اخبار تکنولوژی

نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز ۱۰

نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز ۱۰

نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز ۱۰، استفاده از دو یا چند نمایشگر در ویندوز ۱۰ نیازمند نیازهای سخت افزاری خاصی است. البته اگر تنها قصد استفاده از ۲ صفحه نمایش را در لپ تاپ مجهز به ویندوز ۱۰ دارید، استفاده از چند دکمه ترکیبی مشکل شما را حل می کند.

اما اگر قصد دارید بیش از دو نمایشگر را به یک سیستم لپ تاپ یا دسکتاپ متصل کنید، مراحل کار کمی پیچیده تر خواهد شد. در سیستم های دسکتاپ، تعداد خروجی های GPU نقش تعیین کننده ای در استفاده از دو یا چند نمایشگر در ویندوز ۱۰ ایفا می کند، در این مقاله به بررسی این الزامات و مراحل سخت افزاری و نرم افزاری برای استفاده از دو یا چند نمایشگر در ویندوز ۱۰ می پردازیم.

پیش نیازهای استفاده از دو یا چند نمایشگر در ویندوز ۱۰

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، به احتمال زیاد پورت خروجی HDMI یا VGA دارید. در این صورت نیازی به سخت افزار اضافی نخواهید داشت. در مورد سیستم های دسکتاپ، اگر GPU شما بیش از یک پورت خروجی داشته باشد، نیازی به خرید تجهیزات جانبی نخواهید داشت.

به طور کلی، اگر تعداد پورت های خروجی با تعداد مانیتورهای شما برابر نباشد، باید از یک داک استیشن استفاده کنید. در لپ تاپ های مجهز به بیش از یک پورت Thunderbolt Display، این داک استیشن ضروری نخواهد بود و باید قبل از انجام تنظیمات، اتصالات مورد نظر را متصل کنید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که برق مانیتور و همچنین کابل رابط HDMI، VGA، DisplayPort یا DVI متصل است.

نوع کابل بسته به نوع پریز شما متفاوت است، اما می توان از تبدیل نیز استفاده کرد. البته توصیه ما این است که تا حد امکان از تبدیل استفاده نکنید و در صورت نیاز کابل مورد نظر را خریداری کنید.

۲ مانیتور را با خروجی پیش فرض به لپ تاپ و دسکتاپ وصل کنید

اگر لپ تاپ شما مجهز به پورت HDMI برای استفاده از دو یا چند نمایشگر در ویندوز ۱۰ باشد، این احتمال وجود دارد که هنگام اتصال پورت، تصویر مانیتور دوم به صورت خودکار نمایش داده شود. البته می توانید تنظیمات مورد نظر خود را در آن اعمال کنید. اما اگر این اتفاق نیفتاد، نگران نباشید و مراحل زیر را دنبال کنید. به طور کلی، هنگام اتصال بیش از یک نمایشگر، ویندوز به چهار موقعیت دسترسی دارد:

  • PC Screen Only: نمایش تصویر تنها در نمایشگر اصلی
  • Duplicate: نمایش تصویر یکسان با نمایشگر اصلی (در نمایشگر دوم)
  • Extended: ایجاد یک صفحه دسکتاپ دوم در کنار صفحه اصلی
  • Second Screen Only: نمایش تصویر تنها در نمایشگر دوم

blank

شما می توانید یکی از این موقعیت ها را با توجه به کاربر خود انتخاب کنید. اگر نمایشگر دوم در حالت Mirroring باشد، هر اتفاقی که در صفحه اول بیفتد نیز روی آن نشان داده می شود.

دفاتری که خدمات فنی- گرافیکی ارائه می دهند از این وضعیت استفاده می کنند تا نتیجه نهایی را در پیشخوان به مشتری نشان دهند. در اینجا از حالت پیشرفته استفاده خواهیم کرد. برای فعال کردن مانیتور دوم می توانید از دو روش استفاده کنید.

یک راه ساده تر، استفاده از ترکیب کلید ویندوز و P است. با فشار دادن این کلیدها، منویی در سمت راست صفحه اصلی ظاهر می شود که حالت های بالا را نشان می دهد. با انتخاب یکی از گزینه ها، تصویر در صفحه دوم فعال می شود.

راه حل دیگر استفاده از تنظیمات ویندوز است. ابتدا روی دکمه start در منوی start کلیک راست کرده و System را انتخاب کنید. در پنجره باز شده در منوی سمت چپ روی Display کلیک کنید. و در انتهای لیست در تب Multiple Displays می توانید به گزینه ذکر شده در بالا دسترسی داشته باشید.

تنظیم چیدمان چند نمایشگر در ویندوز ۱۰

برای اعمال تنظیمات زیر هنگام استفاده از دو یا چند نمایشگر در ویندوز ۱۰، به صفحه تنظیمات سیستم بروید. برای این کار ابتدا روی دکمه start در منوی start کلیک راست کرده و گزینه System را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده در منوی سمت چپ روی Display کلیک کنید. سمت راست نمایشگر تنظیمات استاندارد را نشان می دهد. در مرحله اول محل قرارگیری نمایشگرها را در کنار یکدیگر مشخص کنید. دکمه Discover نمایشگرهای متصل به سیستم را کشف می کند. دکمه Identify تعداد نمایشگرها را به شما نشان می دهد. با فشردن این دکمه اعداد در نمایشگرهای مختلف نمایش داده می شوند.

هر عدد نمایشگر یکسانی است. شما می توانید موقعیت یک مانیتور را با کلیک کردن و کشیدن آن مشخص کنید. مطمئن شوید که ماوس از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر در حالت توسعه یافته حرکت می کند.

به عنوان مثال، اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، صفحه نمایش لپ تاپ به عنوان صفحه اصلی (شماره ۱) و صفحه دوم به عنوان شماره ۲ در مقابل شما قرار دارد. حال اگر صفحه دوم در سمت چپ طرح فیزیکی قرار دارد. شما همچنین در سمت چپ قرار دهید. البته امکان تغییر نمایشگر اصلی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

blank

وضوح و مقیاس اجزای صفحه را تنظیم کنید

وقتی در ویندوز ۱۰ از دو یا چند مانیتور استفاده می کنیم، به خصوص زمانی که سیستم ما لپ تاپ است، نمایشگرها مشخصات یکسانی ندارند و بنابراین ممکن است لازم باشد برای هر یک از آنها تنظیمات جداگانه اعمال کنیم. برای این کار دوباره به صفحه تنظیمات نمایشگر بروید.

  1. ابتدا روی دکمه start در منوی start کلیک راست کنید
  2. گزینه System را انتخاب کنید.
  3. در پنجره باز شده در منوی سمت چپ روی Display کلیک کنید.

حال در تب Rearrange Display بر روی مانیتور مورد نظر کلیک کنید. سپس در پایین همین صفحه در قسمت Brightness and Color تنظیمات مربوط به نمایه رنگ و حالت شب را اعمال کنید (تقریباً ۹۹ درصد مواقع این تنظیمات صحیح هستند و نیازی به تغییر ندارند).

سپس در قسمت Scale and layout، برای تغییر اندازه اجزای صفحه، روی منوی کشویی تغییر اندازه متن، برنامه ها و سایر عناصر کلیک کرده و اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین در قسمت Display Resolution می توانید رزولوشن ایده آل را با توجه به صفحه نمایش خود انتخاب کنید. همچنین چرخش و زاویه نمایش (افقی یا عمودی) را در این قسمت انتخاب کنید.

blank

صفحه نمایش اصلی را تغییر دهید

اگر می خواهید بعد از انتخاب نمایشگر در صفحه تنظیمات نمایشگر، نمایشگر دوم به عنوان نمایشگر اصلی شما عمل کند، در پایین لیست تنظیمات، گزینه Make this my main display را فعال کنید.

blank

نحوه نمایش نوار وظیفه (taskbar) در چندین صفحه‌نمایش در ویندوز ۱۰

هنگامی که برای استفاده از دو یا چند نمایشگر در ویندوز ۱۰ تنظیم می کنید، نوار وظیفه به طور پیش فرض فقط در صفحه شروع ظاهر می شود. با این حال، می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید تا نوار وظیفه در همه نمایشگرها با استفاده از مراحل زیر نمایش داده شود:

  • در صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه Personalization را انتخاب کنید.
  • در سمت چپ روی Taskbar کلیک کنید.
  • در قسمت Multiple display، گزینه Show taskbar on all displays را انتخاب کنید. با این کار نوار وظیفه روی تمام نمایشگرهای متصل به سیستم نمایش داده می‌شود.

blank

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا