اخبار تکنولوژی

استخراج فایل GIF از فایل‌های تصویری ذخیره شده در آیفون

نحوه استخراج فایل GIF از فایل های تصویری ذخیره شده در آیفون

اگر با فایل های GIF آشنایی دارید، می دانید که این فایل ها با نام های «گیف»، «گیف» و «تصاویر متحرک» نیز شناخته می شوند. کلمه GIF مخفف “Interchange Format Graphics” است. به عبارت ساده، فرمت GIF یک فرمت فایل تصویری است که با جمع آوری چندین عکس از یک صحنه یا رویداد در زمان های مختلف به دست می آید و به عنوان یک فیلم کوتاه عمل می کند. از آنجایی که اندازه تصاویر در کنار هم قرار می گیرند و فاصله زمانی بین هر تصویر کم است، حجم فایل های GIF بسیار کم است.

با توجه به حجم کم این فایل ها، شاهد استفاده از فایل های GIF به وفور در اینترنت هستیم. به عنوان مثال تمامی بنرهای تبلیغاتی در سایت های مختلف دارای فرمت GIF هستند. اشتراک گذاری گیف در برنامه هایی مانند تلگرام و … بسیار محبوب است. ویدئوهای کوتاه و کوچک را می توان با استفاده از یک فایل GIF برای دوستان خود ارسال کرد. حالا چگونه یک فایل GIF بسازم؟

فایل های با فرمت گیف را می توان با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهایی مانند فتوشاپ تهیه کرد. اما آیا راهی برای استخراج این نوع فایل های تصویری به طور مستقیم از گوشی هوشمند وجود دارد؟ اگر از کاربران آیفون هستید، می توانید با استفاده از روشی که در این مقاله توضیح می دهیم، فایل های GIF را مستقیماً از دستگاه خود استخراج کنید. به عبارت دیگر، شما قادر خواهید بود یک فایل رسانه ای خاص که می تواند یک عکس معمولی، ویدئو، عکس پانوراما، عکس زنده و غیره باشد را مستقیما با آیفون خود به یک فایل گیف تبدیل کنید. با وجود توضیحات کامل در این مقاله، اگر سوال یا مشکل خاصی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مرحله ۱: برنامه GIF Toaster را نصب کنید

در این روش برای تولید فایل های GIF باید از اپلیکیشنی به نام GIF Toaster استفاده کنید که برنامه ای کارآمد با محیطی نسبتا ساده است که امکان تولید و استخراج فایل های GIF را به شما می دهد. سپس این برنامه را دانلود و بر روی آیفون خود نصب کنید. اپلیکیشن GIF Toaster را باز کنید و مرحله دوم را انجام دهید.

مرحله ۲: فایل اصلی یا خروجی را انتخاب کنید

در این مرحله یک فایل رسانه ای را به عنوان فایل اصلی یا منبع انتخاب کنید که در واقع همان فایلی است که می خواهید بخشی از آن را به فرمت GIF تبدیل کنید و به عنوان یک فایل GIF جداگانه استخراج کنید. با کمک برنامه GIF Toaster می توانید فایل های GIF را از فایل های ویدئویی و عکس های مختلف دستگاه خود بدون محدودیت فرمت استخراج کنید. علاوه بر این برنامه GIF Toaster قابلیت تبدیل فایل های گیف به فایل های ویدئویی را نیز دارد.

در برنامه GIF Toaster با سه گزینه روبرو هستید که شامل عناوین زیر می باشد:

گزینه Create GIF: فایل های رسانه ای را به فایل های GIF تبدیل می کند.

گزینه Break GIF: فایل GIF را به عنوان فایل خروجی به فایل ویدیویی تبدیل می کند.

گزینه Combine GIFs: چندین GIF مختلف را با هم مخلوط کرده و با هم ترکیب کنید تا یک GIF کامل به دست آورید.

حال از آنجایی که قصد ما تبدیل یک فایل رسانه ای به فایل GIF است، باید گزینه “Create GIF” را انتخاب کنیم. در این مرحله نوع فایل رسانه خروجی را انتخاب کنید. گزینه های ارائه شده در این بخش به شرح زیر است:

  • گزینه Videos > GIF: با انتخاب این گزینه می توانید یک فایل ویدئویی را به عنوان فایل منبع انتخاب کنید و فایل گیف را از آن استخراج کنید.
  • گزینه Photo > GIF: با انتخاب این گزینه یک فایل GIF از چندین عکس ذخیره شده در دستگاه شما استخراج می شود.
  • گزینه Burst > GIF: این گزینه مربوط به تصاویری است که در حالت Burst Mode در آیفون خود ذخیره کرده اید. در حالت “Burst Mode” چندین تصویر به صورت متوالی توسط دوربین دستگاه ضبط می شود. با انتخاب «Burst > GIF» در اپلیکیشن GIF Toaster، می‌توانید این فایل‌های تصویری را ترکیب کرده و یک فایل GIF دریافت کنید.
  • Live Photo > GIF Option: با استفاده از این گزینه می توانید تصاویر Live Photo آیفون خود را به یک فایل گیف تبدیل کنید.
  • پانوراما > گزینه گیف: با استفاده از این گزینه می توانید عکسی را که در حالت پانوراما ضبط کرده اید به فایل گیف تبدیل کرده و به صورت یک ویدیوی کوتاه نمایش دهید.

حال با توجه به شرایط و موارد مورد نظر خود یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال در تصویر پیوست شده در انتهای این مقاله گزینه «Video > GIF» را انتخاب کرده ایم و یک فایل ویدیویی نیز برای این منظور انتخاب کرده ایم.

مرحله ۳: تنظیمات لازم را انجام دهید

در این مرحله قادر به اعمال تنظیمات مورد نظر و استخراج فایل GIF نهایی با توجه به تنظیمات خواهیم بود. با توجه به تصویر زیر از برنامه GIF Toaster می توانید گزینه های ارائه شده را بهتر درک کنید. در اینجا نگاهی کوتاه به گزینه های موجود در این بخش و تنظیمات اپلیکیشن GIF Toaster خواهیم داشت.

فایل تصویری مورد نظر را به عنوان فایل خروجی انتخاب کرده ایم. سپس در قسمت «محدوده» باید بخشی از ویدیو را که می خواهید به فایل GIF تبدیل کنید، انتخاب کنید. در ویدیویی که انتخاب کردیم که ۲ دقیقه است، فاصله بین ثانیه ششم ویدیو تا ۱:۰۳ دقیقه آن به عنوان قسمتی برای تبدیل به فایل GIF انتخاب شده است. سرعت پخش فایل GIF را می توان با گزینه “Playback Speed” تنظیم کرد. هر چه سرعت پخش بیشتر باشد، GIF شما کوتاهتر خواهد بود. گزینه Frames per second نیز به تعداد فریم در ثانیه فایل GIF مربوط می شود. با افزایش این فریم ها می توان کیفیت فایل گیف نهایی را افزایش داد و در نتیجه حجم آن را نیز افزایش داد. به طور کلی در فایل های GIF تعداد فریم کم در ثانیه فایل نهایی محسوب می شود. گزینه “Size” نیز مربوط به وضوح تصویر یا وضوح فایل GIF است.

گزینه های دیگری برای افزودن جلوه های ویژه به فایل GIF وجود دارد. به عنوان مثال، اگر گزینه «YOYO» را انتخاب کنید، گیف یک بار از ابتدا تا انتها و بار دیگر از پایان به ابتدا پخش می شود و این روند ادامه می یابد و حالتی شبیه به یویو به ویدیوی گیف می دهد. گزینه “معکوس” نیز پس از یک دور بازی یک بار دیگر گیف نهایی را پخش می کند و عملکرد معکوس دارد. برای اطلاع از سایر گزینه های موجود در این قسمت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

مرحله ۴: فایل GIF را استخراج کنید

اکنون زمان استخراج فایل Gif است. در بالای برنامه گیف توستر، گزینه «تبدیل» را که قرمز رنگ است انتخاب کنید تا با شرایط و تنظیماتی که قبلاً تعریف کرده اید، فرآیند تبدیل و استخراج فایل گیف مورد نظر شما آغاز شود. این مرحله چند ثانیه طول می کشد. پس وقت بگذارید و صبورانه منتظر پایان مراحل ساخت فایل گیف مورد نظر باشید.

در نهایت می توانید فایل Gif استخراج شده را در حافظه آیفون خود ذخیره کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. برای دانلود برنامه گیف توستر از لینک زیر که کاملا رایگان است استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا