اخبار تکنولوژی

انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر (۲ روش)

انتقال برنامه نصب شده اندروید به گوشی دیگر

آموزش ارسال برنامه های نصب شده اندروید به دیگران

به اشتراک گذاری فایل های برنامه بین دستگاه های تلفن همراه هوشمند یکی از اقداماتی است که دائما مورد نیاز کاربران گوشی های هوشمند است. به عنوان مثال، ممکن است نرم افزار جدیدی را نصب کرده باشید و قصد دارید آن را با شخص دیگری که یک گوشی اندرویدی دارد معامله کنید. در این شرایط از چه روشی برای ارسال اپلیکیشن مورد نظر استفاده می کنید؟

در روزهای اولیه گوشی های اندرویدی، از اشعه مادون قرمز یا مادون قرمز گوشی برای جابجایی فایل ها استفاده می شد. در نسل بعدی نوبت به استفاده از قابلیت حمل بلوتوث رسید که امروزه تقریبا منسوخ شده و دیگر کارایی ندارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی از روش های بسیار سریع تری برای تبادل هرگونه فایل در دستگاه های تلفن همراه هوشمند استفاده می شود که در این مقاله به شرح دو مورد کاربردی و ساده از آن ها می پردازیم.

روش اول: با استفاده از برنامه SHAREit

امروزه یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های اشتراک گذاری فایل در بین کاربران دستگاه های هوشمند اندروید، اپلیکیشن SHAREit است. با استفاده از این برنامه، می‌توانید مانند روش اول، هر فایلی را که می‌خواهید، از جمله برنامه‌ها، با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. البته همانطور که بیشتر شما می دانید، برای تبادل فایل با استفاده از برنامه SHAREit، این برنامه باید بر روی هر دو دستگاه منبع و هدف نصب و اجرا شود.

اولین قدم برای هر دو کاربر Dunlo نصب و راه اندازی برنامه SHAREit در دستگاه سیستم عامل اندروید است.

پس از راه اندازی برنامه در صفحه باز شده اپلیکیشن SHAREit گزینه Send را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، برنامه از شما اجازه می خواهد تا به وای فای دستگاه متصل شده و آن را روشن کند. پس از چند دقیقه مکث، لیستی از فایل ها و برنامه ها و تمام مواردی که می توان از طریق برنامه SHAREit ارسال کرد به شما نمایش داده می شود.

در بالای صفحه برنامه SHAREit، منویی وجود دارد که باید از آن گزینه App را انتخاب کنید تا به لیست برنامه های قابل ارسال به دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

در این مرحله اپلیکیشن هایی را که می خواهید ارسال کنید از لیست اپلیکیشن های موجود انتخاب کنید. پس از انتخاب اپلیکیشن های مورد نظر، باید گزینه Next را انتخاب کنید تا اپلیکیشن SHAREit به صورت خودکار سایر کاربران متصل به آن اپلیکیشن را پیدا کند.

برای دریافت فایل باید برنامه SHAREit بر روی دستگاه مورد نظر (دستگاهی که قصد دریافت برنامه ها را دارد) نصب و اجرا شود و برای دریافت فایل در صفحه اول گزینه Receive انتخاب شود تا امکان ارسال یک فایل وجود داشته باشد. فایل.

همانطور که گفته شد، روش های متعدد و متنوعی برای تبادل فایل بین دستگاه های هوشمند اندرویدی وجود دارد. برنامه های مفید دیگری مانند Zapya برای اشتراک گذاری فایل ها و برنامه هایی وجود دارد که استفاده از آنها مانند SHAREit توصیه می شود زیرا فرآیند اشتراک گذاری فایل در برنامه Zapya تا حد زیادی شبیه برنامه SHAREit است و خیلی پیچیده نیست.

روش دوم: اپلیکیشن MyAppSharer

یکی از نرم افزارهای مفید اپلیکیشنی به نام MyAppSharer است. این اپلیکیشن قابلیت اشتراک گذاری فایل ها و حتی نرم افزارهای دیگر گوشی شما را با افراد دیگر دارد. پس ابتدا این برنامه را از فروشگاه های اینترنتی دانلود و نصب کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا اپلیکیشن MyAppSharer را اجرا کنید. اگر به دنبال این برنامه هستید، بهتر است بدانید که نماد این برنامه شبیه به دو ربات اندرویدی در کنار هم با نماد اشتراک گذاری روی سینه است.

پس از راه اندازی این برنامه، لیستی از برنامه های نصب شده روی گوشی شما ظاهر می شود که قابل انتقال هستند. شما به راحتی می توانید از این لیست برنامه هایی را که قصد دارید برای شخص دیگری ارسال کنید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای راحتی کاربران در یافتن نرم افزار مورد نظر در میان لیست طولانی برنامه ها، این نرم افزار عملکرد جستجوی اپلیکیشن MyAppSharer را در اختیار شما قرار می دهد که در آن به راحتی می توانید نام اپلیکیشن مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.

هنگامی که علامت تیک در کنار نرم افزار قرار می گیرد به این معنی است که برنامه مورد نظر انتخاب شده است.

گزینه دیگری که این نرم افزار در اختیار کاربران قرار می دهد اشتراک گذاری لینک های دانلود و نصب اپلیکیشن ها است. در بالای برنامه MyAppSharer، یک نوار لغزنده وجود دارد که دارای دو بخش با عنوان “APK” و “Link” است. همانطور که گفتیم با انتخاب گزینه “لینک” لینک دانلود مربوط به فروشگاه گوگل پلی ایجاد می شود و گیرنده باید روی لینک کلیک کرده تا به صفحه دانلود گوگل پلی استور متصل شود و از دانلود اپلیکیشن های مورد نظر استفاده کند. اما در صورت انتخاب گزینه “APK” فایل مربوط به نصب اپلیکیشن های مورد نظر مستقیما برای گیرنده ارسال می شود و بدون نیاز به دانلود قادر به نصب آنها خواهد بود. توصیه می کنیم از روش دوم استفاده کنید.

پس از انتخاب برنامه ها و فایل های مورد نظر، باید نماد «اشتراک گذاری» را انتخاب کنید. با انتخاب این نماد، گزینه های مختلفی مانند بلوتوث، واتس اپ، ایمیل، فیس بوک، جیمیل، گوگل پلاس و غیره در دسترس شما قرار می گیرد. با انتخاب هر یک از این گزینه ها، اپلیکیشن MyAppSharer موارد انتخابی شما را برای گیرنده ارسال می کند. به عنوان مثال، انتخاب شبکه های اجتماعی یا برنامه های پیام رسان در لیست، صفحه آن پیام رسان ها را باز می کند و فقط باید مقصد یا مخاطبی را که می خواهید فایل را به آن ارسال کنید، انتخاب کنید. اگر گزینه ایمیل را انتخاب کنید، اپلیکیشن های مورد نظر شما در قالب یک ایمیل برای مخاطب شما ارسال می شود. اگر گزینه بلوتوث غیرفعال باشد، اپلیکیشن هایی که انتخاب کرده اید از طریق بلوتوث برای فرد مورد نظر شما ارسال می شود، اما لازم به ذکر است که فرد گیرنده باید با روشن بودن بلوتوث نزدیک شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله