اخبار تکنولوژی

مقابله با کندی آیفون از طریق حذف فایل‌های بی ارزش (۴ روش)

مقابله با کندی آیفون با حذف فایل های ناخواسته

عملکرد گوشی های هوشمند با گذشت زمان کاهش می یابد و این امری اجتناب ناپذیر است. حتی دستگاه های آیفون و آیپد اپل نیز با تاخیر مواجه می شوند، اما راهی برای مقابله با این مشکل تا حدودی وجود دارد. در این قسمت سعی داریم نحوه مقابله با کندی عملکرد آیفون با حذف فایل های غیر ضروری را به شما آموزش دهیم. با ما بمان.

هر گوشی هوشمندی که بخرید در طول زمان و با استفاده بیشتر کندتر می شود. حتی اگر قدرتمندترین پرچمداران فعلی بازار را خریداری کنید، به مرور زمان عملکرد دستگاه کاهش می یابد، اما از آنجایی که دستگاه شما از نظر سخت افزاری بسیار قوی است، کاهش سرعت عملکرد را احساس نخواهید کرد. هرچه پلت فرم سخت افزاری گوشی شما ضعیف تر باشد، افت سرعت و کاهش سرعت دستگاه سریع تر و شدیدتر می شود. دلیل اصلی کاهش سرعت دستگاه در گوشی های پایین و میان رده و عملکرد آن پس از مدت کوتاهی به همین مشکل مربوط می شود. دلیل کاهش سرعت گوشی را می توان به عوامل مختلفی مرتبط دانست اما دلیل اصلی این پدیده به افزایش حجم فایل های ذخیره شده در حافظه دستگاه مربوط می شود.

معمولاً در روزهای اولی که از تلفن همراه خود استفاده می کنید، برنامه های کمتری روی آن نصب می شود و در نتیجه عملکرد گوشی روان تر می شود و با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از گوشی، تعداد برنامه ها و بازی های نصب شده افزایش می یابد. بر روی آن افزایش می یابد و در عین حال هر برنامه داده ها و اطلاعات ویژه خود را در حافظه دستگاه ذخیره می کند و در نتیجه میزان اطلاعات ذخیره شده در گوشی افزایش می یابد. این مشکل می تواند سرعت گوشی را کاهش دهد. پس کندی گوشی مشکلی است که همه ما داریم یا در آینده خواهیم داشت! اما آیا راهی برای مقابله با این مشکل در گوشی های هوشمند به خصوص آیفون و آیپد اپل وجود دارد؟

همانطور که اشاره کردیم دلیل اصلی کاهش سرعت گوشی در طول زمان به افزایش حجم داده های ذخیره شده بر روی آن مربوط می شود. بدون شک مدیریت صحیح این اطلاعات و کاهش حجم آن می تواند راه بسیار موثری برای مقابله با مشکل کند شدن عملکرد آیفون یا هر گوشی دیگری باشد. البته حذف فایل هایی مانند موسیقی، ویدئو، برنامه، بازی، آهنگ و غیره. به افزایش عملکرد آیفون شما کمک می کند، اما گاهی اوقات ممکن است نخواهید هیچ یک از اقدامات ذکر شده را انجام دهید. در این مواقع برای مقابله با کندی آیفون یا آیپد یا هر گوشی هوشمند دیگری باید از روش دیگری به نام حذف فایل های ناخواسته استفاده کرد.

اما چگونه می توانیم فایل های بی فایده را از آیفون و آیپد اپل حذف کنیم؟ پاسخ این سوال را در ادامه این بخش خواهید دید. در این قسمت سعی می کنیم نحوه حذف فایل های غیر ضروری برای مقابله با سرعت پایین آیفون و آیپد اپل را بیاموزیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از مراحل و موارد شرح داده شده، می توانید با تلفن های ذکر شده با کارشناسان ما تماس گرفته و از آنها راهنمایی بخواهید. با ما بمان.

مقابله با آیفون یا آی پد کند: کش مرورگر سافاری را پاک کنید

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید وبگردی کنید و این کار را با مرورگر سافاری آیفون یا آیپد خود انجام دهید، به احتمال زیاد کش مرورگر شما مقدار زیادی از حافظه دستگاه را اشغال کرده است! بنابراین با پاکسازی کش مرورگر سافاری می توانید با کاهش سرعت آیفون خود مقابله کنید یا به نحوی عملکرد آیفون خود را افزایش دهید. برای پاک کردن کش مرورگر سافاری مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به بخش تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید.

سپس گزینه Safari را انتخاب کنید.

به پایین بروید و روی پاک کردن سابقه وب سایت و داده ها ضربه بزنید.

در نهایت گزینه Clear history and data را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل تمامی اطلاعات ذخیره شده در کش مرورگر سافاری و تاریخچه جستجوی آن حذف می شود. این به افزایش سرعت آیفون یا آیپد شما کمک زیادی می کند.

مقابله با آیفون یا آی پد کند: حذف فایل های داده

داده ها یا اطلاعات برنامه های نصب شده روی دستگاه شما نیز حافظه آن را اشغال می کند. در نتیجه، حذف این داده ها می تواند اقدامی عملی برای مقابله با کندی آیفون باشد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

به بخش تنظیمات آیفون خود بروید.

گزینه General را انتخاب کنید.

روی Storage & iCloud Usage ضربه بزنید و سپس Manage Storage را انتخاب کنید.

به اندازه هر برنامه توجه کنید و برنامه هایی را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال می کنند.

حال به قسمت Documents and Data برنامه مورد نظر نگاه کنید. اگر حجم اطلاعات مربوط به این قسمت بیش از ۵۰۰ مگابایت است، بهتر است بلافاصله اپلیکیشن مورد نظر را از روی دستگاه پاک کنید. در نهایت می توانید با مراجعه به اپ استور نسخه بدون داده را دوباره دانلود کنید.

در نتیجه با انجام مراحل بالا می توانید با حذف اطلاعات برنامه ها با کندی آیفون یا آیپد خود مقابله کنید.

مقابله با آیفون یا آی پد کند: فایل های ناخواسته را با PhoneClean پاک کنید.

یکی از بهترین راه هایی که از طریق آن می توانید به سرعت تمامی فایل های غیر ضروری را از دستگاه آیفون خود پاک کنید و در نتیجه از کند شدن آیفون خود جلوگیری کنید، استفاده از اپلیکیشن هایی مانند PhoneClean است. نحوه استفاده از این برنامه به شرح زیر است:

ابتدا برنامه PhoneClean را دانلود کنید.

با استفاده از کابل مناسب، دستگاه خود را به رایانه یا مک بوک خود وصل کنید.

برنامه PhoneClean را اجرا کنید و سپس گزینه Scan را انتخاب کنید.

پس از اتمام فرآیند اسکن، گزینه Clean را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا برنامه PhoneClean تمام اطلاعات غیر ضروری را از آیفون شما پاک کند.

پس از انجام مراحل فوق و حذف اطلاعات غیر ضروری و غیر ضروری، سرعت عملکرد دستگاه شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

بهبود آیفون یا آی پد کند: حذف فایل های بی فایده و ناخواسته با برنامه iMyFone Umate

برنامه دیگری که می توانید برای حذف فایل های ناخواسته از آیفون یا آیپد خود استفاده کنید، برنامه iMyFone Umate است. برای استفاده از برنامه iMyFone Umate، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه iMyFone Umate را دانلود کنید.

تلفن همراه خود را از طریق کابل رابط به رایانه یا مک بوک خود وصل کنید.

برنامه iMyFone Umate را باز کنید و سپس در تب Home گزینه Scan را انتخاب کنید.

در نهایت گزینه Clean Junk Files را انتخاب کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود فایل های بی مصرف ذخیره شده در حافظه دستگاه خود را از طریق برنامه iMyFone Umate حذف کنید.

برنامه iMyFone Umate یک برنامه بسیار موثر است و می توانید از آن برای حذف فایل های غیر ضروری و مقابله با کندی آیفون استفاده کنید.

نتیجه

در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه با حذف فایل های غیر ضروری با کندی آیفون مقابله کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا