اخبار تکنولوژی

ایلان ماسک شرکت جدید تاسیس کرد

ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی مستقل تاسیس کرد

یکی از ثروتمندترین افراد جهان، یک نابغه و کارآفرین پرکار این روزها که یکی از بنیانگذاران OpenAI نیز می باشد، همانند سایر زمینه ها شرکت توسعه هوش مصنوعی به نام X.AI Corp را تاسیس کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، به نظر می رسد ایلان ماسک که اخیراً به شدت از هوش مصنوعی انتقاد کرده، در حال برنامه ریزی در رابطه با این مشکل است.

به گزارش وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز، ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI Corp تاسیس کرده است.

بر اساس پرونده ایالتی در ماه گذشته که توسط منابع مشاهده شد، شرکت جدید در نوادا تأسیس شده است و ماسک را به عنوان مدیر انحصاری و جرد بیرچال، رئیس دفاتر خانوادگی او را به عنوان منشی فهرست می کند.

ایلان ماسک شرکت جدید تاسیس کرد

ایلان ماسک علاقه خاصی به حرف X دارد و حتی اخیراً توییتر را به X Corp تغییر نام داده است.

ماسک با پروژه های هوش مصنوعی غریبه نیست. او قبل از ترک تقریبا یک دهه پیش OpenAI را تأسیس کرد. با این حال، با افزایش محبوبیت ربات ChatGPT، ماسک از مقررات این فناوری انتقاد کرد و نامه ای سرگشاده را امضا کرد و از رهبران فناوری خواست که توسعه آن را به مدت شش ماه متوقف کنند.

ماسک معتقد است که ChatGPT از نظر سیاسی مغرضانه است. به دنبال ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی است که «حقیقت‌جو» هستند.

با این حال، در حال حاضر مشخص نیست که ماسک چه برنامه‌ای برای شرکت جدیدش، X.AI Corp دارد و آیا او به دنبال ایجاد رقیبی برای ChatGPT است یا خیر.

در حالی که جزئیات هنوز اعلام نشده است، گزارش‌های قبلی سرنخ‌هایی در مورد چگونگی پیشرفت تلاش‌های ماسک در زمینه هوش مصنوعی ارائه کرده‌اند. او در ماه مارس دو محقق سابق DeepMind را استخدام کرد، از جمله دانشمندی به نام ایگور بابوشکین، که گمان می رود پروژه جدید ماسک را رهبری کند.

ایلان ماسک همچنین ۱۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی برای توسعه هوش مصنوعی در یکی از مراکز داده توییتر خریداری کرده است. علاوه بر این، طبق گزارش تایمز، او در حال مذاکره با سرمایه گذاران تسلا و اسپیس ایکس برای سرمایه گذاری در پروژه جدید خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا