اخبار تکنولوژی

۵ اشتباه رایج که قاتل عمر باتری موبایل شما است | توصیه‌های مفید کارشناسان کسپرسکی برای افزایش عمر باتری

دارندگان گوشی های آیفون و اندروید ۵ اشتباه در شارژ باتری مرتکب می شوند که عمر باتری دستگاه را کاهش می دهد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سان، اشتباهات ساده شارژ می تواند عمر باتری گوشی هوشمند شما را کاهش دهد. بنابراین اگر برای آیفون یا اندروید خود ارزش قائل هستید، مهم است که آن را به درستی شارژ کنید.

اولین چیزی که باید بدانید این است که هر چه استرس بیشتری به باتری خود وارد کنید، ظرفیت کلی آن به مرور زمان کاهش می یابد. این بدان معناست که شما باید گوشی خود را بیش از آنچه می خواهید شارژ کنید.

کارشناسان کسپرسکی پنج اشتباه رایجی را که ممکن است مرتکب شوید فاش کردند: «باتری‌های گوشی‌های هوشمند مدرن در صورت استفاده صحیح می‌توانند مدت زمان زیادی دوام بیاورند. ترفند اصلی برای افزایش عمر باتری، محدود کردن باری است که باتری می تواند تحمل کند.

اشتباهات رایج شارژ

باتری را با حجم شارژ بسیار زیاد یا کم تحت فشار قرار ندهید. کسپرسکی گفت: باتری های مدرن طوری طراحی شده اند که بین ۲۰ تا ۹۰ درصد استفاده روزانه بهترین عملکرد را داشته باشند. بنابراین قبل از اینکه به ۱۰۰% برسد گوشی خود را از شارژ بکشید و قبل از اینکه به ۲۰% برسد آن را شارژ کنید.

اگر آیفون دارید، می‌توانید گزینه بهینه‌سازی شارژ باتری را روشن کنید، که به استفاده صحیح از باتری کمک می‌کند.

دومین نکته مهم پرهیز از استفاده بیش از حد در هنگام شارژ به خصوص پرهیز از تماشای فیلم یا بازی در حین شارژ است. استفاده از گوشی به این صورت چرخه شارژ را مختل می کند و عمر باتری را کاهش می دهد.

نکته سوم این است که اجازه ندهید باتری بیش از حد گرم شود. گرما برای باتری ها مضر است، به خصوص اگر زیاد یا طولانی باشد. گرما عمر باتری را بسیار سریعتر کاهش می دهد. استفاده طولانی مدت از تلفن می تواند گرمای ناخواسته ایجاد کند، مانند بازی کردن یا تماشای فیلم در حین شارژ.

نکته چهارم؛ فقط در صورت لزوم از شارژ سریع استفاده کنید. شارژ سریع عالی است، اما می تواند فشار بیشتری به باتری شما وارد کند.

کسپرسکی آن را با استفاده از نوشیدنی های انرژی زا به جای خواب مقایسه می کند. کسپرسکی گفت: «این ویژگی به باتری فشار وارد می کند، بنابراین شارژ کندتر انتخاب بهتری است. استفاده از چیزهایی مانند دوشاخه های هوشمند که سرعت شارژ را کاهش می دهند مفید است.

نکته پنجم اتصال گوشی به برق برای شارژهای کوچکتر و مکرر است. شارژ کردن در مقادیر کم را در نظر بگیرید تا فشار کلی باتری گوشی خود را کاهش دهید.
همچنین باتری را حتی برای مدت زمان طولانی در حالت خاموش تا ۵۰ درصد شارژ کنید. شارژ باتری به طور طبیعی با گذشت زمان از بین می رود، حتی زمانی که از آن استفاده نمی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا