اخبار تکنولوژی

قابلیت ها و ویژگی های مخفی گوشی سامسونگ

سازندگان بزرگ تلفن همراه برای جلب توجه مخاطبان و همچنین برای آزمایش اثربخشی برخی از ویژگی ها، یک سری ویژگی های متمایز را در تنظیمات تلفن همراه شما قرار می دهند تا برخی از فعالیت ها به راحتی برای شما انجام شود. . سامسونگ نیز با پیروی از همین اصل، همواره سعی کرده است تا ویژگی های جدید را در نسخه های مختلف خود پنهان کند تا کاربران بتوانند حس بهتری از تلفن همراه خود تجربه کنند. در این مقاله به بررسی قابلیت ها و ویژگی های پنهان گوشی سامسونگ می پردازیم.

چند برنامه را همزمان روی صفحه نمایش دهید

گوشی های سامسونگ قابلیت بسیار خاصی دارند که به شما این امکان را می دهد که دو پنجره کاملا مجزا و نامرتبط را در کنار هم باز کنید و همزمان کار خود را انجام دهید. برای استفاده از آن کافیست انگشت خود را روی گزینه Recent Apps در گوشی سامسونگ خود نگه دارید تا قابلیت تقسیم صفحه فعال شود و اکنون می توانید یکی از برنامه های دیگری را که قبلا باز کرده بودید را برای استفاده از صفحه انتخاب کنید. از قبل روی صفحه نمایش قرار داده شده اند. البته در این حالت صفحه نمایش بسیار کوچک است و کنترل هر یک از آن قسمت های بالا یا پایین کمی دشوارتر می شود، اما این ویژگی در موقعیت های حساس فوق العاده کاربردی خواهد بود.

پاک کردن متن تایپ شده

احتمالاً آنچه را که نوشته اید با میانبر صفحه کلید Ctrl+Z روی رایانه خود حذف می کنید. آیفون همچنین دارای قابلیت Undo است. اما اگر می‌خواهید از ویژگی تصحیح خطای پنهان سامسونگ استفاده کنید، کافی است دو انگشت خود را از این طرف به سمت دیگر روی صفحه‌کلید بکشید تا چند کلمه آخری که تایپ کرده‌اید حذف شود. حتی اگر پشیمان شدید، می‌توانید همین کار را برعکس انجام دهید تا همه چیز به حالت قبل برگردد.

سوپرشارژ با برنامه Good Lock

شاید بهترین راه برای شخصی سازی گوشی گلکسی خود اپلیکیشن Good Lock سامسونگ باشد. اجازه ندهید نام شما را فریب دهد، برنامه کاری بیش از قفل صفحه انجام می دهد. برنامه Good Lock دارای مجموعه ای از ماژول ها است که عملکرد و سفارشی سازی بیشتری را به قسمت های مختلف گوشی شما اضافه می کند. می‌توانید نحوه ظاهر اعلان‌ها را سفارشی کنید، یک ساعت ایجاد کنید، صفحه نمایش، نوار پیمایش، صدا، صفحه قفل و موارد دیگر را تغییر دهید.

عکاسی سریع‌تر با دکمه مخفی دوربین

قابلیت ها و ویژگی های پنهان گوشی سامسونگ

زمانی که باید سریع دوربین خود را برای ثبت یک لحظه واضح آماده کنید، باز کردن قفل گوشی و باز کردن برنامه دوربین زمان زیادی می برد. اما خوشبختانه گوشی های سامسونگ دارای قابلیت عکاسی سریع هستند تا بتوانید از محیط اطراف خود عکس بگیرید. کافیست اپلیکیشن دوربین را باز کنید و گزینه راه اندازی سریع را در قسمت تنظیمات فعال کنید.

بسته به نوع و مدل گوشی سامسونگ شما، این عملکرد مخفی گوشی سامسونگ را می توان از دکمه دیگری فعال کرد، اما عمدتاً در سری گلکسی، می توانید با دوبار کلیک کردن روی دکمه Home به سرعت دوربین خود را فراخوانی کنید. در سری A، با دو بار فشار دادن دکمه پاور، همین عملکرد فعال می شود.

ویدیوها را با کیفیت بهتر تماشا کنید

به دلیل نمایشگر زیبای آن، به احتمال زیاد گوشی سامسونگ را انتخاب خواهید کرد. بنابراین چرا ویدیوهای گوشی های سامسونگ کیفیت خوبی ندارند و آنطور که باید نمایش داده نمی شوند، در اینجا ویژگی «تقویت کننده ویدیو» آمده است.

با فعال کردن Video Enhancer، گوشی شما روشنایی صفحه را افزایش می دهد و رنگ ها را هنگام تماشای ویدیو بهتر و زنده تر می کند. نیازی نیست خودتان به صورت دستی روشنایی گوشی را افزایش دهید. شما می توانید انتخاب کنید که این ویژگی برای کدام برنامه ها اعمال شود.

مطابقت تم گوشی با تصویر زمینه

قابلیت ها و ویژگی های پنهان گوشی سامسونگ

گوشی های گلکسی سامسونگ مدت هاست که تم های مختلفی را ارائه می کنند. اما سامسونگ با عرضه اندروید ۱۴ پالت های رنگی را معرفی کرد که بسیار جذاب هستند. مانند ویندوز، رنگ ها از کاغذ دیواری شما انتخاب می شوند و در قسمت های مختلف گوشی اعمال می شوند. به طوری که رنگ های قسمت تنظیمات به عنوان رنگ پس زمینه اعلان ها و سایر برنامه ها نمایش داده می شود.

دسترسی سریع به میانبرهای برنامه

از جمله نکات پنهان و جالب در گوشی های سامسونگ می توان به میانبر بسیار محبوب Edge Panels اشاره کرد. هنگامی که این مورد فعال است، یک نشانگر خطی کوچک در کنار صفحه ظاهر می شود و می توانید مهمترین برنامه های خود را در آن قرار دهید. Edge Panels می تواند شامل مخاطبین، آب و هوا، یادآورها، ابزارها و حتی کلیپ بورد شما باشد. با یک ضربه زدن روی این میانبر، لیستی از ستون ها باز می شود و می توانید در هر کجا که هستید به موارد موجود در آن دسترسی داشته باشید. در این منو دکمه تنظیمات وجود دارد که به طور کامل فضا را برای شما شخصی سازی می کند. برای فعال کردن منوی Edge می توانید به تب تنظیمات و نمایش گوشی رفته و گزینه Edge Panels را فعال کنید.

میانبرهای سفارشی قفل صفحه

قابلیت ها و ویژگی های پنهان گوشی سامسونگ

صفحه قفل اغلب اولین چیزی است که هنگام استفاده از گوشی Samsung Galaxy خود می بینید. به طور پیش فرض، چند میانبر وجود دارد که می توانید آنها را به هر برنامه ای که می خواهید تغییر دهید. میانبرها در گوشه سمت چپ و راست پایین ظاهر می شوند. می‌توانید نماد را در مرکز صفحه بکشید تا برنامه باز شود، حتی اگر تلفن همچنان قفل باشد. با این حال، شما یا شخص دیگری می توانید این کار را انجام دهید.

برنامه های موسیقی در تنظیمات سریع

گوش دادن به موسیقی و پادکست احتمالاً بخش مهمی از دلیل استفاده از تلفن سامسونگ است. باید بدانید که می توانید به راحتی آنها را در پنل تنظیمات سریع در دسترس قرار دهید. گوشی‌های گلکسی دارای منوی «Media Out» برای تغییر محل پخش صدا هستند. با این حال، این منو می تواند برای میانبرهای برنامه نیز استفاده شود. می توانید برنامه های رسانه ای مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آنها را در یک مکان قرار دهید.

یک پوشه امن ایجاد کنید

قابلیت ها و ویژگی های پنهان گوشی سامسونگ

یک پوشه امن دقیقا همان چیزی است که بسیاری از مردم قطعا به آن نیاز دارند. اگر می‌خواهید عکس‌های خانوادگی یا ویدیوهای خصوصی خود را از دیگران دور نگه دارید، این ویژگی قطعاً مفید خواهد بود. فقط به تنظیمات بروید و به پوشه Security بروید. تب Secure Folder منتظر شماست تا وارد حساب کاربری خود شوید و از این قابلیت مخفی در گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. البته این فضا به محتوای تصویر محدود نمی شود و عملا می توانید هر چیزی را داخل آن قرار دهید. اگر هر اپلیکیشنی در این فضا قرار گیرد، ارتباط آن با سایر قسمت ها قطع شده و از نظر امنیتی ایزوله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا