اخبار تکنولوژی

بدون استفاده از Apple ID خود از iMessage در اندروید استفاده کنید!

اپلیکیشن Beeper Mini

من نیز مانند بسیاری از کاربرانمان از گوشی هوشمند اندرویدی برای کارهای روزانه خود استفاده می کنم، اما برخی از دوستان و اعضای خانواده من کاربران آیفون هستند. از آنجایی که iMessage در Android در دسترس نیست، پیام‌های من از طریق SMS یا MMS برای آنها ارسال می‌شود که به‌عنوان یک «حباب سبز» در برنامه پیام‌های اپل نشان داده می‌شود و به بسیاری از ویژگی‌های iMessage مانند اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو دسترسی پیدا می‌کند. وضوح بالا، رشته‌های پاسخ، پیام‌های صوتی، نشانگرهای نوع و موارد دیگر گم می‌شوند. به لطف Beeper Mini، بالاخره می‌توانم از iMessage در اندروید استفاده کنم، بنابراین پیام‌های من در یک «حباب آبی» به کاربران آیفون نشان داده می‌شوند.

Beeper Mini در واقع یک برنامه جدید از طرفداران Beeper است که یک نرم افزار یکپارچه چت و صندوق ورودی است که بهترین برنامه های چت را زیر یک سقف گرد هم می آورد. برنامه اصلی Beeper از iMessage در میان سایر خدمات پیام‌رسانی پشتیبانی می‌کند، اما از شما می‌خواهد اعتبار Apple ID خود را برای استفاده از iMessage به Beeper ارائه دهید، زیرا این سرویس به عنوان پلی بین تلفن Android شما و برنامه Beeper نصب شده و Mac Mini به سیستم وارد شده است عمل می‌کند. حساب iMessage شما

Beeper Mini تضمین می کند که رمز عبور شما ذخیره نمی شود، به علاوه پیام های شما رمزگذاری شده و غیرقابل خواندن هستند و فقط مجوزهای مربوط به iMessage مورد نیاز است. Nothing و Sunbird زمانی که اپلیکیشن Nothing Chats را معرفی کردند، ادعاهای مشابهی داشتند، اما محققان به سرعت متوجه شدند که این اپلیکیشن یک کابوس امنیتی و حریم خصوصی است و باعث شد تا اندکی پس از راه اندازی آن را خاموش کنند. در حالی که هنوز چنین مشکلات امنیتی در برنامه Beeper یافت نشده است، هنوز خطر کمی برای تحویل اعتبار Apple ID شما وجود دارد. حتی اگر به Beeper اعتماد دارید، باید یک دعوت نامه برای دسترسی به برنامه آن دریافت کنید و سپس آن را از طریق رایانه تنظیم کنید.

برنامه جدید Beeper Mini هیچ یک از این هشدارها را ندارد:

  • برای استفاده از iMessage نیازی به ارائه اعتبارنامه Apple ID خود ندارید.
  • برای استفاده از برنامه نیازی به ثبت نام در لیست انتظار نیست و نیازی به کامپیوتر ندارید.

برای تنظیم موارد دلخواه، راه اندازی iMessage در اندروید و از طریق این برنامه فقط چند ثانیه طول می کشد. فقط باید Beeper Mini را از Google Play دانلود کنید، روی «ادامه با Google» ضربه بزنید تا با Google وارد شوید، به برنامه اجازه دهید به مکالمات پیامکی و لیست مخاطبین شما دسترسی داشته باشد و سپس از استفاده از آن لذت ببرید. شایان ذکر است که در هیچ نقطه ای از راه اندازی مجبور نخواهید بود Apple ID خود را وارد کنید، اما پس از راه اندازی می توانید به صورت اختیاری به تنظیمات برنامه بروید، روی Manage Connection ضربه بزنید، Connect Apple ID را انتخاب کنید و سپس از آنجا وارد شوید تا ارسال فعال شود. /دریافت پیام از آدرس ایمیل شما یا سایر دستگاه های اپل.

Beeper Mini اطلاعات حساب کاربری شما را قبل از ارسال به سرورهای اپل با استفاده از درخواست‌های HTTPS رمزگذاری‌شده به صورت محلی ذخیره می‌کند، اما من ترجیح دادم وارد سیستم نشوم زیرا به هر حال نیازی به استفاده از iMessage نداشتم. در حالی که نیاز به دسترسی به مکالمات پیامکی و لیست مخاطبین شما کاملاً واضح است، من کنجکاو بودم که چرا برنامه در هنگام راه اندازی از من خواست تا با Google وارد شوم. Beeper توضیح می دهد که این برای ثبت نام شما در سرور API Beeper است، که در آنجا وضعیت اشتراک شما را بررسی می کند و به تیم پشتیبانی آنها نام و آدرس ایمیل شما را می دهد تا بتوانند به شما در رفع همه مشکلاتی که با آن روبرو هستید کمک کنند.

حباب های آبی در پیام های اندروید

پس از ورود به سیستم با Google، از طریق تنظیمات حساب Google خود تأیید کردم که Beeper Mini فقط به نام، آدرس ایمیل و تصویر نمایه من دسترسی دارد. پس از اتمام راه‌اندازی برنامه، مکالمات اس ام اس قبلی من با کاربران آیفون را به طور یکپارچه انتقال داد و آنها را با iMessage ارتقا داد. این مکالمات مانند اکثر برنامه‌های چت در فهرستی مرتب شده بودند، اگرچه می‌توانم مکالمات خاصی را در بالا پین کنم. از صفحه اصلی، می‌توانید برای شروع یک چت جدید روی FAB ضربه بزنید، برای علامت‌گذاری مکالمه به‌عنوان خوانده‌نشده، انگشت خود را به سمت راست بکشید، یا برای بی‌صدا کردن یک مکالمه، انگشت خود را به چپ بکشید.

از نوار بالا، می‌توانید نام صفحه و تصویر نمایه خود را تغییر دهید، رسیدهای خواندن خود را تغییر دهید، صداها را بی‌صدا کنید، اعلان‌ها را تغییر دهید یا Apple ID خود را همانطور که قبلا ذکر شد پیوند دهید. از آنجایی که Beeper Mini هنوز در مراحل ابتدایی خود است، ویژگی های زیادی ندارد، که خوب است زیرا Beeper قبل از ایجاد پشتیبانی از سایر ویژگی ها و خدمات پیام رسانی، تا حد امکان بر روی پشتیبانی از ویژگی های iMessage تمرکز کرده است. به گفته اریک ماگیکوفسکی، یکی از بنیانگذاران Beeper، این برنامه در نهایت برای سایر سرویس های پیام رسانی که Beeper اصلی در حال حاضر پشتیبانی می کند، در دسترس خواهد بود. هنگامی که این اتفاق می افتد، Mini از نام برنامه حذف می شود و برنامه اصلی Beeper به Beeper Cloud تغییر نام می دهد تا سردرگمی بین دو محصول کاهش یابد.

با این حال، در حال حاضر برنامه دارای یک پسوند Mini است زیرا فقط از iMessage پشتیبانی می کند. اگرچه در حال حاضر از همه ویژگی‌های iMessage پشتیبانی نمی‌کند، اما به طور کامل از موارد مهمی مانند چت‌های گروهی، اشتراک‌گذاری رسانه با کیفیت بالا، واکنش‌ها، پیام‌های صوتی و شکلک‌ها پشتیبانی می‌کند. در اینجا لیستی از ویژگی های iMessage که Beeper Mini در حال حاضر پشتیبانی می کند آورده شده است:

  • پیام مستقیم
  • چت های گروهی
  • تصاویر و ویدئو با وضوح بالا
  • ویرایش و لغو ارسال پیام ها
  • خواندن رسید و فایل
  • نوع شرایط
  • واکنش های تکان دهنده ایموجی
  • پاسخ به موضوعات
  • پیام های صوتی
  • استیکر و گیف

چه چیزی Beeper Mini را پشتیبانی نمی کند؟

Beeper می‌گوید اشتراک‌گذاری مکان، جلوه‌های پیام و تماس‌های Face Time هنوز پشتیبانی نمی‌شوند. همچنین هیچ راهی برای استفاده از بازی‌های iMessage وجود ندارد، اگرچه Beeper می‌گوید که این ویژگی احتمالا هرگز پشتیبانی نخواهد شد. شخصاً با این موافقم زیرا Beeper Mini هنوز هم مهمترین ویژگی های iMessage را که قبلاً از دست داده بودم در اختیار من قرار می دهد. وقتی اپل پشتیبانی RCS را در سال آینده به برنامه پیام‌های خود معرفی کرد، من مجبور نخواهم بود از این برنامه برای همه مخاطبین آیفون خود استفاده کنم. با این حال، اگر بخواهم از حباب سبز اجتناب کنم، باید از Beeper Mini استفاده کنم، زیرا اپل همچنان از حباب های سبز برای متمایز کردن کاربران اندروید استفاده می کند.

با Beeper Mini پیام ارسال کنید

Beeper Mini تنها ۱٫۹۹ دلار در ماه پس از آزمایش ۷ روزه رایگان هزینه دارد که با توجه به گزینه های جایگزین بسیار منطقی به نظر می رسد. به‌علاوه، وقتی Beeper Mini برای سایر سرویس‌های پیام‌رسانی من استفاده می‌شود، برنامه‌های کمتری برای جابه‌جایی بین آن‌ها خواهم داشت. چیزی که من امیدوار هستم این است که این نرم افزار حداقل تا زمانی که اپل پشتیبانی RCS را در iOS منتشر کند، باقی بماند.

Beeper Mini بر اساس کار توسعه دهنده ای است که iMessage را دوباره طراحی کرده است. اپل پس از این همه سال به دلایلی iMessage را روی اندروید پیاده‌سازی نکرده است، بنابراین شک دارم که آن را به طور کامل نادیده بگیرند. اریک ماگیکوفسکی همچنین می گوید که فکر می کند اپل کاری انجام نخواهد داد. اریک اشاره می کند که اپل حریم خصوصی را به عنوان نقطه فروش کلیدی اکوسیستم خود معرفی می کند و Beeper Mini در واقع آیفون را با ارتقای مکالمات با کاربران اندروید از استاندارد ناامن SMS/MMS به پروتکل iMessage رمزگذاری شده سرتاسر، ایمن تر می کند.

وقتی صحبت از رمزگذاری به میان می‌آید، Beeper چندین قدم برای جلب اعتماد کاربران آگاه به امنیت برداشته است. این تیم یک پست وبلاگ فنی منتشر کرد که در آن توضیح می داد که این برنامه چگونه کار می کند. با به اشتراک گذاشتن یک پست وبلاگ از توسعه‌دهنده آن که توضیح می‌دهد iMessage چگونه زیر سرپوش کار می‌کند، او همچنین کد منبع یک اسکریپت پایتون را به اشتراک گذاشت که می‌تواند iMessage را در هر پلتفرمی ارسال و دریافت کند. آنها حتی از محققان امنیتی دعوت می کنند تا ترافیک شبکه Beeper Mini را بررسی کنند و با ارائه نسخه ویژه ای از برنامه با غیرفعال کردن پین گواهی کمک کنند.

نتیجه

در این مقاله به بررسی نرم افزار جدید Beeper Mini که توسط مهندسان iMessage اپل برای کاربران اندرویدی طراحی شده است پرداختیم. در واقع این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می دهد که از مزایای iMessage استفاده کرده و پیام های خود را به صورت حباب های آبی برای دوستان خود ارسال کنند. علاوه بر این، کاربران اندرویدی با استفاده از Beeper Mini می توانند از پیام های صوتی، شکلک های مختلف و مواردی از این قبیل در پیام های خود استفاده کنند و تجربه متفاوتی را برای خود فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا