اخبار تکنولوژی

از گذرواژه ها بی نیاز خواهید شد با آپدیت بعدی ویندوز ۱۱

به روز رسانی ویندوز ۱۱ مایکروسافت در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ۱۴۰۲) پشتیبانی کلی از ورود بدون رمز عبور را فراهم می کند.

به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۱ مایکروسافت، پشتیبانی عمومی از رمز عبور را به همراه دارد. این فناوری برای ورود به حساب کاربری بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور، تشخیص چهره یا اثر انگشت طراحی شده است. آخرین به روز رسانی ویندوز ۱۱ که در ۲۶ سپتامبر در دسترس خواهد بود، به کاربران اجازه می دهد تا رمز عبور ایجاد، مدیریت و ذخیره کنند و از آنها برای دسترسی به وب سایت ها و خدمات پشتیبانی شده استفاده کنند.

مایکروسافت در ماه ژوئن آزمایش مدیریت رمز عبور را در کانال توسعه دهندگان Windows Insider آغاز کرد و این فناوری را در به روز رسانی ویندوز ۱۱ در دسترس عموم قرار خواهد داد.

کلیدهای دسترسی ویندوز ۱۱ با استفاده از Windows Hello تولید می شوند. رمز عبور را می توان در سیستم دسکتاپ ویندوز و در تلفن هوشمند استفاده کرد. پس از به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱، تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند با حذف گزینه استفاده از رمز عبور برای همه دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل و Windows Hello for Business، کارمندان خود را به استفاده از روش‌های امن‌تر تشویق کنند.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد:

در طول چند سال گذشته، ما متعهد به همکاری با شرکای صنعتی خود و اتحاد FIDO برای دستیابی به هدف آینده ای بدون رمز عبور بوده ایم. رمزهای عبور آینده برای دسترسی به وب سایت ها و برنامه ها در چندین سیستم عامل طراحی شده اند.
– مایکروسافت

 

انتظار می رود پسوردها در نهایت جایگزین رمزهای عبور به عنوان استاندارد جدید برای فناوری ورود به سیستم شوند و این مدتی طول می کشد. مایکروسافت یکی از حامیان اولیه این فناوری بود و در روز جهانی گذرواژه در سال ۲۰۲۲ برنامه های خود را برای استفاده از رمزهای عبور به همراه سایر غول های فناوری مانند اپل و گوگل اعلام کرد.

کلید عبور چیست؟

کلید های عبور می توانند جایگزین گذرواژه هایی شوند که در حال حاضر برای احراز هویت استفاده می کنید. به این ترتیب، تنها با فعال کردن Face ID در آیفون، حسگر اثر انگشت در گوشی اندرویدی یا Windows Hello در رایانه شخصی خود، می‌توانید وارد جیمیل، پی پال یا iCloud شوید.

کلیدهای دسترسی بر اساس فناوری WebAuthn ساخته شده‌اند و زمانی که رمز عبور ایجاد می‌کنید، دو کلید متفاوت ایجاد می‌شود: یکی در سایت یا سرویسی که در آن حساب دارید، و دیگری کلید خصوصی است که در دستگاهی که برای احراز هویت از آن استفاده می‌کنید ذخیره می‌شود.

با توجه به اینکه رمزهای عبور در دستگاه شما ذخیره می شود، در صورت شکستن یا گم شدن آن چه اتفاقی می افتد؟ از آنجایی که گذرواژه‌ها روی چندین دستگاه کار می‌کنند، ممکن است یک نسخه پشتیبان در دسترس باشد. بسیاری از سرویس هایی که از رمزهای عبور پشتیبانی می کنند، در صورت داشتن کلید امنیتی سخت افزاری، احراز هویت را با شماره تلفن یا ایمیل ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا