اخبار تکنولوژی

با آپدیت iOS 17.3 آیفون و برنامه‌های بانکی خود را از دست دزدان دور نگه دارید

iOS 17.3 در اپل آیفون

پس از انتشار iOS 17.2 اپل، اولین نسخه بتای توسعه دهنده iOS 17.3 نیز منتشر شد و دارای ویژگی جدیدی است که ممکن است دزدان آیفون را ناامید کند. به این ترتیب، دستگاه دزدیده شده از ابزارهای ویژه ای استفاده می کند تا از استفاده مجرمان از رمز عبور آیفون دزدیده شده برای بوت کردن آیفون جلوگیری کند که معمولاً با صاحب دستگاه مرتبط نیست. بنابراین، اگر آیفون در چنین وضعیت و موقعیتی قرار دارد و محافظت در برابر یک دستگاه دزدیده شده فعال است، قبل از اجازه دادن به انجام برخی اقدامات، گوشی باید از Face ID یا Touch ID استفاده کند.

حفاظت از دستگاه دزدیده شده به ابزارهای بیومتریک برای جلوگیری از دسترسی سارقان به آیفون شما متکی است

اقدامات مربوط به Face ID و Touch ID در هنگام گم شدن آیفون شامل مشاهده رمزهای عبور ذخیره شده و پاک کردن تلفن است. هنگام ایجاد رمز عبور Apple ID جدید یک ساعت تاخیر لازم است. پس از گذشت یک ساعت، Face ID یا Touch ID هنوز برای تغییر رمز عبور مورد نیاز است. این تأخیر اساساً برای مالک زمان می‌برد تا گوشی خود را به سرقت رفته گزارش دهد. بنابراین اپل در iOS 17.3 لایه دیگری از امنیت بیومتریک را به آیفون اضافه می کند.

سایر اقداماتی که در iOS 17.3 به تأیید بیومتریک نیاز دارند، زمانی که محافظت از دستگاه به سرقت رفته و آیفون از مکان‌های معمول کاربر دور است، شامل درخواست اپل کارت، خاموش کردن حالت گمشده، و دسترسی و استفاده از روش‌های پرداخت ذخیره شده در سافاری است. اگر Face ID یا Touch ID ناموفق باشد و محافظت دستگاه در برابر سرقت فعال باشد، کاربر نمی تواند از رمز عبور خود برای ورود به سیستم استفاده کند. طبق MacRumors، هنگامی که محافظت در برابر سرقت دستگاه فعال است، اقدامات زیر به Face ID یا Touch ID نیاز دارند:

  • رمزهای عبور یا کلیدهای دسترسی ذخیره شده در iCloud Keychain را مشاهده یا استفاده کنید
  • برای اپل کارت جدید اقدام کنید
  • کارت مجازی اپل کارت را ببینید
  • حالت گمشده را خاموش کنید
  • تمام محتوا و تنظیمات را حذف کنید
  • برخی از اقدامات Apple Crash و Savings را در Wallet انجام دهید
  • از روش های پرداخت ذخیره شده در سافاری استفاده کنید
  • استفاده از آیفون برای راه اندازی یک دستگاه جدید

اقدامات زیر در به‌روزرسانی iOS 17.3 به Face ID یا Touch ID نیاز دارند و آخرین اقدام با یک ساعت تاخیر انجام می‌شود:

  • رمز عبور Apple ID خود را تغییر دهید
  • تنظیمات امنیتی حساب Apple ID انتخاب شده را به‌روزرسانی کنید، از جمله افزودن یا حذف یک دستگاه قابل اعتماد، شماره تلفن مطمئن، کلید بازیابی یا مخاطب بازیابی
  • رمز عبور آیفون را تغییر دهید
  • Face ID یا Touch ID را اضافه یا حذف کنید
  • Find My را خاموش کنید
  • محافظت در برابر دستگاه دزدیده شده را خاموش کنید

محافظت از دستگاه دزدیده شده، یک ویژگی جدید در iOS 17.3، قرار است از کلاهبرداری هایی که زمانی شروع می شود که شخصی با یک کاربر آیفون دوست می شود یا برای دریافت رمز عبور او جاسوسی می کند، جلوگیری کند. گاهی اوقات این کار به راحتی با نگاه کردن از روی شانه کاربر آیفون یا درخواست برای دیدن یک عکس و دیدن اینکه کاربر آیفون قفل گوشی خود را با رمز عبور خود باز می کند، انجام می شود.

نحوه فعال کردن محافظت از دستگاه سرقت شده در اولین نسخه بتا توسعه دهنده iOS 17.3

ویژگی جدید iOS 17.3 در آیفون

اگر Protection Device Protection غیرفعال باشد یا به iOS 17.3 آپدیت نشود، سارق آیفون شما را می دزدد، رمز عبور مخفی را وارد می کند، سپس رمز عبور Apple ID را بازنشانی می کند، Find My را غیرفعال می کند، سپس بازنشانی کارخانه ای انجام می دهد و دستگاه را می فروشد. همانطور که می دانید یک آیفون کارآمد در بازار سیاه ارزش بیشتری نسبت به آیفون قفل دار دارد و معمولا آیفون قفل شده به ازای قطعاتی که دارد به فروش می رسد. از طرف دیگر، یک دزد می تواند از رمز عبور برای سرقت رمزهای عبور بانکی و سایر برنامه های مالی، رمز عبور ایمیل و موارد دیگر که در iCloud Keychain ذخیره شده است استفاده کند.

اگر اپل این ویژگی جدید را در نسخه نهایی iOS 17.3 حفظ کند، احتمالاً اکثر کاربران آیفون تا اوایل سال آینده به این ویژگی دسترسی خواهند داشت. در هر صورت، اگر نسخه بتای توسعه دهنده iOS 17.3 را نصب کرده اید، می توانید با رفتن به Settings>Face ID & Passcode>Stolen Device Protection ویژگی Stolen Device Protection را فعال کرده و از اعمال ناخوشایندی که ممکن است در زمان سرقت رخ دهد اجتناب کنید. به طور کلی از آن اجتناب کنید

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از آنجایی که تهدیدها برای دستگاه‌های مصرف‌کننده همچنان در حال تکامل هستند، ما به‌طور خستگی‌ناپذیر در حال تلاش برای ایجاد محافظ‌های جدید قدرتمند برای کاربران و داده‌های آن‌ها هستیم». رمزگذاری داده های آیفون برای مدت طولانی صنعت را هدایت کرده است و یک دزد نمی تواند با داده های موجود در آن به آن دسترسی داشته باشد. تنها در موارد نادری که دزدی مشاهده کند که کاربر یک رمز عبور را وارد کرده و سپس دستگاه را بدزدد، می‌تواند به آیفون دسترسی پیدا کند. اما در مجموع، ویژگی محافظت از دستگاه به سرقت رفته در iOS 17.3 لایه جدیدی از حفاظت پیشرفته را به دستگاه اضافه می کند که در هر صورت راحتی را برای کاربران فراهم می کند.

نتیجه

با افزایش تعداد سارقان به خصوص سارقان گوشی های اپل، نگرانی کاربران آیفون نیز افزایش یافته است. بنابراین، آنها نگران هستند که سارقان به اطلاعات آنها و حتی بدتر از آن به حساب های بانکی آنها دسترسی پیدا کنند. اما باید بگوییم که اپل با عرضه iOS 17.3 تمامی این نگرانی ها را برطرف می کند و امنیت بیشتری به گوشی های شما می دهد زیرا دارای ویژگی ضد سرقت جدید است که از Face ID و Touch ID برای برخی اقدامات لازم استفاده می کند. این باعث می شود دسترسی سارقان به چیزهای مهم محدود و از بین برود. شما به راحتی می توانید این ویژگی را که به محافظت از دستگاه سرقت شده معروف است از قسمت تنظیمات و Face ID & Passcode فعال کنید و دیگر نگران دزدیده شدن گوشی خود نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا