اخبار تکنولوژی

فرستادن برنامه از گوشی به گوشی دیگر (۲ روش ساده)

فرستادن برنامه از گوشی به گوشی دیگر

باید بدانید که قابلیت تبادل فایل بین دستگاه های هوشمند یکی از قابلیت هایی است که کاربران این محصولات هر روز از آن استفاده می کنند. تصور کنید یک برنامه جدید نصب کرده اید و در حال استفاده از آن هستید و ناگهان دوست شما آن برنامه را در گوشی شما می بیند و از شما می خواهد که آن را برای او ارسال کنید! اگر بله، از چه روشی برای ارسال این درخواست استفاده می کنید؟

سال ها پیش از اشعه مادون قرمز یا مادون قرمز گوشی برای تبادل انواع فایل ها استفاده می شد. سپس نوبت به اتصال بلوتوث رسید، اما اکنون استفاده از این قابلیت ها تقریبا منسوخ شده است. امروزه می توان از روش های بسیار سریعتر و گسترده تر برای تبادل هر فایلی در دستگاه های هوشمند استفاده کرد. در این مقاله تصمیم گرفتیم دو روش ساده برای ارسال و انتقال اپلیکیشن ها از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه دیگر را ارائه کنیم.

اگر در طی مراحل توضیح داده شده و نحوه استفاده از اپلیکیشن مورد نظر با مشکل مواجه شدید، می توانید سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. توجه داشته باشید که روش های انتقال برنامه ها بین دستگاه های اندرویدی بسیار متفاوت است و ما همه آنها را توضیح نمی دهیم. پس این مقاله را تا انتها با دقت دنبال کنید.

روش اول: استفاده از اپلیکیشن MyAppSharer

در این روش از اپلیکیشن مخصوصی به نام MyAppSharer استفاده می کنیم. این اپلیکیشن مفید می تواند فایل های شما را به روش های مختلف با سایر اپلیکیشن ها و افراد دیگر به اشتراک بگذارد. بنابراین ابتدا این برنامه را دانلود و نصب کنید و مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا اپلیکیشن MyAppSharer را باز کنید. نماد برنامه دو ربات اندروید را در کنار هم نشان می دهد که نماد اشتراک گذاری روی آنها سنجاق شده است.

پس از باز کردن این برنامه، لیستی ظاهر می شود. این لیست شامل برنامه های موجود در گوشی اندروید شما می شود. در لیست موجود، برنامه ای را که می خواهید برای دیگران ارسال کنید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر برنامه های زیادی روی دستگاه هوشمند خود نصب کرده اید؛ پیدا کردن آنها در لیست موجود کمی دشوار می شود، می توانید از ویژگی جستجوی برنامه MyAppSharer استفاده کنید. در این صورت فقط نام اپلیکیشن مورد نظر خود را جستجو کنید.

مطابق تصویر بالا برنامه هایی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید. هنگامی که علامت چک در بخش مشخص شده ظاهر شد، روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید.

در بالای برنامه MyAppSharer یک نوار لغزنده با دو بخش به نام های “APK” و “Link” وجود دارد. با انتخاب گزینه ‘لینک’ لینک دانلود مربوط به فروشگاه گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن های انتخابی ایجاد می شود و فرد مورد نظر باید به آن لینک مراجعه کرده و اپلیکیشن های مورد نظر را دانلود کند. اما با انتخاب گزینه “APK” فایل های مربوط به نصب اپلیکیشن های مورد نظر مستقیما برای گیرنده ارسال می شود. پیشنهاد می کنیم از این گزینه برای ارسال برنامه های مورد نظر خود استفاده کنید.

پس از انجام مراحل بالا، باید روی آیکون آبی رنگی که در تصویر بالا نشان داده شده است ضربه بزنید. این نماد به نماد اشتراک گذاری معروف است. با زدن این نماد گزینه های مختلفی مانند بلوتوث، واتس اپ، ایمیل، فیس بوک، جیمیل، گوگل پلاس و غیره ظاهر می شوند. با انتخاب هر یک از این گزینه ها، برنامه MyAppSharer امکان اشتراک گذاری برنامه های دلخواه شما را فراهم می کند. با انتخاب شبکه های اجتماعی یا اپلیکیشن های پیام رسان موجود، این برنامه ها اجرا می شوند و تنها باید مقصد یا مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید تا فایل های لازم برای او ارسال شود. با انتخاب گزینه ایمیل، اپلیکیشن مورد نظر در قالب ایمیل برای مخاطبان شما ارسال می شود. با انتخاب گزینه بلوتوث برنامه های انتخابی شما برای شخص مورد نظر شما ارسال می شود. توجه داشته باشید که در این صورت فرد مورد نظر باید نزدیک شما باشد و بلوتوث دستگاه او فعال باشد.

روش دوم: با استفاده از برنامه SHAREit

در حال حاضر برنامه SHAREit یکی از محبوب ترین برنامه های اشتراک گذاری فایل در بین کاربران دستگاه های اندرویدی است. با استفاده از این برنامه می توانید هر فایلی که می خواهید از جمله برنامه ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. لطفا توجه داشته باشید که برای تبادل فایل با استفاده از برنامه SHAREit، این برنامه باید هم بر روی دستگاه مبدا و هم در دستگاه مقصد نصب و اجرا شود.

در مرحله اول، هر دو طرف باید اپلیکیشن SHAREit را دانلود کرده و روی دستگاه های هوشمند خود نصب کنند.

پس از نصب برنامه SHAREit، هر دو کاربر باید وارد این اپلیکیشن شده و آن را اجرا کنند.

در صفحه اول برنامه SHAREit روی گزینه Send ضربه بزنید. با کلیک بر روی این گزینه، اتصال وای فای گوشی شما فعال می شود. پس از چند ثانیه لیستی در مقابل شما ظاهر می شود که شامل فایل ها و مواردی است که می توانید از طریق SHAREit با سایر افراد در این اپلیکیشن به اشتراک بگذارید.

یک منو در بالای برنامه SHAREit وجود دارد. در این منو روی گزینه Application ضربه بزنید تا لیست برنامه های قابل ارسال به دستگاه شما ظاهر شود.

اکنون می توانید برنامه یا برنامه هایی را که می خواهید ارسال کنید از لیست موجود انتخاب کنید. پس از انتخاب اپلیکیشن های مورد نظر، باید گزینه Next را بزنید تا SHAREit به طور خودکار سایر کاربران مرتبط با آن اپلیکیشن را جستجو کند.

در این مرحله باید برنامه SHAREit بر روی دستگاه مورد نظر (دستگاهی که می خواهد برنامه را دریافت کند) در حال اجرا باشد و در صفحه اول گزینه Receive انتخاب شود. با زدن این گزینه فایل های مورد نظر شما برای آن ارسال می شود.

همانطور که گفته شد راه های زیادی برای تبادل فایل بین دستگاه های اندرویدی وجود دارد. برنامه های دیگری مانند Zapya نیز برای انتقال فایل ها و برنامه های مختلف بسیار مفید و عالی هستند. پیشنهاد می کنیم از برنامه هایی مانند SHAREit و Zapya برای اشتراک گذاری برنامه ها بین دستگاه های هوشمند مختلف استفاده کنید. فرآیند به اشتراک گذاری فایل در برنامه Zapya بسیار شبیه به برنامه SHAREit است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله