اخبار تکنولوژی

چگونه فایل بک‌آپ iTunes را در کامپیوتر خود یافته، حذف یا جابه‌جا کنیم؟

چگونه فایل پشتیبان iTunes را در رایانه خود پیدا، حذف یا منتقل کنیم؟

احتمالاً می دانید که iTunes فایل های پشتیبان را از آیفون شما ایجاد و ذخیره می کند. آیا می دانید این فایل ها در کجای حافظه کامپیوتر یا لپ تاپ شما ذخیره می شوند؟ چگونه این فایل ها را پیدا، حذف یا جابجا کنیم؟ آیا می توان دوباره از این فایل ها بک آپ گرفت؟ برای یافتن فایل های پشتیبان یا پشتیبانی iTunes با ما همراه باشید.

شما بدون شک با ابزار iTunes آشنا هستید یا حداقل نام آن را شنیده اید. در واقع آیفون و آیپد اپل با استفاده از ابزار iTunes با کامپیوترهای ویندوزی یا لپ تاپ ها یا مک بوک ها ارتباط برقرار می کنند. iTunes دارای توابع زیادی است که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین عملکردها برای ایجاد فایل های پشتیبان یا پشتیبان گیری از محتوای آیفون در حافظه کامپیوتر یا لپ تاپ و بازیابی آن در صورت نیاز است. اگر آیفون خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می کنید و ابزار iTunes را راه اندازی می کنید، می توانید از این ابزار برای ایجاد یک فایل پشتیبان از محتویات آیفون خود استفاده کنید.

حجم فایل های پشتیبان یا بک آپ های ایجاد شده توسط iTunes زیاد است. زمانی که تعداد نسخه های پشتیبان تهیه شده افزایش می یابد، این فایل ها به تدریج فضای زیادی را در رایانه یا لپ تاپ اشغال می کنند. بنابراین، اگر بتوانیم محل ذخیره فایل های پشتیبان یا پشتیبانی ایجاد شده توسط iTunes را در رایانه یا لپ تاپ پیدا کنیم، می توانیم با حذف موارد غیر ضروری و قدیمی، بخش زیادی از حافظه داخلی رایانه یا لپ تاپ را آزاد کنیم. . در اینجا سوال مهم این است که این فایل ها در کجای حافظه داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ ذخیره می شوند؟ آیا می توان این فایل ها را حذف یا منتقل کرد یا دوباره از آنها بک آپ گرفت؟

در این مقاله ضمن ارائه آموزش های جامع در این زمینه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. امکان حذف و انتقال فایل های پشتیبان یا پشتیبانی ایجاد شده توسط iTunes وجود دارد و همچنین می توانید از این فایل ها بک آپ بگیرید. اما قبل از اینکه بتوانید این کارها را انجام دهید، ابتدا باید بدانید که فایل های پشتیبان iTunes در کجای حافظه داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ شما ذخیره می شوند. در ادامه مقاله به توضیح بیشتر در این مورد خواهیم پرداخت. اگر در مورد موارد توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. با ما بمان.

فایل های پشتیبان (آرشیو کردن(یا توسط iTunes پشتیبانی می شود)iTunes) در کدام قسمت از حافظه داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ ذخیره می شوند؟

روش ذخیره فایل های پشتیبان یا پشتیبان در رایانه ها یا لپ تاپ های ویندوزی با مک بوک اپل متفاوت است. در رایانه ها یا لپ تاپ های ویندوزی، فایل های پشتیبان یا پشتیبانی در مسیر زیر ذخیره می شوند:

  • ج:\کاربران\[username]\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\
  • در آدرس بالا به جای نام کاربری باید نام کاربری ویندوز خود را وارد کنید.

محل ذخیره خودکار فایل های پشتیبان یا نسخه های پشتیبان ایجاد شده توسط iTunes در مسیر زیر است:

  • ~/کتابخانه/پشتیبانی برنامه/MobileSync/پشتیبان گیری/

هم در رایانه شخصی یا لپ تاپ ویندوزی و هم در مک بوک، پس از رفتن به مسیری که وارد کرده اید، پوشه ها و زیرپوشه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. هر یک از این زیرپوشه ها مستقل هستند، اما به سختی می توان آنها را شناسایی کرد زیرا نام آنها بسیار مبهم است. هر زمان که فایل های پشتیبان یا بک آپ از طریق iTunes تهیه و در این مسیر ذخیره شوند، پوشه ای با نام خاص و تا حدودی عجیب تولید می شود. دلیل عجیب بودن این نام گذاری استفاده از شماره شناسایی دستگاه جهانی است. به عنوان مثال، ممکن است پوشه ای به نام f8cae1ed7af8f566c0ec19f309h92c31f3439324 را در مسیر فایل های پشتیبان ایجاد شده در iTunes مشاهده کنید.

چگونه می توانیم پوشه یا فایل مرتبط با هر دستگاهی را پوشه کنیم iOS شناسایی؟

ممکن است چندین دستگاه iOS داشته باشید. برای مثال، شما هم آیفون و هم اپل آی‌پد دارید و از ابزار iTunes برای ایجاد فایل‌های پشتیبان یا حفظ محتوای هر دو دستگاه استفاده می‌کنید. در این حالت وقتی مسیر ذخیره این فایل ها را در حافظه داخلی کامپیوتر ویندوزی، لپ تاپ یا مک بوک خود مشخص می کنید، نمی توانید فایل های پشتیبان آیفون را از فایل های پشتیبان آی پد تشخیص دهید. در این شرایط باید یک روش تشخیصی جالب برای شناسایی و جداسازی این فایل ها و پوشه ها و دسته بندی آنها پیدا کنید.

راه شناسایی و جداسازی فایل‌ها و پوشه‌های پشتیبان ایجاد شده توسط دستگاه‌های iPhone یا iPad با استفاده از iTunes، استفاده از شماره شناسایی جهانی دستگاه (که ما آن را UDID می‌نامیم) است. برای انجام این کار، یکی از دستگاه های iOS خود را با استفاده از کابل USD به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید. سپس به بخش Summary ابزار iTunes بروید. در این قسمت شماره سریالی مشابه زیر مشاهده خواهید کرد:

اگر یک بار روی گزینه شماره سریال کلیک کنید، به یک شماره شناسایی جهانی (UDID) تبدیل می شود. پس از شناسایی فرمت کد UDID دستگاه مورد نظر، مسیر مربوط به ذخیره فایل های پشتیبان یا حفظ سرویس iTunes را مشاهده کنید. پوشه ها و فایل هایی که با کد شناسایی جهانی دستگاه شما مطابقت دارند با این دستگاه مرتبط هستند. کد UDID یک کد منحصر به فرد است و امکان ندارد کد UDID دو دستگاه دقیقاً یکسان باشد. بنابراین مشکل شما در شناسایی فایل های پشتیبان یا پشتیبانی مربوط به دستگاه های مختلف حل خواهد شد. برای داشتن فایل های آرشیو به صورت لیستی هماهنگ و مرتب، کافیست از گزینه Sort by name در پوشه مورد نظر استفاده کنید. با استفاده از این گزینه، کدهای UDID مشابه در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به این ترتیب می دانید که هر فایل یا پوشه با کدام دستگاه iOS مرتبط است.

چگونه می توانیم آخرین نسخه فایل های آرشیو را دریافت کنیم (آرشیو کردن) یا پشتیبانی تولید شده را در بین فایل های موجود پیدا کنید؟

هنگامی که بتوانید فایل های پشتیبان یا پشتیبانی ایجاد شده توسط سرویس iTunes را شناسایی کرده و فایل ها را برای هر دستگاه دسته بندی کنید، باید بتوانید آخرین و جدیدترین نسخه پشتیبان ایجاد شده را در میان پوشه ها و فایل های موجود بیابید. در پاسخ به این سوال که چگونه می توان این کار را انجام داد، باید گفت که کافی است به نام پوشه ها و بک آپ های موجود نگاه کنید. آخرین نسخه پشتیبان یا فایل های پشتیبان ایجاد شده توسط iTunes فقط دارای کد UDID هستند و هیچ اطلاعات دیگری مانند تاریخ پشتیبان گیری ندارند.

فرض کنید آخرین نسخه پشتیبان از محتوای آیفون یا آیپد شما در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۷ در ساعت ۱۳:۱۵:۳۵ انجام شده است. اگر به مسیر ذخیره سازی این فایل در حافظه داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ خود مراجعه کنید، یک فایل آرشیو با کد f8cae1ed7af8f566c0ec19f309h92c31f3439324 مشاهده خواهید کرد. حالا تصور کنید آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کرده اید و با استفاده از iTunes یک فایل پشتیبان جدید ایجاد کرده اید. This new file is saved with the name f8cae1ed7af8f566c0ec19f309h92c31f3439324, and the backup or previous maintenance files that were saved in the memory of the computer or laptop in the last month are called f8cae1ed7af8f566c0ec19f309h92c31f3439324-20170401-13 1 53 5 name changed. همانطور که مشخص است تاریخ و زمان دقیق تهیه نسخه پشتیبان یا فایل های پشتیبان به انتهای نام فایل قبلی اضافه می شود. بنابراین، کار شما برای یافتن آخرین و جدیدترین فایل پشتیبان آسان می شود، فقط کافی است فایلی را در لیست پوشه ها و فایل های پشتیبان آیفون یا آی پد خود جستجو کنید که فقط حاوی کد UDID دستگاه بدون تاریخ و زمان باشد.

نحوه حذف، انتقال و پشتیبان گیری مجدد از فایل های پشتیبان (آرشیو کردن) یا پشتیبانی ایجاد شده توسط iTunes (iTunes)

فایل های پشتیبان یا پشتیبان ایجاد شده توسط iTunes فایل های کامل هستند. به همین دلیل حجم بسیار بالایی دارند. بنابراین بهتر است هر از چند گاهی به محل ذخیره فایل های آرشیو موجود در حافظه داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ رفته و فایل های قدیمی را حذف کنید. نکاتی وجود دارد که باید در حین انجام این کار به آنها توجه کنید. در ادامه به توضیح این موضوعات خواهیم پرداخت.

حذف فایل های آرشیو (آرشیو کردن) یا پشتیبانی در سیستم عامل ویندوز

اگر رایانه یا لپ تاپ شما از سیستم عامل ویندوز استفاده می کند، هیچ راهی برای تعامل مستقیم بین نسخه ویندوز iTunes (iTunes) و سیستم عامل ویندوز رایانه یا لپ تاپ وجود ندارد. برای اینکه بتوانید فایل های پشتیبان غیر ضروری را حذف کنید، به مسیر ذخیره سازی این فایل ها در حافظه داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ رفته و فایل های قدیمی ایجاد شده توسط iTunes را حذف کنید.

لطفا توجه داشته باشید که به همان روشی که در قسمت قبل ذکر شد، آخرین و جدیدترین فایل پشتیبان را پیدا کنید تا به طور تصادفی آن را از محتویات آیفون یا آیپد خود پاک نکنید. پس از شناسایی فایل های غیر ضروری در مسیر ذکر شده، آنها را تک تک یا به صورت گروهی انتخاب کرده و با زدن دکمه Delete آنها را حذف کنید. اگر می خواهید یک کپی از این فایل ها داشته باشید، می توانید آنها را در قسمت دیگری از حافظه داخلی دستگاه یا یک هارد اکسترنال کپی کنید.

حتی اگر می‌خواهید از فایل‌های پشتیبان یا پشتیبانی ایجاد شده توسط iTunes، دوباره پشتیبان بگیرید. به طور کلی، سیستم عامل ویندوز، فایل های پشتیبان و پوشه های ایجاد شده توسط iTunes را به عنوان فایل های معمولی در نظر می گیرد. به همین دلیل می توان این فایل ها را حذف یا منتقل کرد یا از این فایل بک آپ گرفت.

حذف فایل های آرشیو (آرشیو کردن) یا پشتیبانی در سیستم عامل OSX

تمام آنچه در مورد سیستم عامل ویندوز گفته شد در مورد مک بوک اپل و سیستم عامل OS X نیز صدق می کند. تنها تفاوت این است که نسخه OS X iTunes می تواند مستقیماً با مک بوک تعامل داشته باشد و فایل های آرشیو شده را مستقیماً مدیریت کند. برای دسترسی به این گزینه در نسخه OS X iTunes به قسمت Preferences رفته و گزینه Devices را انتخاب کنید.

پس از مراجعه به این بخش، لیستی از فایل های پشتیبان یا پشتیبانی ایجاد شده توسط iTunes به صورت دقیق و منظم ارائه می شود. این فایل های پشتیبان دارای نام هستند و زمان دقیق تهیه آنها نیز موجود است. برای حذف، پشتیبان گیری یا رفتن به ذخیره پوشه، باید روی آن کلیک راست کنید. از گزینه Backup می توان برای انتقال فایل پشتیبان مورد نظر استفاده کرد. همچنین روش های انجام شده در سیستم عامل ویندوز در سیستم عامل OS X نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا