اخبار تکنولوژی

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ بدون نیاز به کامپیوتر

ممکن است به طور تصادفی تمام پیام ها و پیامک ها را از تلفن سامسونگ خود حذف کرده باشید. همچنین، ممکن است به دلایل مختلف سعی کرده باشید پیام های خود را حذف کنید و پس از مدت کوتاهی پشیمان شده باشید. خوشبختانه راه هایی برای بازگرداندن این پیام ها در گوشی های سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی وجود دارد. پس با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله با نحوه بازیابی اس ام اس های حذف شده از گوشی سامسونگ آشنا شوید.

اس ام اس های پاک شده را بازیابی کنید پیام های سامسونگ

اگر از پیام‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، بازیابی پیام‌های حذف شده دشوار نیست. خوشبختانه، برنامه پیام سامسونگ، درست مانند iMessage در آیفون، دارای یک پوشه زباله است که می تواند پیام های متنی حذف شده ۳۰ روز گذشته را در تلفن سامسونگ شما ذخیره کند. برای بازیابی پیام‌های مسنجر سامسونگ نیازی به پشتیبان‌گیری ندارید، اما بهتر است همیشه از اطلاعات مهم خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای بازیابی پیامک، ابتدا باید اپلیکیشن مسنجر سامسونگ را باز کنید. حالا روی منوی سه نقطه ضربه بزنید تا منوی جدید ببینید. برای ادامه، روی نماد سطل زباله ضربه بزنید. سپس مکالمه متنی مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی گزینه بازیابی کلیک کنید.

اس ام اس های پاک شده را بازیابی کنید سامسونگ ابری

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ

یکی دیگر از راه های بازیابی پیامک های حذف شده از گوشی سامسونگ استفاده از Samsung Cloud است. اگر پیام های متنی خود را بیش از ۳۰ روز پیش حذف کرده اید، امکان بازیابی آنها با استفاده از Samsung Cloud وجود دارد. برای انجام کار ابتدا وارد تنظیمات شوید. گزینه Accounts and backup را انتخاب کنید. برای ورود به بخش Samsung Cloud به پایین اسکرول کنید. گزینه بازیابی اطلاعات را انتخاب کرده و نسخه پشتیبان مورد نظر را جستجو کنید. در مرحله بعد، باید تنظیمات پیام را انتخاب کنید تا امکان بازیابی پیام های حذف شده فراهم شود.

اس ام اس های پاک شده را بازیابی کنید پیام های گوگل

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ

اگر از برنامه پیام‌های Google برای تبادل پیام‌های متنی در تلفن سامسونگ خود استفاده می‌کنید، در صورتی که برنامه پشتیبان‌گیری را فعال کرده باشد، می‌توانید پیام‌های متنی خود را بازیابی کنید. همچنین، اگر به صورت دستی از پیام ها و پیامک های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید، همچنان می توانید پیامک های حذف شده را از پیام های Google بازیابی کنید.

اگر از پیام های متنی خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، برنامه های شخص ثالث زیادی وجود دارند که می توانند به شما در بازیابی پیام های تلفن حذف شده کمک کنند. با این حال، استفاده از این برنامه‌ها را توصیه نمی‌کنیم، زیرا باید اشکال زدایی USB را فعال کنید یا گوشی را روت کنید، که ممکن است دستگاه را در وضعیت بدی قرار دهد.

برای بازیابی پیام‌های حذف‌شده با پشتیبان‌گیری در پیام‌های Google، باید گوشی را به حالت کارخانه بازنشانی کنید و سپس یکی از نسخه‌های پشتیبان مورد نظر خود را بازیابی کنید. این به این معنی است که شما تمام اطلاعات گوشی را پاک کرده و باعث ریست فکتوری می شوید. انگار همین الان گوشی رو خریدی به همین دلیل مهم است که قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، اطلاعات مهم را از گوشی حذف کنید.

برای بازیابی پیامک های حذف شده از پیام های گوگل، ابتدا به تنظیمات بروید. به پایین اسکرول کنید و سرویس‌های Google را در دستگاه قرار دهید. گزینه Backup را انتخاب کنید. بررسی کنید آخرین نسخه پشتیبان چه زمانی انجام شده است. برای انجام مراحل بازیابی اطلاعات گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه و انجام بازنشانی کارخانه، ابتدا باید تنظیمات را باز کنید. سپس وارد قسمت System شوید. سپس گزینه تنظیم مجدد تنظیمات (Reset Options) را انتخاب کنید. گزینه حذف همه داده ها (Delete All Data) برای شما نمایش داده می شود، آن را انتخاب کنید. در نهایت پس از وارد کردن پین بر روی Erase All Data کلیک کنید.

با این کار تمام اطلاعات حافظه داخلی شما پاک می شود. پس از بازگرداندن کامل گوشی به تنظیمات کارخانه، باید دوباره تنظیمات را بازنشانی کنید. سپس گوشی خود را با همان اکانت گوگلی که برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کردید راه اندازی کنید تا امکان بازیابی پیام های حذف شده وجود داشته باشد.

اس ام اس های پاک شده را با کمک بازیابی کنید درایو گوگل

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ

در گوشی های اندرویدی مانند گوشی های شیائومی، گوشی های هواوی و گوشی های سامسونگ می توانید از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این پشتیبان شامل پیام های متنی شما می شود. این کار با کمک فضای ذخیره سازی ابری Google Drive امکان پذیر است. بنابراین، اگر قبلاً با استفاده از Google Drive نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، امکان بازیابی پیام های حذف شده شما وجود دارد.

برای استفاده از گوگل درایو برای بازیابی پیامک های حذف شده ابتدا باید وارد این برنامه شده و قسمت (Backups) را انتخاب کنید. اکنون می توانید فایل حاوی اطلاعات خود را مشاهده کنید. اما بازیابی پیامک به این سادگی نیست. زیرا تنها با کلیک بر روی آن قسمت می توانید جزئیات آن را مشاهده کنید. برای تکمیل عملکرد بازیابی، باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

برای بازنشانی کارخانه ای گوشی سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی مانند گوشی موتورولا، ابتدا باید از حساب دیگری وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. در هنگام راه اندازی دستگاه، وقتی از شما پرسیده می شود “آیا می خواهید نسخه پشتیبان اندروید خود را بازیابی کنید؟”، باید روی عبارت (Restore) کلیک کنید. سپس مراحل راه اندازی را دنبال کنید و در نهایت پوشه SMS خود را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا