اخبار تکنولوژی

خریداران آیفون حواسشان باشد آیفون‌های ریپک در حال افزایش است!

به گزارش کافه نیوز رجیستر نشدن جدیدترین مدل های آیفون در بازار ایران باعث داغ شدن بازار آیفون ۱۳ در کشور شده و این موضوع تبعات زیادی از پرداخت هزینه برای دور زدن موضوع رجیستری گرفته تا افزایش قابل توجه قیمت را در پی داشته است. از آیفون ۱۲ و ۱۳٫

یکی دیگر از پیامدهای نامشخص بودن وضعیت رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵، افزایش مجدد مدل های آیفون ۱۲ و ۱۳ در بازار است، این در حالی است که فعالان تلفن همراه با توجه به افزایش گوشی های باز بسته بندی شده بارها به مردم اعلام کرده اند که از خرید آیفون ۱۲ خودداری کنند. و ۱۳ اخطار داده است.

این در حالی است که اخیراً به فروشندگان تلفن همراه هشدار داده شده است که قبل از باز کردن جعبه از طریق سامانه جامع گارانتی، اصالت و گارانتی دستگاه را بررسی کنند. فروشندگان تلفن همراه موظفند در فاکتور فروش به مشتریان خود اعم از خرده فروش یا مصرف کننده، بسته بندی مجدد یا اورجینال بودن گوشی تلفن همراه را مشخص کنند.

تصمیم خرید با شماست

همانطور که اشاره شد این روزها بازار موبایل ایران شاهد افزایش نمونههای ریپک شده آیفون ۱۲ و ۱۳ بوده است و به گفته اتحادیه فروشندگان موبایل باید وضعیت ریپک یا پک اصلی بودن گوشی در فاکتور فروش قید شود چراکه در بسیاری از مواقع مصرفکنندگان آیفونی میخرند که کاملا نو بوده و طوری در یک جعبه تمیز بستهبندی می شود که با یک آیفون نو مو نمیزند. بنابراین با قید شدن وضعیت گوشیهای آیفون در فاکتور تصمیمگیری خرید به عهده مصرفکننده گذاشته میشود.

در چنین شرایطی عدهای ترجیح میدهند که مبلغ بیشتری را در ازای یک گوشی اورجینال بدهند البته از سوی دیگر هستند افرادی که یا به دلیل بی اطلاعی و نابلدی و یا از روی ناچار به سمت خرید گوشیهای ریپک میروند. به هر حال با توجه به قیمت بالای محصولات اپل خرید گوشی اپل ریپک شده برای علاقهمندان یک انتخاب اقتصادی و مناسب به نظر میرسد.

به هر صورت با توجه به این مسئله که اصالت گوشی‌های ریپک به‌هیچ‌عنوان تضمین نمی‌شوند توصیهای که میتوان کرد این است که مصرفگنندگان حتی با یک سوم مبلغ کالای اصل، گوشی ریپک نخرند چراکه گوشی ریپک را میتوان پرریسکترین محصولی دانست که برای مصرفکننده فقط زیان دارد. اما اگر قیمت بالای اپل شما را مجبور به خرید گوشی ریپک کرده است توصیه میشود گوشیهای ریپکی را خریداری کنید که توسط خود شرکت اپل ریپک شده است. این مدلها کیفیت بالاتری داشته و میتوانید از سالم بودن قطعات آن اطمینان داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا