اخبار تکنولوژی

غیر فعال کردن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود آیفون

نحوه غیرفعال کردن قابلیت پشتیبان گیری خودکار در آیفون آیکلود

تهیه نسخه پشتیبان خودکار از طریق سرویس iCloud نیز مشکلاتی را ایجاد می کند. به همین دلیل بسیاری از کاربران دوست دارند قابلیت پشتیبان گیری خودکار سرویس iCloud را در آیفون یا آیپد خود خاموش کنند. در این مقاله سعی داریم به شما آموزش دهیم که چگونه قابلیت پشتیبان گیری خودکار در iCloud را در آیفون و اپل آیپد غیرفعال کنید. با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها بخوانید.

چرا باید پشتیبان گیری خودکار را در iCloud در آیفون خاموش کنیم؟

یکی از مزایای داشتن یک حساب کاربری فعال iCloud در آیفون ها و آیپدهای اپل، امکان پشتیبان گیری خودکار از فایل ها در آن دستگاه ها است. هنگامی که یک حساب iCloud فعال در iPhone یا iPad خود دارید و ویژگی پشتیبان گیری خودکار فعال است، iPhone یا iPad شما با در نظر گرفتن اتصال به اینترنت و در دسترس بودن فضای کافی iCloud، از فایل های موجود در iPhone یا iPad از شما پشتیبانی می شود. بالا و در این فضا ذخیره شده است. این کار بسیار خوب است زیرا اطلاعات جدید شما همیشه پشتیبان گیری می شود، اما در عین حال چیزهای بد و مشکلاتی را با خود به همراه دارد.

یکی از مهمترین معایب روشن کردن قابلیت پشتیبان گیری خودکار به iCloud در آیفون و آیپد اپل مربوط به مصرف بسته اینترنت شماست. بد نیست بدانید که سرویس iCloud یک سرویس ذخیره سازی اطلاعات ابری است، بنابراین خدمات آن با آپلود و دانلود فایل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هنگامی که آیفون شما شروع به گرفتن و ذخیره فایل پشتیبان در iCloud شما می کند، تمام داده های موجود در تلفن هوشمند شما که حجم بسیار زیادی دارد به صورت یک فایل در حساب کاربری iCloud کاربر آپلود می شود. در نتیجه استفاده از قابلیت پشتیبان گیری خودکار سرویس iCloud این نقص محسوس را دارد.

علاوه بر این، بازیابی فایل پشتیبان با استفاده از سرویس iCloud نیز به همین صورت است. برای بازیابی اطلاعات از یک فایل پشتیبان با استفاده از iCloud، محتوای آن فایل در واقع از طریق آیفون یا آی پد شما دانلود می شود و اساسا این دانلود حجم زیادی از بسته اینترنت شما را مصرف می کند. همچنین برای استفاده از iCloud و سرویس پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات آن، اتصال اینترنت شما باید سریع باشد. در غیر این صورت فرآیند پشتیبان گیری یا بازیابی اطلاعات به درستی انجام نمی شود و یا اصلا انجام نمی شود. در نتیجه استفاده از سرویس iCloud و قابلیت پشتیبان گیری خودکار از این سرویس در زمانی که از اینترنت با حجم و سرعت کم استفاده می کنید، هیچ ضرری نخواهد داشت.

مسائل امنیتی نیز می تواند دلیل مهم دیگری برای خاموش کردن قابلیت پشتیبان گیری خودکار iCloud در آیفون ها و آیپدهای اپل باشد. بارها دیده شده است که حتی عکس ها و اطلاعات شخصی افراد مشهوری که از iCloud یا سایر سرویس های ذخیره سازی ابری استفاده کرده اند در اختیار هکرها قرار گرفته است. برای مثال می توان به هک شدن اکانت iCloud خواننده معروف مایلی سایرس در سال ۲۰۱۴ یا هک و توزیع تصاویر شخصی ریحانا در همان سال اشاره کرد.

در نتیجه، مسائل امنیتی و حریم خصوصی نیز در نظر گرفته می شود. پیشنهاد ما این است که حداقل تا زمانی که قابلیت احراز هویت دو مرحله ای را روشن نکنید، از سرویس iCloud برای قرار دادن تصاویر و اسناد شخصی خود استفاده نکنید. برای دریافت اطلاعات بهتر در مورد نحوه فعال کردن قابلیت احراز هویت دو مرحله ای سرویس iCloud، مقاله ما را در این سایت در مورد احراز هویت دو مرحله ای Apple ID و نحوه فعال کردن آن بخوانید. با در نظر گرفتن سوالات و مشکلاتی که به آنها اشاره کردیم، بسیاری از افراد دوست دارند پشتیبان گیری خودکار در iCloud را در iPhone یا iPad خود خاموش کنند. همانطور که قبلاً گفتیم، در این مقاله سعی داریم نحوه غیرفعال کردن پشتیبان گیری خودکار iCloud را در iPhone و Apple iPad بیاموزیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از قسمت ها و مراحل ذکر شده می توانید در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم. در ادامه نحوه غیرفعال کردن پشتیبان گیری خودکار را توضیح خواهیم داد.

نحوه غیرفعال کردن پشتیبان گیری خودکار در iCloud در اپل آیفون و آیپد

غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری خودکار iCloud در iPhone و iPad اپل آسان است. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید.

سپس بر روی گزینه iCloud کلیک کنید.

در این مرحله به قسمتی به نام Backup بروید.

در نهایت گزینه iCloud Backup را خاموش کنید. برای این منظور کافی است نوار لغزنده کنار این گزینه به رنگ سبز روشن شود.

با انجام مراحل ذکر شده، قابلیت پشتیبان گیری خودکار در iCloud در آیفون یا آیپد شما خاموش می شود. این بدان معناست که از این پس فقط باید با استفاده از برنامه iTunes و با استفاده از لپ تاپ از فایل های موجود در دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پشتیبان گیری از فایل های دستگاه iOS خود با برنامه iTunes، مقاله خود را در این سایت با عنوان نحوه پشتیبان گیری از فایل های آیفون یا آیپد خود با استفاده از iTunes Read پیشنهاد می کنیم.

نتیجه

به طور کلی در این مقاله سعی کردیم نحوه غیرفعال کردن قابلیت پشتیبان گیری خودکار در iCloud را به شما آموزش دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نظر در مورد هر یک از قسمت ها و مراحل ذکر شده در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما و راهنمایی باشیم.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و لیبل مخصوص در نظر گرفته و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می کند. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا