اخبار تکنولوژی

واتس‌اپ در این گوشی‌ها از کار می‌افتد

واتس اپ تا یک ماه دیگر روی برخی از گوشی های قدیمی اندروید و آیفون کار نخواهد کرد.

واتس اپ به طور مرتب تغییراتی را در لیست دستگاه های پشتیبانی شده توسط این پیام رسان اعمال می کند. این پیام رسان در دسامبر ۲۰۲۲ به پشتیبانی از چندین گوشی پایان داد و از ماه آینده، تعدادی دیگر از گوشی های اندرویدی دیگر نمی توانند از این پیام رسان محبوب متعلق به متا استفاده کنند.

واتس‌اپ اعلام کرده است که پس از ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳، پشتیبانی از گوشی‌های دارای اندروید نسخه ۴.۱ یا پایین‌تر را متوقف می‌کند و پس از آن تاریخ، تنها از گوشی‌های دارای اندروید نسخه ۵.۱ و بالاتر پشتیبانی می‌کند.

این پلتفرم پیام رسان به پشتیبانی از آیفون های دارای iOS 12 و بالاتر و KaiOS 2.5.0 و بالاتر، از جمله JioPhone و JioPhone 2 ادامه خواهد داد. این وضعیت از دسامبر سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است، که خبر خوبی برای کسانی است که هنوز از دستگاه های در حال اجرا استفاده می کنند. iOS 12 و KaiOS 2.5.0. این احتمال وجود دارد که واتس اپ تا پایان سال جاری تغییراتی ایجاد کند، اما هنوز مشخص نیست.

واتس‌اپ در این گوشی‌ها از کار می‌افتد

از آنجایی که تنها درصد کمی از کاربران تحت تأثیر این تغییر قرار خواهند گرفت، بهترین کار برای افرادی که هنوز از گوشی‌های اندروید ۴٫۱ استفاده می‌کنند این است که به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی گوشی خود را ارتقا دهند. برای بررسی نسخه اندروید در حال اجرا بر روی گوشی، کاربران می توانند به بخش تنظیمات، بخش About Phone مراجعه کنند.

بر اساس گزارش ایندیا تایمز، لیست گوشی های اندرویدی که از واتس اپ پشتیبانی نمی کنند مشخص نیست، اما احتمالاً شامل گوشی های سونی، اچ تی سی، ال جی و غیره می شود. طبق منابع متعدد، ۱۸ مدل گوشی قدیمی در این لیست قرار دارند. آخرین باری که واتس اپ در حدود ۴۹ گوشی از کار افتاد.

قبل از پایان پشتیبانی، واتس اپ از قبل یک اعلان برای کاربران ارسال می کند تا بدانند سیستم عامل دستگاهشان دیگر پشتیبانی نمی شود. این شرکت همچنین یادآورهایی را برای ارتقای دستگاه به کاربران ارسال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا