اخبار تکنولوژی

پرینت گرفتن با گوشی و تبلت اندرویدی (۰ تا ۱۰۰)

نحوه چاپ با گوشی و تبلت اندروید

گاهی اوقات کاربران نیاز به چاپ فایل یا محتوای برنامه ای دارند که از طریق دستگاه اندرویدی خود اجرا می شود. در زیر نحوه چاپ با دستگاه اندرویدی را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید.

با توجه به گستردگی استفاده از گوشی ها و دستگاه های اندرویدی در زندگی روزمره کاربران، چاپ اطلاعات گوشی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران را می طلبد که چگونه این کار را انجام دهند. بنابراین، در زیر به نحوه چاپ اطلاعات تلفن پاسخ خواهیم داد:

ابتدا باید یک چاپگر با کیفیت داشته باشید که از اتصال بی سیم پشتیبانی کند. پیش از این، کاربر مجبور بود از Google Cloud Print برای چاپ اطلاعات از تلفن هوشمند خود استفاده کند. از این نظر، با اشتراک گذاری فایل خود بین اپلیکیشن Google Cloud Print و چاپگر خود، محتوای مورد نظر را چاپ می کرد. اما با افزایش قابلیت های دستگاه های هوشمند، این نیاز نیز به طور مستقل از طریق تعامل پلت فرم هوشمند با چاپگرها برطرف می شود. بنابراین امروزه بسیاری از برنامه های اندرویدی به کاربر این امکان را می دهند که مستقیماً از محتوای مورد نظر خود پرینت بگیرد.

علیرغم اینکه در حال حاضر تنوع اپلیکیشن ها با قابلیت چاپ اطلاعات گوشی محدود است، اما هر روز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. به عنوان مثال اپلیکیشن فیس بوک قابلیت چاپ اطلاعات خود را ندارد و برای چاپ محتوای این اپلیکیشن لازم است کاربر از محتوای مورد نظر اسکرین شات گرفته و آن را به اپلیکیشن گوگل کلود پرینت منتقل کند تا دریافت کند. نسخه چاپی آن

بنابراین در زیر به توضیح کامل نحوه چاپ محتویات دستگاه هوشمند می پردازیم. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

چگونه یک چاپگر را با دستگاه اندرویدی خود همگام کنیم؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تا چند وقت پیش امکان چاپ اطلاعات گوشی تنها با اپلیکیشن Google Cloud Print امکان پذیر بود، اما در حال حاضر این قابلیت به دیگر عملکردهای اولیه سیستم اندروید اضافه شده است و برای این منظور گزینه خاصی وجود دارد. در قسمت تنظیمات دستگاه بنابراین با مراجعه به قسمت تنظیمات و انتخاب نام چاپگر مربوطه از لیست پرینترها می توانید آن را با دستگاه هوشمند همگام سازی کنید. برای این منظور مراحل زیر باید طی شود:

  • وارد بخش تنظیمات دستگاه هوشمند خود شوید. این کار از طریق منوی برنامه یا از طریق نوار اعلان، مشابه آنچه در تصویر بالا می بینید، امکان پذیر است.
  • با انتخاب گزینه اتصال دستگاه به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید لیست دستگاه ها و چاپگرهای موجود را مشاهده کنید. گاهی اوقات ممکن است روش های مختلفی برای انجام این کار در دستگاه های اندرویدی مختلف وجود داشته باشد. برای اطلاع از همه دستگاه های موجود، می توانید با انتخاب نماد ذره بین در بالای صفحه و تایپ Print یا Print جستجوی کامل را شروع کنید.
  • اکنون لیستی از دستگاه های موجود به شما نشان داده می شود. گزینه Google Cloud Print تقریباً در همه دستگاه‌های اندرویدی یک گزینه رایج است، اما گزینه‌های دیگر مانند افزونه Samsung Print Service بخش‌های خاصی هستند که ممکن است سرویس آنها در دستگاه اندرویدی شما ارائه نشود. در همین حال، گزینه Cloud Print برای مدیریت لیست چاپگرهای همگام‌سازی شده با دستگاه اندرویدی شما طراحی شده است.
  • حال باید به منوی تنظیمات این بخش بروید. این کار با انتخاب نماد سه نقطه در سمت راست و بالای صفحه امکان پذیر است. در این بخش، گزینه Add Printer امکان اضافه کردن نام یک چاپگر جدید را به لیست چاپگرهای همگام شده با Google Cloud Printer می دهد. با انتخاب این گزینه جستجو برای یافتن دستگاه اندروید مورد نظر شروع می شود و لیستی از چاپگرهای موجود نمایش داده می شود. باید بدانید که برای این شناسایی، هر دو دستگاه باید به یک شبکه Wi-Fi مشترک متصل باشند.

اگر قصد ندارید چاپگر جدیدی را به لیست چاپگرهای همگام شده با دستگاه Android خود اضافه کنید، یا اگر این کار را با موفقیت انجام داده اید، به بخش تنظیمات چاپگر اصلی مراجعه کنید. در این صورت امکان مشاهده لیست پرینترها و اختصاص اکانت خاصی به هر کدام از آنها وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک چاپگر در اطراف دارید و نمی خواهید آن را به لیست دستگاه ها اضافه کنید، فقط از گزینه hide استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در تلفن های موجود تماس بگیرید و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

اگر نمی خواهید آن را مخفی کنید، نیازی به اعمال تنظیمات این قسمت ندارید و کافی است چاپگر مورد نظر را اضافه کنید تا با دستگاه اندرویدی خود همگام شود. در زیر به نحوه چاپ اطلاعات دستگاه اندرویدی خود می پردازیم. با ما بمان.

چگونهراY چاپگر را به Google Cloud Print اضافه کنیدCloud Prinتی)

همانطور که در بالا ذکر شد، برای شروع چاپ، باید نام چاپگر را به برنامه Cloud Print اضافه کنید. بنابراین برای این کار، مرورگر کروم را روی لپ تاپ یا رایانه شخصی خود نصب کنید و سپس مرورگر را باز کنید و عبارت “chrome://devices” را تایپ کنید.

اگر چاپگری روی رایانه شما نصب شده است، می توانید با مراجعه به تب Classic Printers و سپس اضافه کردن نام چاپگر مورد نظر، گزینه Add Printers را انتخاب کنید. این آموزش از چاپگر HP LaserJet P1006 استفاده می کند.

مطابق تصویر بالا، چاپگر موجود با موفقیت به لیست چاپ ابری اضافه شده است و این اضافه شده در قسمت My Devices قابل مشاهده است. برای ایمن کردن این موارد، به سادگی برنامه Cloud Print را در دستگاه هوشمند خود مشاهده کنید و مکان چاپگر را در لیست مشاهده کنید.

می توانید لیستی از چاپگرهای پشتیبانی شده توسط برنامه Google Cloud Print را از لینک زیر دریافت کنید.

چاپگرهای آماده برای ابر

چگونه از برنامه های کاربردی چاپ مستقیم بی سیم استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، برنامه های بسیاری برای چاپ مستقیم اطلاعات تلفن وجود دارد. با وجود اینکه نحوه ارائه گزینه پرینت در هر کدام متفاوت است، اما در کل با چرخش به منوی اصلی و یافتن کلمه Print می توانید به کار خود ادامه دهید.

به عنوان مثال، این گزینه را می توان در گالری دستگاه اندروید زیر نماد سه نقطه یافت. با زدن این گزینه پس از انتخاب عکس مورد نظر، چاپ مستقیم شروع می شود.

امکان چاپ مستقیم از ورد، اکسل و … وجود دارد. اسناد را از طریق برنامه مربوطه انجام دهید، اگرچه مراحل انجام این کار به سادگی روش قبلی نیست. ابتدا باید فایل مناسب را انتخاب کرده و از منوی اصلی ارائه شده در بالای صفحه برنامه بر روی گزینه Share and Export ضربه بزنید و در نهایت روی گزینه Print کلیک کنید. در نتیجه با راه اندازی اپلیکیشن Google Cloud Print پیش نمایشی از صفحه مورد نظر نمایش داده می شود و می توانید از گزینه سمت چپ (مانند تصویر بالا) برای اعمال تنظیمات مورد نظر استفاده کنید. این تنظیمات شامل تعداد برگه ها، اندازه چاپ و غیره است.

مرحله بعدی شامل انتخاب چاپگر مناسب از لیست چاپگرهای موجود است. توجه داشته باشید که فرآیند چاپ اطلاعات در هر اپلیکیشن متفاوت است و در نتیجه شامل گزینه ها و مراحل مختلفی می باشد.

نحوه استفاده از گوشی اندروید از روی فایل PDF چاپ کنیم؟

این کار روشی ساده دارد و شامل مراحل زیر است:

  • ابتدا باید فایل مورد نظر را اجرا کنید. با انتخاب گزینه Print از منو، یک صفحه پیش نمایش برای اعمال و تایید تنظیمات ظاهر می شود.
  • برای اعمال تغییرات از گزینه Letter و در نهایت گزینه Save as PDF را از بالای صفحه انتخاب کنید.
  • حال چاپگر مورد نظر را از لیست چاپگرهای موجود انتخاب و تأیید کنید. با انتخاب گزینه Google Cloud Print یا Google Drive فایل PDF مورد نظر در این سرویس ها ذخیره می شود تا بتوانید بعداً آن را چاپ کنید.

اگر فایل PDF را با سرویس هایی مانند Google Drive اجرا می کنید، می توانید با استفاده از گزینه Save As فایل را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره کنید. با وجود احتمال تفاوت در فرآیند چاپ گوشی های اندرویدی مختلف، به طور کلی می توان چاپ فایل های PDF را آسان و سریع دانست.

با استفاده از برنامه های چاپگر اختصاصی با تلفن خود چاپ کنید!

گاهی اوقات شرکت های تولید کننده چاپگر، برنامه های کاربردی ویژه ای را برای محصولات خود ارائه می دهند تا به راحتی اطلاعات را از دستگاه های هوشمند چاپ کنند. برای استفاده از این برنامه ها، کافی است به فروشگاه Google Play بروید و مارک سازنده چاپگر را جستجو کنید. برای مثال همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، اپلیکیشن اندروید اختصاصی پرینترهای اچ پی HP ePrint نام دارد و از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود است.

نحوه اتصال با بلوتوث یا کابل یو اس بی چاپگر را با دستگاه Android خود همگام سازی کنید؟

به طور کلی، همگام سازی چاپگر و دستگاه های اندرویدی از طریق KyleUSB یا بلوتوث امکان پذیر نیست. این ویژگی در سیستم عامل اندروید طراحی نشده است و به همین دلیل این همگام سازی به این شکل انجام نخواهد شد. با این حال، برخی از برنامه های کاربردی ثانویه این کار را با وجود عملکرد نه چندان خوبشان غیرممکن می کنند. این عدم دقت و کیفیت پایین در اپلیکیشن های رایگان بیشتر به چشم می خورد. یکی از اپلیکیشن هایی که قابلیت استفاده از چاپگرها را به روش های مختلف برای دستگاه های اندرویدی ارائه می دهد، اپلیکیشن PrinterShare است.

نتیجه

در این مقاله سعی شده روش چاپ اطلاعات دستگاه هوشمند به صورت گام به گام آموزش داده شود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا راهنمایی جهت رفع مشکلات احتمالی می توانید از طریق درگاه های ارتباطی ارائه شده با کارشناسان پیشان=تیبانی ما تماس گرفته و از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و لیبل مخصوص در نظر گرفته و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می کند. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا