اخبار تکنولوژی

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون سامسونگ امروز

به گزارش کافه نیوز قیمت گوشی های هوشمند متأسفانه در کشور ما همواره افزایش یافته و همین امر باعث شده تا محصولات مقرون به صرفه و میان رده بیش از گذشته مورد استقبال قرار گیرد. گوشی های هوشمند سامسونگ به دلیل پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوب این شرکت و کیفیت بالای آن ها طرفداران زیادی در بین کاربران دارند.

در بازار ایران نیز رقابت شدیدی بین برندهای سامسونگ و چینی در این رده قیمتی وجود دارد و مصرف کنندگان باید بین تجربه نرم افزاری بهتر گوشی های سامسونگ یا سخت افزار عمدتا قوی تر محصولات چینی یکی را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که تا حد امکان سعی شده است مدل های سال را به شما ارائه دهیم تا بتوانید از پشتیبانی نرم افزاری بهتری به انتخاب خود بهره مند شوید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین گوشی های سامسونگ در رده قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان را برای شما بیاوریم.

بهترین گوشی‌‌های سامسونگ بین ۴ تا ۶ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A05s


blank

سامسونگ گلکسی A05s که نسخه‌ای قدرتمند‌تر از برادر کوچک‌تر خود یعنی گلکسی A05 است؛ گزینه بسیار مناسبی در بین گوشی‌های مقرون به صرفه امسال سامسونگ محسوب می‌شود. این گوشی دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع PLS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و رزولوشن فول اچ دی پلاس است و ناچ بالای نمایشگر آن نیز همانند نسل پیشین، طراحی قطره‌ای دارد.

گلکسی A05s به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G و سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI Core 5.1 روانه بازار شده و عملکرد آن برای مصارف سبک بسیار مناسب است. این گوشی در نسخه‌هایی با رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قابل تهیه است و از کارت‌های حافظه microSD نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی بر خلاف A05 که از سیستم دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل را دارد. سنسور اثر انگشت سامسونگ گلکسی A05s، روی دکمه پاور آن قرار گرفته و ظرفیت باتری آن نیز معادل با ۵٫۰۰۰ میلی آمپر است. این محصول از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی به تازگی توسط سامسونگ معرفی شده و هنوز به بازار ایران راه نیافته است؛ اما احتمالا همانند نسل گذشته، با پرداخت حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان امکان تهیه آن وجود خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی F14


blank

سامسونگ گلکسی F14 نیز در این رده قیمتی انتخاب بسیار خوبی به نظر می‌رسد. این گوشی که در ماه مارس سال ۲۰۲۳ معرفی شد؛ دارای نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن فول اچ دی، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵‌ است.

این گوشی از چیپست ۵ نانومتری سامسونگ اگزینوس ۱۳۳۰ استفاده کرده و در نسخه‌هایی با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. گلکسی F14 با سیستم عاملاندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI Core 5.1 روانه بازار شد. در بخش دوربین، گلکسی F14 از سیستم دوربین دوگانه استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز که درون ناچ قطره‌ای-شکل بالای نمایشگر جا گرفته است؛ رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل را دارد.

باتری این گوشی، ظرفیتی معادل با ۶٫۰۰۰ میلی آمپر را داشته که از گوشی‌های مشابه حدود ۲۰ درصد بالاتر است. البته، این امر موجب شده تا گلکسی F14 با وزن ۲۰۶ گرمی خود، به یک گوشی نسبتا سنگین تبدیل شود. این محصول از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی کرده و سنسور اثر انگشت آن نیز روی دکمه پاور گوشی قرار دارد.

در کل، باید گفت که گلکسی F14 محصول راضی کننده‌ای در این رده قیمتی بوده و بهترین گزینه برای کاربرانی محسوب می‌شود که به دنبال یک گوشی اقتصادی با عمر باتری بالا هستند. همچنین استفاده از نمایشگر ۹۰ هرتزی و یک چیپست قدرتمند‌تر، این محصول را به گزینه جذاب‌تری نسبت به نسل پیشین تبدیل کرده است.

سامسونگ گلکسی A14 5G

blank

سامسونگ گلکسی A14 5G که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ یکی از محصولات مقرون به صرفه امسال این شرکت به حساب آمده و از عملکرد مناسبی نیز برخوردار است.

این گوشی نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را به همراه دارد. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی، معادل با ۴۰۰ پیکسل در اینچ بوده و نسبت تصویر آن نیز ۲۰:۹ است؛ اما متاسفانه باید گفت که لایه حفاظتی گوریلا گلس در این محصول دیده نمی‌شود.

گلکسی A14 5G در دو نسخه روانه بازار شده که نسخه موجود در کشور ما، از چیپست مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۰ استفاده می‌کند. این گوشی دارای سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI Core 5 بوده و در نسخه‌هایی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است.

سامسونگ گلکسی A14 5G از سیستم دوربین سه گانه استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و نهایتا یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این محصول نیز در ناچ قطره‌ای-شکل بالای نمایشگر قرار گرفته است.

سنسور اثر انگشت این گوشی، با دکمه پاور آن ادغام شده و همچنین شاهد امکاناتی چون جک ۳.۵ میلی متری هدفون در این محصول هستیم که این روز‌ها، به گزینه‌ای بسیار کمیاب تبدیل شده است. سامسونگ گلکسی A14 5G دارای یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری است که از شارژ ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی به نسبت نسل پیشین خود، آپگریدی چندان جدی به حساب نیامده و برخی ویژگی‌های نسل گذشته مانند دوربین التراواید نیز حذف شده‌اند؛ اما به دلیل استفاده از رابط کاربری سبک‌تر One UI Core، باید گفت که عملکرد این گوشی مقداری بهتر از گلکسی A13 به نظر می‌رسد. برای یافتن یک گوشی مناسب دیگر در این رده قیمتی، توصیه می‌کنیم تا گزینه بعدی در این لیست را نیز از دست ندهید.

بهترین گوشی‌های سامسونگ بین ۶ تا ۸ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A24

blank

سامسونگ گلکسی A24 نیز یکی از بهترین گزینه‌های طرفداران این برند در این رده قیمتی است. این گوشی در ماه مه ۲۰۲۳ روانه بازار شد.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. حداکثر روشنایی این پنل، به ۱٫۰۰۰ نیت رسیده که برای یک محصول مقرون به صرفه بسیار تحسین برانگیز محسوب می‌شود.

گلکسی A24 که سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ را به همراه دارد؛ از چیپست مدیاتک هیلیو G99 استفاده کرده و در نسخه‌هایی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. این محصول درگاه مخصوص کارت‌های حافظه microSD را نیز به همراه دارد.

در بخش دوربین، این گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بوده که توسط یک دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی گوشی درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است.

سنسور اثر انگشت این گوشی با دکمه پاور ادغام شده و خوشبختانه، جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز در گلکسی A24 دیده می‌شود. این گوشی از یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی شده توسط آن به ۲۵ وات می‌رسد.

با وجودی که قیمت این گوشی مقداری بالا به نظر می‌رسد؛ باید گفت که نمایشگر سوپر امولد با نرخ نوسازی بالا و روشنایی ۱٫۰۰۰ نیتی این محصول، عملکردی بهتر از اکثر رقبای خود را دارد. در نهایت باید گفت که اگر به نمایشگر گوشی اهمیت می‌دهید؛ سامسونگ گلکسی A24 انتخاب مناسبی برای شماست.

سامسونگ گلکسی A23


blank

این گوشی که در ماه مارس سال ۲۰۲۲ معرفی شد؛ انتخاب بسیار خوبی در این رده قیمتی محسوب می‌شود. سامسونگ گلکسی A23 به همراه نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع LCD و با رزولوشن فول اچ دی روانه بازار شده است. نمایشگر این گوشی، دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بوده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ نیز روی آن وجود دارد.

این محصول از چیپست کوالکام اسپدراگون ۶۸۰ ۴G استفاده کرده و آپدیت اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5 نیز برای آن منتشر شده است. سامسونگ گلکسی A23 در نسخه‌هایی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده است.

گلکسی A23 دارای یک سیستم دوربین چهارگانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی نیز واقع در ناچ بالای نمایشگر بوده و رزولوشن ۸ مگاپیکسل را دارد. این گوشی که سنسور اثر انگشت آن زیر دکمه پاور قرار گرفته است؛ از یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی را نیز به همراه دارد.

سامسونگ گلکسی A23 به لطف چیپست اسنپدراگون و نمایشگر ۹۰ هرتزی خود، گزینه بسیار خوبی برای افرادی بوده که قصد خرید گوشی با قیمت کمتر از ۷ میلیون تومان را دارند؛ البته، باید گفت که گزینه بعدی در این لیست نیز ارزش تامل را دارد.

بهترین گوشی‌‌ سامسونگ بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A34


blank

سامسونگ گلکسی A34 که در ماه مارس ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ گوشی کاملی برای این رده قیمتی است و انتخابی هوشمندانه برای اکثر کاربران محسوب می‌شود.

این گوشی به همراه نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی عرضه شده و در کنار لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵، گواهی IP67 را هم به همراه دارد تا شاهد پکیج کامل‌تری در این محصول میان رده باشیم.

بر خلاف نسل پیشین که چیپست ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ را به همراه داشت؛ سامسونگ گلکسی A34 از چیپست ۶ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ استفاده می‌کند و در نسخه‌هایی با رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی قابل تهیه است. این محصول به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5 به بازار آمد.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در این گوشی به نسبت نسل پیشین، حذف سنسور عمق در بخش دوربین و استفاده از یک سیستم دوربین سه گانه است. دوربین اصلی این گوشی، رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل را داشته و قابلیت لرزشگیر اپتیکال را هم دارد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز دوربین اصلی این محصول را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی گلکسی A34، رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل را دارد.

از دیگر امکانات این گوشی، می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت اپتیکال که زیر نمایشگر قرار گرفته، اشاره کرد. ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی A34 معادل ۵٫۰۰۰ میلی آمپر بوده و سرعت شارژ آن نیز ۲۵ واتی است.

همانطور که می‌بینید، سامسونگ گلکسی A34 محصول بسیار کاملی محسوب شده و از امکانات خوبی برخوردار است. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند در این رده قیمتی را دارید؛ حتما به این محصول فکر کنید.

امیدواریم که مطالعه این مطلب، تصمیم‌گیری در این رابطه را برای شما آسان‌تر کرده باشد. نظر شما درباره بهترین گوشی‌های سامسونگ در بازه قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان چیست؟ آیا گوشی خاصی را مد نظر دارید که در این لیست، از قلم افتاده باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا