اخبار تکنولوژی

اموزش انتقال بازی به هارد ایکس باکس

اموزش انتقال بازی به هارد ایکس باکس

اموزش انتقال بازی به هارد ایکس باکس، اگر هارد اکسترنال دارید و می خواهید از آن با Xbox Series X و S استفاده کنید، به راحتی می توانید با استفاده از روشی که در این مقاله به شما آموزش می دهیم این کار را انجام دهید. اگر از هارد اکسترنال خود برای اهدافی غیر از بازی استفاده می کنید، ابتدا آن را فرمت کنید تا با Xbox سازگار شود. حال مراحل ذکر شده را مرحله به مرحله طی کنید تا هارد اکسترنال به کنسول بازی شما اضافه شود.

مرحله ۱: پس از روشن کردن XBox X یا Xbox S، هارد اکسترنال را که می تواند HDD یا SSD باشد، از طریق درگاه USB به کنسول متصل کنید. پس از شناسایی هارد دیسک، پیامی بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود. پس از مشاهده پیام، FORMAT STORAGE DEVICE را انتخاب کنید.

هارد دیسک خود را نامگذاری کنید، نماد فلش را انتخاب کنید و کلید منو را فشار دهید و به روند کار ادامه دهید.

blank

KEEP CURRENT LOCATION را بزنید.

blank

پس از آن FORMAT STORAGE DEVICE را انتخاب کنید.

blank

اکنون درایو جدید در اختیار شما است.

blank

نحوه انتقال بازی ها به هارد اکسترنال در Xbox-S یا Xbox-X

هنگامی که فرمت کردید و آماده استفاده از درایو مورد نظر خود هستید، بهتر است بدانید که بازی ها را در حافظه فعلی ایکس باکس ذخیره می کنید، زیرا این بازی ها را نمی توان روی هارد اکسترنال یا SSD خارجی اجرا کرد. بنابراین اگر نمی‌خواهید بازی خاصی را اجرا کنید، آن را به درایو خارجی منتقل کنید تا فضای نصب آزاد شود.

اکنون دکمه Xbox را فشار دهید تا به راهنما برگردید، سپس بازی‌ها و برنامه‌های من را انتخاب کنید.

blank

بازی مورد نظر خود را برای جابجایی انتخاب کنید و دکمه view را روی کنترلر بازی خود فشار دهید.

blank

پس از برجسته کردن بازی، آن را انتخاب کرده و روی Move یا Copy کلیک کنید.

blank

بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید و مطمئن شوید که از درایو داخلی به درایو خارجی منتقل شده است. اگر این عنصر در صفحه وجود دارد، می توانید از گزینه Select All استفاده کنید. ممکن است اخطاری را روی صفحه ببینید که درایو خارجی شما برای اجرای بازی بسیار کند است، مگر اینکه درایو شما توسط Seagate ساخته شده باشد. البته، همچنان می توانید بازی را به هارد دیسک خود منتقل کنید تا فضای ذخیره سازی آزاد شود.

blank

روی گزینه Move Selected کلیک کنید و منتظر بمانید تا بازی منتقل شود.

blank

هنگامی که بازی به هارد اکسترنال منتقل شد، می توانید آن را به حافظه داخلی ایکس باکس انتقال دهید و هر زمان که بخواهید آن را بازی کنید.

blank

چه مدل هارد اکسترنال (SSD یا HDD) با Xbox X و S سازگار است؟

هنگامی که حافظه ذخیره سازی SSD نوع NVMe باشد، می توانید بازی های Xbox را بازی کنید. البته خود کنسول های سری X و S این خاطرات را دارند. برای آزمایش عملکرد SSD، یک درایو فوق سریع USB 3.1 NAND را با سرعت خواندن ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۴۲۰ مگابایت بر ثانیه آزمایش کردیم که به سرعت سری NVMe نبود. Xbox Series X یا S فقط می تواند با یک SSD داخلی که ۲٫۴ گیگابیت بر ثانیه (I/O) خروجی می دهد سازگار باشد.

سازگاری هارد اکسترنال با بازی های Xbox One

اگر یک کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس وان دارید و در حال حاضر بازی‌های آن را روی هارد اکسترنال خود دارید، می‌توانید آن را مستقیماً به کنسول Xbox X یا S متصل کرده و آن را انتقال دهید. البته بهتر است این نکته را بدانید، تا زمانی که هارد اکسترنال شما USB 3.1 است که با ایکس باکس وان کار می کند، می توانید بازی های قدیمی ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان را روی آن اجرا کنید. همچنین، بازی های Xbox X و S را روی یک هارد دیسک ذخیره کنید تا فضای ذخیره سازی کنسول خود را آزاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا