اخبار تکنولوژی

چگونه دستیار صوتی ps5 را فعال کنیم؟

چگونه دستیار صوتی ps5 را فعال کنیم؟

مستقیماً با PS5 خود صحبت کنید – دیگر با کنترلر خود دست و پنجه نرم نکنید!

دستورات و دستیارهای صوتی این روزها در حال افزایش هستند و هر پلتفرم بزرگ فناوری به دنبال گسترش دستیار صوتی خود است. البته پلی استیشن از قابلیت فرمان صوتی خود رونمایی کرد.

قابلیت فرمان صوتی PS5 هنوز به عنوان نسخه نهایی در دسترس نیست، اما نسخه پیش نمایش آن برای اعضای برنامه بتای نرم افزار PS5 منتشر شده است. بنابراین، در اینجا نحوه استفاده از دستورات صوتی در PS5 آمده است.

فرمان صوتی در PS5 چیست؟

از آنجایی که PS5 به طور بومی با دستیارهای صوتی شخص ثالث مانند Google Assistant یا Alexa سازگار نیست، زمان آن فرا رسیده بود که PlayStation یا پشتیبانی از آنها را اضافه کند یا دستیار صوتی خود را توسعه دهد. به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن روی دومی قانع شده است.

مانند Google Assistant در Xbox Series X|S، ویژگی فرمان صوتی PlayStation 5 به شما امکان می دهد با کنسول خود صحبت کنید تا دستورات ساده ای مانند باز کردن یک بازی یا کنترل رسانه ای که در حال تماشای آن هستید را انجام دهید.

فرمان صوتی PS5 هنوز در پیش نمایش است. این بدان معناست که برای دسترسی به این ویژگی باید به برنامه بتا نرم افزار PS5 بپیوندید، زیرا هنوز در دسترس عموم نیست. PS5 Voice Command در حال حاضر فقط انگلیسی انگلیسی و آمریکایی را می‌فهمد و صحبت می‌کند.

با فعال کردن فرمان صوتی، می‌توانید به سادگی با هدست یا میکروفون کنترلر DualSense صحبت کنید و بدون لمس دکمه، کارهایی را روی PS5 خود انجام دهید.

نحوه فعال کردن و استفاده از فرمان صوتی در PS5

از طریق صفحه تنظیمات می توانید فرمان صوتی را برای PS5 خود فعال کنید. همچنین می توانید Hey PlayStation را فعال کنید! قابلیت فعال سازی خودکار دستورات صوتی هنگام گفتن سلام، پلی استیشن!

  • PS5 خود را راه اندازی کنید و به صفحه تنظیمات بروید.
  • به پایین بروید و فرمان صوتی (مشاهده) را انتخاب کنید.
  • فعال‌سازی فرمان صوتی را تغییر دهید.

blank

blank

پس از اینکه فرمان صوتی را در PS5 خود فعال کردید، صفحه نمایشی به شما نشان داده می شود که این ویژگی را توضیح می دهد. برای نهایی کردن تصمیم خود گزینه Activate را انتخاب کنید. شما یک راهنمای سریع در مورد نحوه استفاده از فرمان صوتی در PS5 پیدا خواهید کرد. Got it را انتخاب کنید و کارتان تمام شد!

blank

به‌طور پیش‌فرض، وقتی ویژگی فرمان صوتی را فعال می‌کنید، پلی‌استیشن Hey Playstation را نیز فعال می‌کند! ویژگی برای شما این ویژگی هدست یا کنترلر میکروفون شما را در حالت آماده به کار قرار می دهد تا هر بار که می گویید Hey, Playstation فعال می شود!

همچنین می توانید سرعت و میزان صدا را برای بلندگوی فرمان صوتی در تنظیمات تغییر دهید. فرمان صوتی پس از چهار ثانیه عدم فعالیت منقضی می شود، اما می توانید در تنظیمات آن را به مدت زمان دلخواه خود تغییر دهید.

blank

با فعال کردن این ویژگی‌ها، می‌توانید پیش بروید و چیزی شبیه به «هی پلی‌استیشن» بگویید! Apex Legends را باز کنید. هنگامی که فرمان صوتی صدای شما را ثبت کرد، فرمان شما را اجرا می کند.

با این حال، PS5 شما باید روشن باشد و وارد شبکه پلی استیشن شوید تا دستورات صوتی شما کار کند.

تمام دستورات صوتی برای PS5

از آنجایی که ویژگی فرمان صوتی هنوز یک نسخه اولیه است، هنوز دستورات زیادی برای آن در دسترس نیست. برای استفاده از فرمان صوتی PS5، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بگویید Hey, PlayStation! و سپس یکی از دستورات زیر را بگویید.

PS5 Voice Command می تواند در زمان شما صرفه جویی کند و به شما امکان می دهد میانبر مورد نظر را برای بازی در فروشگاه Playstation یا کنسول خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نمایشی را که در نتفلیکس تماشا می‌کنید، با درخواست از PS5 خود برای توقف یا از سرگیری آن کنترل کنید. دیگر نیازی به برداشتن کنترلر نیست.

فرمان صوتی PS5 هنوز در پیش نمایش است، بنابراین دستورات پیوست شده بسیار محدود هستند. با این حال، مطمئن باشید که پلی استیشن اجازه نمی دهد چنین ویژگی خاموش شود و با توسعه بیشتر سونی، دستورات بیشتری اضافه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا