اخبار تکنولوژی

انتقال برنامه به کارت حافظه در هواوی

انتقال برنامه به کارت حافظه در هواوی

برنامه های اندروید را از حافظه داخلی به microSD منتقل کنید

باید توجه داشته باشید که پتانسیل حافظه داخلی یکی از مهم ترین ویژگی های یک دستگاه تلفن همراه هوشمند است. اگر حافظه داخلی دستگاه شما پتانسیل پایینی داشته باشد یا پر باشد، استفاده از محصول مورد نظر مشکل خواهد بود. خوشبختانه دستگاه های هوشمند اندرویدی از این نظر دو مدل متفاوت هستند. گروه اول از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند و روش طراحی مشابه آیفون اپل است. این محصولات با پتانسیل خاصی برای حافظه داخلی وارد بازار می شوند و کاربران همواره با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات مواجه خواهند بود، اما گروه دوم شامل محصولات اندرویدی است که از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می کنند. این دسته از محصولات اندرویدی معمولاً قابلیت اتصال رم میکرو اس دی را دارند و به این ترتیب می توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آنها را به شیوه ای کارآمدتر کنترل کرد.

در این مقاله تنها به این دسته از محصولات اندرویدی می پردازیم که از اتصال حافظه جانبی و رم microSD پشتیبانی می کنند. با استفاده از این مدل محصول، گاهی اوقات کاربر این امکان را خواهد داشت که برنامه های نصب شده را از حافظه داخلی دستگاه به حافظه خارجی انتقال دهد، در این صورت از تجمع اطلاعات در حافظه داخلی محصول و پر شدن آن جلوگیری می شود. . در این مقاله تصمیم گرفتیم نحوه انتقال نرم افزار اندروید از حافظه داخلی به رم microSD را توضیح دهیم.

به نکات کلیدی زیر توجه کنید

متاسفانه محدودیت ها و شرایطی برای انتقال نرم افزار از حافظه داخلی دستگاه به رم microSD وجود دارد. به عنوان مثال، اکثر دستگاه های هوشمند اندرویدی که دارای سیستم عامل اندروید ۴ تا ۴٫۲ هستند، اجازه انتقال نرم افزار از حافظه داخلی به حافظه خارجی را نمی دهند. گوگل قابلیت مورد نظر را در آن نسخه های سیستم عامل اندروید حذف و در اندروید ۴٫۳ دوباره ایجاد کرد. با این حال، همه دستگاه های اندرویدی که از این سیستم عامل یا نسخه های جدیدتر استفاده می کنند پشتیبانی نمی شوند.

مورد بعدی مربوط به برنامه ای است که قصد انتقال آن را دارید. شخص یا تیم طراحی کننده نرم افزار باید قابلیت حمل نرم افزار را تعریف کند. بنابراین، حتی اگر سیستم عامل موبایل اندروید شما از قابلیت انتقال نرم افزار به رم microSD پشتیبانی کند و دستگاه شما نیز از این قابلیت پشتیبانی کند، نمی توان با قاطعیت گفت که ما توانایی انتقال برنامه ها روی یک دستگاه خصوصی از حافظه داخلی به حافظه داخلی را داریم. حافظه خارجی محصول اما به طور کلی اگر قصد دارید برنامه های نصب شده دستگاه اندرویدی خود را از حافظه داخلی به حافظه جانبی منتقل کنید باید مراحلی را که در ادامه توضیح می دهیم انجام دهید.

مراحل انتقال برنامه های اندروید از حافظه داخلی به رم microSD

با فرض اینکه دستگاه اندرویدی شما شرایط لازم را داشته باشد و برنامه مورد نظر شما قابلیت انتقال به حافظه خارجی را داشته باشد، مراحل انجام این فرآیند به شرح زیر است: ابتدا باید به قسمت تنظیمات اندروید خود بروید. دستگاه هوشمند این برگه با نماد چرخ دنده مشخص شده است.

با انتخاب آیکون مذکور لیستی از موارد مختلف در قسمت تنظیمات دستگاه به شما نمایش داده می شود. در این لیست به دنبال قسمتی به نام Applications, Applications یا Application Manager بگردید و پس از یافتن این قسمت وارد آن شوید.

اگر دستگاه اندرویدی شما دارای نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید مانند اندروید ۲٫۲ است، پس از انتخاب قسمت Applications باید مورد دیگری را که در تصویر زیر نشان داده شده است انتخاب کنید تا لیست نرم افزارهای دستگاه اندرویدی شما نمایش داده شود. اما اگر دستگاه شما از نسخه های جدیدتر سیستم عامل اندروید استفاده می کند، با انتخاب گزینه Apps (مرحله قبل)، لیست نرم افزارهای دستگاه به صورت مستقیم نمایش داده می شود و نیازی به انتخاب مورد دیگری نیست.

حال باید نرم افزار مورد نظر را از لیست بالا و در رابطه با نرم افزار نصب شده روی دستگاه انتخاب کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهیم نرم افزار «۴ Pics 1 Word» را از حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود به کارت حافظه microSD منتقل کنیم. ابتدا نرم افزار مورد نظر را از لیست ارائه شده انتخاب می کنیم. پس از انتخاب این نرم افزار صفحه ای مانند تصویر بالا نمایش داده می شود. اگر در صفحه مورد نظر گزینه ای به نام انتقال به کارت SD قابل مشاهده است و فعال است، می توانید با انتخاب آن، محتوای برنامه مورد نظر خود را از حافظه داخلی به حافظه خارجی دستگاه خود منتقل کنید. اما اگر این گزینه در این قسمت فعال نباشد، به احتمال زیاد دستگاه هوشمند شما یا برنامه مورد نظر از قابلیت انتقال برنامه های نصب شده در حافظه به حافظه رم microSD پشتیبانی نمی کند.

استفاده از نرم افزار اختصاصی

برای انتقال برنامه های نصب شده از حافظه داخلی دستگاه به حافظه جانبی نرم افزار خصوصی ارائه شده است که پس از نصب آنها بر روی دستگاه لیستی از برنامه های قابل انتقال به حافظه جانبی یا رم microSD را نشان می دهد. به این ترتیب به راحتی می توانید متوجه شوید که کدام یک از برنامه های نصب شده بر روی دستگاه هوشمند خود قابلیت انتقال به حافظه جانبی را دارند و سپس با انتخاب آنها به راحتی می توانید این فرآیند را انجام دهید. یکی از معروف ترین این برنامه های تخصصی و انتقال دهنده، برنامه Link2SD است که در حال حاضر بسیاری از افراد و کاربران دستگاه های هوشمند اندرویدی خود از آن استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله