اخبار تکنولوژی

ضبط ویدیو از صفحه نمایش آیفون بدون نیاز به جیلبریک (۳ روش)

نحوه ضبط ویدیوی صفحه آیفون بدون جیلبریک

ممکن است بخواهید از صفحه نمایش آیفون یا آیپد خود ویدیویی ضبط کنید. در این شرایط اگر آیفون شما جیلبریک نشده باشد در ضبط ویدیو با مشکل مواجه خواهید شد. در مقاله بعدی یاد می گیریم که چگونه ویدیوی صفحه آیفون را بدون جیلبریک ضبط کنیم.

اگر سیستم عامل دستگاه شما اندروید است، ضبط ویدیو از صفحه نمایش دستگاه شما بسیار آسان است. حتی در بسیاری از دستگاه های اندرویدی با سیستم عامل به روز، امکان ضبط ویدیو از صفحه نمایش دستگاه یکی از تنظیمات پیش فرض ارائه شده توسط دستگاه است. اما این کار را نمی توان به راحتی در آیفون و آیپد اپل انجام داد و کاربران در ضبط ویدئو از صفحه نمایش دستگاه خود با مشکل مواجه هستند. اگر آیفون شما جیلبریک نباشد، این مشکل بیشتر پیش می آید.

اگر آیفون شما جیلبریک شده است، می توانید با نصب برنامه های خارج از اپ استور و دسترسی به تنظیمات سیستم، به راحتی از صفحه نمایش دستگاه خود فیلم برداری کنید. اما اگر آیفون شما جیلبریک نشده باشد، ضبط ویدیو از روی صفحه نمایش آسان نخواهد بود. در حال حاضر، اپ استور برنامه رسمی ضبط صفحه نمایش ندارد. برنامه هایی با این عنوان در اپ استور به کاربر اجازه می دهند تنها در صورتی که خود برنامه در حال اجرا باشد، فیلم روی صفحه ضبط کند. به عبارت دیگر، با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، تنها می‌توانید از محتوای خود اپلیکیشن ویدئو ضبط کنید و دیگر نمی‌توانید در قسمت‌های دیگر دستگاه اقدام به ضبط کنید.

ممکن است نخواهید آیفون خود را جیلبریک کنید و در عین حال به دلایلی بخواهید یا نیاز به ضبط ویدیو از صفحه نمایش دستگاه داشته باشید. اگر چنین است، باید بگوییم که ترفندها و روش هایی برای آن وجود دارد. در این شرایط، شما سه روش اصلی در دسترس دارید:

  • روش اول استفاده از پخش کننده رسانه مک بوک و QuickTime است. البته باید توجه داشت که این روش محدودیت هایی دارد.
  • روش دوم استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر خدمات آنلاین مانند AirServer است. استفاده از این خدمات رایگان نیست و نیاز به صرف هزینه و خرید اشتراک دارد. برای استفاده از این سرویس به یک کامپیوتر یا لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز به عنوان رابط نیاز دارید.
  • روش سوم استفاده از خدمات تخصصی مانند Emu4iOS است. این سرویس ها به کاربران غیر جیلبریک آیفون اجازه می دهد تا برخی از برنامه هایی را که خارج از اپ استور هستند نصب و استفاده کنند.

سه روش ذکر شده روش هایی هستند که به وسیله آنها می توانید بدون جیلبریک از صفحه نمایش آیفون خود ویدیو ضبط کنید.

در ادامه این مقاله سعی می کنیم هر سه روش را شرح دهیم. اما اگر می خواهید از صفحه نمایش دستگاه خود ویدیو ضبط کنید، توصیه می کنیم دستگاه را جیلبریک کنید و از برنامه هایی که این ویژگی را ارائه می دهند استفاده کنید. اگر در مورد موارد توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. با ما بمان.

روش اول: استفاده از مک بوک و پخش کننده رسانه QuickTime برای ضبط ویدیوی صفحه آیفون

همانطور که قبلا گفتیم در روش اول برای اینکه بتوانیم از صفحه نمایش دستگاه فیلم برداری کنیم باید یک مک بوک به عنوان یک دستگاه رابط داشته باشیم و همچنین از پخش کننده رسانه QuickTime استفاده کنیم. توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش، مک بوک شما باید حداقل OS X Yosemite 10 را اجرا کند. خود آیفون باید حداقل سیستم عامل iOS 8 داشته باشد. در غیر این صورت استفاده از این روش برای ضبط ویدیوی صفحه آیفون بدون جیلبریک امکان پذیر نخواهد بود. اگر تمام شرایط بالا برآورده شد، مراحل زیر را انجام دهید:

  • آیفون یا آیپد خود را با استفاده از کابل رابط مناسب به مک بوک متصل کنید.
  • برنامه QuickTime Player را راه اندازی کنید و از منوی اصلی گزینه File و سپس گزینه New Movie Recording را انتخاب کنید.
  • در کادر مربوط به Record New Movie، روی فلش رو به پایین در کنار دکمه Record کلیک کنید و سپس دستگاه iOS خود را از قسمت Camera and Microphone انتخاب کنید.
  • با انجام این کار، QuickTime Player تشخیص می دهد که قصد شما ضبط ویدیو از صفحه آیفون یا آی پد متصل به مک بوک است. در این مرحله امکان انتخاب کیفیت فیلم برای ضبط ویدیو نیز وجود دارد.
  • اگر روی گزینه Record کلیک کنید، فرآیند ضبط ویدیو از صفحه دستگاه شروع می شود.
  • پس از انجام مراحل ذکر شده کافیست بر روی گزینه Stop کلیک کنید تا مراحل فیلم برداری تکمیل شود.
  • اکنون می توانید با رفتن به منوی File و انتخاب گزینه Export، ویدیوی ضبط شده را صادر کرده و در حافظه داخلی مک بوک ذخیره کنید.

همانطور که مشاهده می کنید، اگر به مک بوک با سیستم عامل ذکر شده و آیفون مجهز به iOS 8 یا بالاتر دسترسی داشته باشید، می توانید به راحتی از صفحه نمایش آیفون یا آی پد خود فیلم برداری کنید.

روش دوم: استفاده از نرم افزار مخصوص ویندوز برای ضبط ویدئو از صفحه نمایش آیفون

ممکن است به مک بوک اپل دسترسی نداشته باشید. در این صورت جای نگرانی نیست. به جای آن می توانید از رایانه شخصی یا لپ تاپ ویندوزی استفاده کنید. این روش به شما این امکان را می دهد که در صورت نصب نرم افزار خاصی که می تواند از صفحه آیفون فیلم ضبط کند، این کار را انجام دهید. نرم افزارهایی مانند Reflector، AirServer و X-Mirage از جمله نرم افزارهایی هستند که امکانات ضبط ویدیو از روی صفحه نمایش دستگاه را از طریق Apple AirPlay فراهم می کنند.

لازم به ذکر است که اکثر این برنامه ها رایگان نیستند و کاربر را ملزم به پرداخت هزینه می کنند. با این حال، در صورت استفاده از نسخه های کرک شده یا نسخه آزمایشی رایگان ۷ روزه، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. روش استفاده از هر یک از این نرم افزارها منحصر به آن برنامه است، اما هر برنامه شامل دستورالعمل هایی است که مراحل ضبط ویدیو از صفحه نمایش دستگاه را شرح می دهد. اگر در مورد موارد توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید.

روش سوم: استفاده از اپلیکیشن های خاص برای ضبط ویدئو از صفحه آیفون

قبلاً گفته بودیم که برنامه های رسمی در اپ استور به کاربران اجازه نمی دهند که از صفحه نمایش دستگاه فیلم بگیرند. اما اگر آیفون شما جیلبریک شده است، به راحتی می توانید با کمک برخی برنامه ها این کار را انجام دهید. اما موضوع این مقاله ضبط ویدیو از صفحه نمایش دستگاه های جیلبریک نیست. در این صورت روش توصیه شده چیست؟

سرویس‌ها یا منابعی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید برخی از برنامه‌های تأیید نشده یا موجود را بدون جیلبریک کردن آیفون اپل خود در اپ استور دانلود و نصب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع خدمات پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه نصب اپلیکیشن های جیلبریک در آیفون بدون جیلبریک” را مطالعه کنید. از خدمات ذکر شده می توان به Emu4iOS و BuiltStore اشاره کرد. برخی از این سرویس‌ها امکان دانلود و نصب برنامه‌های خارج از اپ استور را به صورت رایگان فراهم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر کاربر را ملزم به خرید اشتراک می‌کنند. خدمات یا منابعی که رایگان نیستند، عملکرد پایدارتری نسبت به منابع رایگان دارند. اما منابع رایگانی مانند Emu4iOS نیز برای این منظور مناسب هستند. بنابراین، با استفاده از این منابع، می‌توانید برنامه‌هایی را که به طور رسمی در اپ استور در دسترس نیستند، بدون جیلبریک روی آیفون خود دانلود و نصب کنید.

برخی از این برنامه ها به کاربران اجازه می دهند از صفحه نمایش دستگاه فیلم ضبط کنند. در ادامه توضیحات خود از سرویس یا منبع BuiltStore و اپلیکیشن فیلمبرداری iRec به عنوان نمونه استفاده می کنیم. برای استفاده از این سرویس مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  • برای شروع با این بخش کلیک کنید و از منبع BuiltStore دیدن کنید. برای استفاده از این منبع خدماتی، باید یک اشتراک سالانه حدود ۹٫۹۹ دلار خریداری کنید.
  • اکنون مرورگر Safari را در آیفون ثبت شده خود راه اندازی کنید و به صفحه دانلود برنامه iRec بروید.
  • با زدن گزینه Install و تایید مراحل نصب دانلود در پنجره باز شده دستگاه را نصب کنید.
  • پس از نصب برنامه iRec، آن را اجرا کرده و نام مناسبی را برای ویدیویی که قرار است ضبط کنید انتخاب کنید.
  • وقتی برای ضبط ویدیو آماده شدید، روی Start Recording ضربه بزنید.
  • در این صورت اپلیکیشن iRec به حداقل می رسد و امکان فیلم برداری از قسمت های مختلف دستگاه وجود دارد.
  • پس از اتمام فیلمبرداری، کافیست از نوار بالای صفحه روی گزینه Stop ضربه بزنید تا فرآیند ضبط ویدیوی صفحه آیفون یا آیپد متوقف شود.
  • می توانید ویدیوی ذخیره شده را در برگه ضبط ها پیدا کنید. اکنون می توانید آن را در تب Camera Roll در iPhone یا iPad خود ذخیره کنید.

اگر مراحل بالا را دنبال کنید، می توانید به راحتی از صفحه نمایش دستگاه خود فیلم برداری کنید بدون اینکه آیفون خود را جیلبریک کنید. لازم به ذکر است سرویس توضیح داده شده در این قسمت تنها سرویسی نیست که می تواند اپلیکیشن ها را از اپ استور دانلود کند و برای این کار می توانید از سرویس های رایگان دیگر مانند Emu4iOS استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سه روش یا ترفند مختلف برای ضبط ویدیوی صفحه آیفون یا آیپد بدون جیلبریک را به شما ارائه کرده ایم. اگر در مورد موارد توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا