اخبار تکنولوژی

منتظر این ۵ تغییر بزرگ در گوشی های آیفون ۱۶ باشید

به گزارش کافه نیوز در اینجا شما را با ۵ تا از بزرگ‌ترین تغییراتی که به‌گفته کارشناسان در گوشی های آیفون ۱۶ – iPhone 16 اپل اتفاق می‌افتد، آشنا خواهیم کرد.

هنوز مدت زیادی از معرفی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ اپل نگذشته و حداقل ۱۰ ماه هم با معرفی گوشی های آیفون ۱۶ فاصله داریم. اما از همین حالا اخبار مختلفی از گوشه و کنار می‌شنویم که به تغییرات و امکانات جدید نسل آینده آیفون اشاره می‌کنند.

۵ تغییر بزرگ در گوشی های آیفون ۱۶

گزارش‌ها به ویژگی‌های متفاوتی اشاره می‌کنند، اما اکثر منابع روی ۵ ویژگی جدید متفق القول هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. البته لازم به‌ذکر است که ما این ویژگی‌های جدید را نه تأیید و نه تکذیب می‌کنیم. برای آنکه بتوانیم با اطمینان بیشتری در موردشان صحبت کنیم، به زمان بیشتری احتیاج است.

 ۱. نمایشگر بزرگ‌تر

راس یانگ، تحلیلگر حوزه نمایشگرها که معمولا پیش‌بینی‌هایش درست از آب درمی‌آیند، می‌گوید که سایز نمایشگر آیفون ۱۶ پرو از ۶.۱ اینچی به ۶.۳ اینچ و سایر نمایشگر آیفون ۱۶ پرو مکس نیز از ۶.۷ به ۶.۹ اینچ افزایش پیدا خواهد کرد. منابع متعددی این گزارش را تأیید کرده‌اند که می‌تواند آن را باورپذیر کند.

۲. پیشرفت چشمگیر تراشه‌های A18 و A18 Pro

blank

اپل همراه گوشی‌های سری آیفون ۱۵ پرو خودش از نخستین تراشه ۳ نانومتری موبایل جهان رونمایی کرد. چیپست A17 Pro کمی در بخش CPU ارتقا یافته بود، اما در پردازشگر گرافیکی آن به‌طور کلی بازنگری شده بود. حالا اپل می‌تواند در بخش مصرف انرژی، مدیریت تولید حرارت و توان CPU پردازنده‌های نسل بعدی A18 پیشرفت‌هایی را به‌وجود بیاورد.

جف پو، تحلیلگر تکنولوژی شرکت HIS می‌گوید که اپل در حال توسعه دو نسخه متفاوت از تراشه A18 است. نسخه استاندارد آن برای آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس و نسخه پرو این تراشه نیز برای سری آیفون ۱۶ پرو در نظر گرفته شده است. پو همچنین تأکید می‌کند که مشکلات تولید حرارت بیش از حد در تراشه‌های A16 و A17 Pro که زیر قاب گوشی‌های خانواده iPhone 15‌ به‌کار رفته بود، در نسل جدید برطرف می‌شود.

۳. زوم اپتیکال ۵ برابری برای سری پرو

blank

اپل فقط در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس از یک دوربین با زوم اپتیکال ۵ برابری استفاده کرد. اخیرا The Elec گزارش داده که اپل می‌خواهد این دوربین پریسکوپی را روی نسخه پرو نسل بعدی آیفون‌ها هم به‌کار ببرد. این رسانه معتقد است که به‌لطف افزایش در ابعاد نمایشگر، اپل فضای کافی برای قرارگیری یک لنز توانمندتر زیر پوست iPhone 16 Pro در اختیار خواهد داشت.

این پیشرفت خوبی برای علاقه‌مندان به نسخه کوچک‌تر آیفون پرو خواهد بود که می‌توانند از یکی از جذاب‌ترین ویژی‌های منحصربه‌فرد آیفون ۱۵ پرو مکس بهره‌مند شوند.

۴. رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اولترا واید

blank

جف پو، معتقد است که اپل می‌خواهد لنز دوربین فوق عریض گوشی های آیفون ۱۶ پرو را به ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا ببخشد. به‌عبارت دیگر این یعنی کاربران می‌توانند با دوربین فوق عریض گوشی خود نیز عکس‌های خام با فرمت RAW‌ و جزئیاتی بیشتر را ثبت کنند. و در کنار وضوح ۴۸ مگاپیکسلی، عکاسی ۲۴ مگاپیکسلی نیز با این دوربین اولترا واید امکان‌پذیر خواهد بود.

۵. ورود هوش مصنوعی به دنیای آیفون‌ها

blank

آنطور که گفته می‌شود، اپل همراه با سیستم عامل iOS 18 به‌دنبال ارائه تجربه کاربری متفاوتی با گوشی‌هایش است. یکی از عمده‌ترین تغییرات این پلتفرم، اضافه شدن مولد هوش مصنوعی است که می‌تواند رقابت را در این بازار با شرکت‌هایی از جمله گوگل و اوپن ای آی داغ کند. در حالی که چندی پیش سامسونگ از پلتفرم هوش مصنوعی خود به‌نام سامسونگ گاوس رونمایی کرد، حالا همه منتظر اپل هستند تا آن هم بخواهد هوش مصنوعی را به دستیار مجازی سیری اضافه کند و از آن همراهی ایده‌آل برای آسان‌تر کردن زندگی کاربران آیفون بسازد.

به گزارش جف پو، اپل در حال ساخت چند صد سرور هوش مصنوعی است و این کار را سال آینده هم ادامه خواهد داد. اپل با ترکیب یک هوش مصنوعی مبتنی بر فضای ابری و پردازش داده روی دستگاه، سرانجام می‌تواند در اواخر سال ۲۰۲۴ هوش مصنوعی را به آیفون‌ها و تبلت‌های آیپد خود بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا