتی و تصویری را به آن اضافه کنید، روی Attach Media و در غیر این صورت روی No Media ضربه بزنید.
    ۵٫ وارد برنامه ایمیل خود شوید.
    ۶٫ در قسمت گیرنده ایمیل خود را وارد کرده و ارسال کنید تا فایل متنی حاوی مکالمه مورد نظر به ایمیل شما ارسال شود.

پیام های پشتیبان WhatsApp را بازیابی کنید

برای بازیابی پیام های پشتیبان واتساپ پس از نصب برنامه خاص، کافی است در مرحله راه اندازی بر روی Restore ضربه بزنید. توجه داشته باشید که شماره ای که در حین راه اندازی وارد می کنید و اکانت iCloud مرتبط با آیفون شما باید با شماره ای باشد که در هنگام پشتیبان گیری وارد کرده اید.

ویندوز فون

در ویندوز فون، پیام‌های واتس‌اپ به‌طور خودکار هر روز ساعت ۴ صبح پشتیبان‌گیری می‌شوند و می‌توان از این نسخه‌های پشتیبان در هنگام نصب مجدد WhatsApp با انتخاب Restore استفاده کرد. اما اگر می خواهید به صورت دستی از پیام های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱٫ برنامه WhatsApp را باز کنید.

  1. دکمه More (سه نقطه) را در سمت راست پایین انتخاب کنید.
  2. به Settings > Chats & Conversations بروید.
  3. در این صفحه با انتخاب Backup می توانید از پیام های WhatsApp در ویندوزفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در پایین پشتیبان گیری، می توانید زمان و تاریخ آخرین نسخه پشتیبان را نیز مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله