اخبار تکنولوژی

چطور از باتری آیفون نگهداری کنیم؟

آیفون یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار به حساب می‌آید که اصلی‌ترین مشکلی که در طی مدت زمان طولانی ممکن است با آن مواجه شوید، بحث باتری آن است. به صورت کلی، خود شرکت اپل عنوان می‌کند تمامی گوشی‌های آیفون دارای ۱۰۰۰ سیکل مستمر است و اگر شما به عنوان یک کاربر بیشتر از این سیکل استفاده کنید، ممکن است با مشکلاتی همچون باد کردن باتری و یا خراب شدن کامل آن مواجه شوید. اگر قصد دارید عمر باتری خود را بیشتر از ۱۰۰۰ سیکل کنید، مواردی وجود دارد که شرکت اپل عنوان می‌کند و شما باید قدم به قدم آنها را رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم این موارد را همراه با شما بررسی میکنیم. این موارد نکاتی درباره نگهداری از گوشی آیفون است که کمک می کند عملکرد بهتری در کار با گوشی داشته باشید.

عدم شارژ کردن شب تا صبح گوشی

اصلی‌ترین و مهمترین عاملی که می‌تواند گوشی آیفون را با چالش‌های زیادی روبرو کند، بحث شارژ کردن گوشی از شب تا صبح است. این مسئله معمولاً در میان کسانی مشاهده می‌شوند که اطلاعات درستی از گوشی و نحوه شارژ کردن آن در اختیار ندارند و تکرار همین کار نیز سبب می‌شود صدمات جبران ناپذیری به گوشی آنها وارد شود.

از شارژ یا تخلیه کامل خودداری کنید

یکی از مشکلاتی که به شدت می‌تواند تاثیر زیادی بر روی عملکرد باتری شما داشته باشد، شارژ کردن ۱۰۰ درصدی و یا خالی شدن ۱۰۰ درصدی شارژ گوشی است. اگر دوست دارید عمر باتری گوشی شما افزایش پیدا کند، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، شارژ کردن گوشی بین ۱۵ درصد تا ۹۰ درصد می‌باشد. این کار باعث می‌شود سیکل باتری شما بالاتر رفته و به دلیل رعایت کردن قوانین، باتری‌های لیپتیومی دیرتر گاز لیتیوم در باتری ایجاد شود.

از صفحه نمایش کم نور استفاده کنید

شاید جالب باشد بدانید یکی از دلایلی که سبب می‌شود باتری‌های گوشی آیفون سریع‌تر خراب شود، استفاده از صفحه نمایش‌های پرنور است که میزان کاربرد باتری را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. اگر قصد دارید عملکرد باتری خود را افزایش دهید، بهتر است نور گوشی خود را پایین‌تر آورده و میزان استفاده از باتری را تا حد زیادی کاهش دهید.

خدمات مکان یابی را خاموش کنید

آیفون، خدمات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. استفاده از این خدمات گاهی اوقات به این معنی است که شما حجم استفاده از باتری را بیشتر کرده و فشار زیادی بر روی گوشی خود بیاورید . بر اساس تجربه، یکی از خدماتی که می‌تواند سی‌پی‌یو و باتری رو به شدت تحت فشار قرار دهد، مکان یابی گوشی است. این سرویس که مانند استفاده و عدم استفاده نیز فعال است، می‌تواند میزان شارژ شما را به اندازه استفاده از واتساپ یا تلگرام بالا ببرد.

شارژ بهینه باتری را روشن کنید

یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که برای اولین بار در آیفون رونمایی شد، بحث بهینه‌سازی عمر باتری است که شارژ گوشی را به صورت اتوماتیک در یک میزان قطع می‌کند و اگر شارژ باتری شما از ۲۰ درصد پایین‌تر برود، به صورت خودکار برخی از کاربردهای آیفون را قطع می‌کند.

از شارژر اصلی یا تایید شده اپل استفاده کنید

شاید همه شما این مسئله را تجربه کرده باشید که استفاده از باتری‌های بی‌کیفیت، می‌تواند صدمه بسیار زیادی به گوشی‌های شما وارد کرده و باعث شود عمر باتری تا حد زیادی کاهش پیدا کند. این مسئله در باتری‌های گوشی آیفون به شدت رایج می‌باشد و در صورت عدم استفاده از شارژرها و کابل‌های مورد تایید آیفون ممکن است باتری باد کرده و یا کلاً خاموش شود.

دوره های تعمیرات موبایل رایان کمپانی

اگر قصد دارید در بحث تعمیرات موبایل فعالیت داشته باشید، شرکت رایان کامپنی که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تعمیرات آیفون می‌باشد، تصمیم گرفته است دوره تعمیرات آیفونی را راه اندازی کند که تمامی مشکلات مرتبط با تعمیرات گوشی آیفون به شما آموزش داده می‌شود. دوره تعمیرات آیفون برگزار شده در این مرکز را می‌توانید از طریق وب سایت و حضوری ثبت نام کرده و نسبت به تمام کردن آنها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا