اخبار تکنولوژی

برقراری اولین تماس ۵G ماهواره‌ای

یک شرکت آمریکایی طی یک کنفرانس خبری از دستیابی به یک دستاورد بی سابقه در حوزه مخابرات خبر داد.

AST SpaceMobile اخیراً فناوری ارتباطی ۵G خود را برای ایستگاه فضایی خود به نمایش گذاشته است. این تماس از یک سامسونگ گلکسی S22 اصلاح نشده از هاوایی با یک مهندس در مادرید انجام شد.

این موفقیت نوید بازتعریف راه‌های ارتباطی جدید را می‌دهد و این ظرفیت را دارد که کل جهان را از طریق ارتباطات پیشرفته به هم نزدیک‌تر کند.

در اوایل سال جاری، این شرکت با آزمایش موفقیت آمیز ماهواره خود با ارسال سیگنال های ۴G به تلفن های هوشمند، خبرساز شد.

چیزی که آخرین دستاورد AST SpaceMobile را قابل توجه می کند این است که آخرین تماس از یک منطقه کاملاً بی سیم سرچشمه می گیرد و چشم انداز شبکه های مبتنی بر فضا را برای پر کردن شکاف های ارتباطی، به ویژه در مناطق دورافتاده و کم خدمات، برجسته می کند.

دلیل اصلی این معجزه BlueWalker 3، ماهواره آزمایشی AST SpaceMobile است. بزرگترین آرایه ارتباطات تجاری در حال حاضر در مدار پایین زمین. این ماهواره که از طیف AT&T استفاده می کند، امکان تبادل یکپارچه صدا و داده بین زمین و فضا را فراهم کرده است.

تکامل ارتباطات فضایی

برقراری اولین تماس 5G ماهواره‌ای

این دستاورد چشمگیر مبتنی بر موفقیت قبلی AST SpaceMobile در برقراری اولین تماس‌های صوتی مبتنی بر فضا با استفاده از تلفن‌های هوشمند معمولی بدون تغییر است. در ماه ژوئن، آنها به سرعت دانلود اولیه بیش از ۱۰ مگابیت در ثانیه دست یافتند.

برنامه آزمایشی جامع این شرکت اکنون شامل تماس‌های صوتی، تماس‌های ویدیویی ۴G و اکنون ارتباطات ۵G است که نه تنها تماس‌های صوتی اولیه و پیام‌های متنی را تسهیل می‌کند، بلکه مواردی مانند مرور وب، دانلود فایل‌ها، برنامه‌های پیام‌رسانی و پخش ویدیو در دستگاه‌های تلفن همراه استاندارد را نیز تسهیل می‌کند. فراهم می کند

Abel Avellan، مدیر عامل و رئیس AST SpaceMobile، که نمی تواند هیجان خود را پنهان کند، گفت: “یک بار دیگر، ما به یک پیشرفت تکنولوژیک مهم دست یافتیم که نشان دهنده یک تغییر پارادایم در دسترسی به اطلاعات است.” از زمان عرضه BlueWalker 3، ما به سازگاری کامل با تلفن های ساخته شده توسط تمام سازندگان بزرگ دست یافته ایم و از ۲G، ۴G LTE و اکنون ۵G پشتیبانی می کنیم.

او گفت: «ما بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستیم که پهنای باند سلولی مبتنی بر فضا می‌تواند به تغییر اتصال اینترنت در سراسر جهان کمک کند و به اینترنت متصل قبلی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا