اخبار تکنولوژی

چگونه صدای گوشی را درست کنیم؟

چگونه صدای گوشی را درست کنیم؟

معرفی روش هایی برای افزایش صدای بلندگو در گوشی اندروید

اگر بنا به دلایلی می خواهید قدرت و کیفیت صدای خروجی از بلندگوهای دستگاه هوشمند خود را افزایش دهید، این مقاله توضیحات مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. در این مقاله تصمیم گرفتیم روش های افزایش صدای بلندگوی موبایل اندروید را بیان کنیم.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به گوش دادن به موسیقی هستید، احتمالا قدرت و کیفیت صدای بلندگوهای موبایل برای شما بسیار مهم است. اما اکثر دستگاه های اندرویدی تا الان چنین قدرتی ندارند، البته چند سالی است که شرکت هایی مانند HTC با استفاده از بلندگوهای بوم در برخی از محصولات خود این مشکل را تا حدودی حل کرده اند، اما در هر صورت اکثر دستگاه های اندرویدی از این به بعد به درستی کار نمی کنند، پس حتما این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که چگونه می توانید صدای اسپیکر موبایل اندروید را بهبود ببخشید؟

روش های خاص و موثری وجود دارد که می توان از آنها برای بهبود صدای اسپیکر موبایل اندروید استفاده کرد. در این مقاله تصمیم گرفتیم تعدادی از کاربردی ترین روش ها را ارائه و یاد بگیریم. بدین ترتیب در این مقاله شما را با روش های افزایش صدای بلندگوی موبایل اندروید آشنا می کنیم.

بررسی منوی تنظیمات دستگاه

برخی از شرکت های تولید کننده دستگاه های اندرویدی در رابط کاربری اختصاصی خود گزینه ای خصوصی ارائه می دهند که به کمک آن کاربران می توانند قدرت و کیفیت صدای خروجی از بلندگوهای دستگاه را بر اساس نیاز و سلیقه شخصی خود تغییر دهند. به عنوان مثال، سونی آیتمی به نام ClearAudio+ را در رابط کاربری Exploria ارائه می‌کند که با آن کاربر می‌تواند تنظیمات مربوط به خروجی صدای تلفن همراه را بهینه کند. HTC همچنین توانایی فعال کردن صدای بوم را در رابط کاربری Sense خود فراهم می کند. بدین ترتیب در مرحله اول وارد منوی تنظیمات و سپس Sound & Notification و Audio Settings با گزینه افزایش صدا شوید. دستگاه تلفن همراه Android را از منوی تنظیمات پیش فرض رتبه بندی کنید.

برخی از برنامه های پخش کننده موسیقی که به آنها پخش کننده موسیقی می گویند دارای تب های خاصی هستند که امکان بهینه سازی و تقویت صدای خروجی را فراهم می کند. بنابراین با نصب این پخش کننده های موسیقی می توانید شرایط صدای خروجی دستگاه را بهبود ببخشید. اپلیکیشن‌هایی مانند Poweramp و Equalizer+ نمونه‌هایی از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی هستند که می‌توان از آنها برای بهبود صدای بلندگوی موبایل اندرویدی خود استفاده کرد.

یک برنامه اکولایزر نصب کنید

همچنین برنامه های مختلفی وجود دارند که به صورت مستقل و با هدف بهبود و تقویت صدای اسپیکر موبایل اندروید طراحی شده اند. این مدل از نرم افزار که امکان شخصی سازی صدای خروجی از دستگاه را فراهم می کند، برنامه اکولایزر نامیده می شود. احتمالا این نرم افزارها نمی توانند مستقیما صدای دستگاه را افزایش دهند اما با تنظیمات و المان هایی که به همراه دارند این قابلیت را دارند که تجربه بهتری را در اختیار شما قرار دهند. Music Volume EQ و Bass Booster دو برنامه اکولایزر هستند که با نصب آن ها بر روی دستگاه اندرویدی خود می توانید به نتایج عالی دست پیدا کنید.

موقعیت خروجی بلندگوی دستگاه را شناسایی کنید

اسپیکر همه موبایل ها و تبلت ها در یک مکان یکسان نیست. به عنوان مثال ممکن است تلفن همراه شما دارای دو بلندگوی دوتایی باشد که یکی از آنها در لبه پایینی دستگاه و بلندگوی دیگر در لبه بالایی دستگاه قرار گرفته است. در این صورت ممکن است تنها از یک اسپیکر در گوشی موبایل دیگری استفاده شده باشد و سازنده خروجی اسپیکر را در پنل پشتی دستگاه قرار داده باشد. دانستن موقعیت خروجی اسپیکر می تواند نقش بسیار مهمی در بهبود صدای اسپیکر موبایل اندروید شما داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر خروجی بلندگوی تلفن همراه شما در پنل پشتی باشد و هنگام پخش موسیقی، دستگاه را در پنل پشتی قرار دهید، کیفیت صدا به شدت کاهش می یابد. به طور کلی محل قرارگیری خروجی اسپیکر یکی از مهمترین مواردی است که بر کیفیت صدای خروجی از تلفن همراه تاثیر می گذارد. پس حتما به آن توجه کنید و موقعیت خروجی اسپیکر دستگاه خود را بدانید.

از لوازم جانبی مانند هدفون، بلندگوهای بلوتوث و غیره استفاده کنید

این روش مستقیما صدای اسپیکر موبایل اندرویدی شما را تقویت نمی کند، اما می تواند راهی برای رفع مشکل ضعیف بودن صدای موبایل باشد. برای دستیابی به صدای با کیفیت می توانید از هدفون های مختلف، هندزفری یا بلندگوی بلوتوثی استفاده کنید. استفاده از اسپیکر بلوتوث در این مورد می تواند بسیار مفید باشد. بدین ترتیب استفاده از لوازم جانبی شرح داده شده می تواند به طور غیر مستقیم در تقویت صدای اسپیکر موبایل اندروید موثر باشد.

روت کردن موبایل

روت کردن دستگاه می تواند راهی ویژه برای بهبود صدای اسپیکر موبایل اندرویدی ارائه دهد. وقتی گوشی اندروید خود را روت می کنید، می توانید به تنظیمات و گزینه های روت دستگاه دسترسی داشته باشید. حداکثر صدای خروجی از بلندگوهای دستگاه نیز در این قسمت از تنظیمات سیستم عامل تعیین می شود، به این ترتیب علاوه بر روت گوشی موبایل خود، می توانید صدای اسپیکر موبایل اندروید را بهبود ببخشید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید لیستی از نرم افزارهایی را بیابید که علاوه بر روت کردن دستگاه می توانند صدای اسپیکر موبایل اندروید را تقویت کنند.

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش و معرفی روش های تقویت صدای اسپیکر موبایل اندروید پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله