اخبار تکنولوژی

علت نمایش ارور ۱۰۰۹ در آیفون و راه حل رفع آن

بدون شک کاربران ایرانی دستگاه های اپل با این پیام آزاردهنده آشنا هستند:

درخواست شما قابل رسیدگی نمی باشد
کد خطا: ۱۰۰۹

زیرا بارها هنگام ورود به اپل استور یا اقدام به دانلود نرم افزار با این پیغام مواجه می شوند که معمولا برای کاربران ایرانی نمایش داده می شود; همانطور که گفتیم، پیام خطا یا خطای ۱۰۰۹ زمانی ظاهر می شود که می خواهید محتوایی مانند یک برنامه یا بازی را از یک فروشگاه اپل (اپ استور) دانلود کنید که به کشوری غیر از کشوری که به صورت فیزیکی در آن خرید می کنید، اختصاص داده شده است.

بد نیست بدانید که دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اپل به صورت غیرمستقیم مسدود شده است زیرا به دلیل مشکل تحریم کشور عزیزمان ایران توسط این شرکت آمریکایی (اپل)، اساسا امکان ساخت اپل آیدی با آن وجود ندارد. مشخصات و آدرس ایران و تمامی اپل آیدی ها هم با مشخصات آمریکا یا کشور های دیگر می باشد.

در واقع زمانی که شما حساب کاربری اپل خود را ایجاد می کنید، به دلیل اینکه ایران در لیست آن نیست و ما تحریم شده بودیم، مجبور می شویم از طریق کشورهای دیگر حساب کاربری ایجاد کنیم و اکثر این اکانت ها در هنگام ورود در آمریکا و اپل ایجاد می شوند. اپل استور یا دانلود یک نرم افزار یا بازی ابتدا آی پی شما و کشور انتخاب شده در اکانت شما را بررسی می کند و اگر یکسان نباشد با این خطا مواجه می شوید.


چگونه مشکل پیغام خطای ۱۰۰۹ – ارور ۱۰۰۹ را حل کنیم؟

برای رفع خطای ۱۰۰۹ (عدم اتصال به فروشگاه iTunes) باید جعل هویت یک کاربر غیر ایرانی باشد و برای این کار باید از نرم افزاری برای دور زدن تحریم ها و تغییر IP استفاده کنید، زیرا این امر باعث می شود اپل موقعیت فیزیکی شما را به یک کاربر اختصاص دهد. کشور خارجی غیر از ایران؛ پس کافی است ابتدا اتصال این نرم افزار را ایمن کنید و سپس با خیال راحت از فروشگاه اپل استفاده کنید.

البته به یاد داشته باشید که کاربران تنها در زمان دانلود اولیه می توانند از آن استفاده کنند و پس از گذشت چند دقیقه و نمایش Paused، فیلتر را متوقف کنند و سرویس تغییر آدرس اینترنتی را متوقف کرده و دریافت را از سر بگیرند.

۱٫ به یک VPN متصل شوید.
۲٫ برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Get > install ضربه بزنید تا دانلود شروع شود.
۳٫ سپس از VPN جدا شده و بار دیگر دانلود را از سر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله